|

فیلمبرداری بحث‌برانگیز تلویزیون از بازی استقلال – سپاهان

هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته شروع شد و در حساس‌ترین بازی، تیم‌های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند. فارغ از موارد فنی، لحظاتی از این دیدار به‌ویژه در نیمه نخست تحت‌تأثیر زاویه عجیب فیلم‌برداری تلویزیون بود

هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته شروع شد و در حساس‌ترین بازی، تیم‌های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند. فارغ از موارد فنی، لحظاتی از این دیدار به‌ویژه در نیمه نخست تحت‌تأثیر زاویه عجیب فیلم‌برداری تلویزیون بود. در واقع کارگردانی که عهده‌دار پخش زنده این دیدار بود، زاویه دوربین را به گونه‌ای انتخاب می‌کرد تا تبلیغات دور زمین، به کمترین شکل ممکن نشان داده شوند. این مورد ریشه در تصمیم جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در قبال پخش بازی‌های این دو تیم از تلویزیون داشت. پیش از شروع بازی‌های روز گذشته، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، در نامه‌ای مشترک به رئیس سازمان صداوسیما، خواهان رعایت برخی از حقوق حقه دو باشگاه شدند. در این نامه ضمن اشاره به توافقات دو باشگاه با سازمان لیگ جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های رسانه‌ای دو باشگاه و واگذاری دو باشگاه به مردم در فرابورس و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق سهام‌داران، از دکتر جبلی رئیس سازمان صداوسیما موارد زیر به طور مشخص درخواست شده است:

۱- عدم پخش گزیده بازی‌ها و گل‌های به ثمر رسیده دو تیم در بخش‌های خبری و برنامه‌هایی مثل فوتبال برتر، شب‌های فوتبالی، ورزشگاه و...

۲- عدم پخش زنده یا غیرزنده بازی‌های دو تیم در پلتفرم‌ تلوبیون و تلویزیون‌های اینترنتی

در پایان این نامه آمادگی دو باشگاه برای مذاکره در راستای واگذاری حقوق ذکرشده به صداوسیما در ازای تحصیل منافع برای باشگاه‌ها اشاره شده است.

به نظر می‌رسد همین موضوع و البته توضیح مداوم مجری و گزارشگر برنامه فوتبال مبنی براینکه حق پخش تلویزیونی طبق قانون در سال‌های 1399 و 1400 پرداخت شده، دلیل تصمیم فیلم‌برداری بعضا عجیب این دیدار بود. از آنجا که قرار است پول تبلیغات محیطی به باشگاه برسد، تلویزیون هم با این کار، قصد انتقام‌جویی بابت درخواست تازه مدیران استقلال را داشت. به هر حال در چنین فضایی حساس‌ترین بازی هفته برگزار شد که نتیجه این بازی مهم 2بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها