|

در مجمع عمومی ذوب‌آهن اصفهان مطرح شد:

تولید محصولات با ارزش افزوه بالا، استراتژی اصلی ذوب‌آهن است

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ذوب‌آهن اصفهان شنبه ۲۵ تیرماه، با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران و نمایندگان صاحبان سهام شرکت، اعضای هیئت‌مدیره، نماینده مؤسسه حسابرسی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و تعدادی از دیگر مسئولان این شرکت، در سالن تشریفات روابط‌عمومی برگزار شد.

تولید محصولات با ارزش افزوه بالا، استراتژی اصلی ذوب‌آهن است

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ذوب‌آهن اصفهان شنبه ۲۵ تیرماه، با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران و نمایندگان صاحبان سهام شرکت، اعضای هیئت‌مدیره، نماینده مؤسسه حسابرسی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و تعدادی از دیگر مسئولان این شرکت، در سالن تشریفات روابط‌عمومی برگزار شد.

مهندس ایرج رخصتی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، در ارائه گزارش به هیئت‌مدیره گفت: این شرکت به‌عنوان تولید‌کننده مقاطع ساختمانی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا، این مقاطع کیفی را برای استفاده در زیرساخت‌های کشور در بخش‌های گوناگون تولید می‌کند.

ذوب‌آهن اصفهان، دارنده رتبه سوم تولید فولاد خام

او افزود: این شرکت با تولید دو‌میلیون‌و ۴۸۹ هزار تن فولاد خام در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سایر رقبا از منظر تولید فولاد خام، رتبه سوم را در کشور دارد و در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ رشد همه شرکت‌ها به جز ذوب‌آهن منفی بوده است و این شرکت مادر صنعتی رشد پنج‌درصدی تولید فولاد خام را به همت تلاشگران ثبت کرد.

تیرآهن سهم ۶۴‌درصدی در سبد تولید ذوب‌آهن دارد

این مقام مسئول بیان کرد: در سبد تولید محصولات ذوب‌آهن، تیرآهن سهم تولید ۶۴ درصدی دارد و در بخش صادرات نیز ۵۶ درصد از سهم صادرات شرکت را از آن خود کرده است؛ بنابراین تولید و توسعه انوع تیرآهن‌ها در سایزهای مختلف در دستور کار قرار دارد.

ذوب‌آهن روی ریل پیشتازی تولید

مهندس رخصتی گفت: در سه سال اخیر از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۰، تولید همه محصولات در شرکت از‌جمله کک به‌عنوان یک محصول میانی تا شمش و محصولات نوردی رو به افزایش بوده است.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی فرصت مغتنمی برای تولید‌کننده مقاطع ساختمانی استاندارد

او فرصت‌های پیش‌روی شرکت را نیز چنین برشمرد: آغاز نهضت ملی مسکن از سوی دولت خدمتگزار و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای ذوب‌آهن اصفهان که تولید‌کننده مقاطع ساختمانی است، یک نقطه قوت بسیار مهم به شمار می‌رود، امکان تأمین نسبی بخشی از مواد اولیه و انرژی در داخل کشور، توسعه تکنولوژی در صنعت فولاد و امکان کاهش هزینه‌های تولید، هدف‌گذاری دولت در توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور، تغییر الگوی مصرف از ورق به مقاطع سنگین و انتقال نماد از فرابورس به بورس و استفاده از معافیت‌های مالیاتی و ابزارهای تأمین مالی.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در ادامه به تشریح نقاط قوت شرکت نیز به شرح ذیل پرداخت: اعتبار و برند شرکت در بازارهای داخلی و بین‌المللی، وجود زنجیره کامل تولید فولاد، تولید فولاد خام تمیز، توانمندی در تولید محصولات متنوع با کیفیت بالا، وجود زیرساخت‌های لازم برای توسعه و سرمایه‌گذاری، تأمین بخشی از منابع انرژی مورد نیاز (برق و گاز سوختنی) در داخل شرکت، بهره‌گیری از کمیته‌های تخصصی و اتاق‌های فکر برای رصد مستمر فضای کسب‌و‌کار و ارائه سیاست‌های راهبردی.

او درخصوص محدودیت‌های موجود نیز گفت: نامتوازن‌بودن خط تولید در کک‌سازی و فولادسازی از‌جمله محدودیت‌ها است. قابلیت تولید سه‌میلیون‌و 600 هزار تن چدن در بالا‌دست خط وجود دارد و در نوردها نیز قابلیت تولید مقاطع در میانه فولادسازی وجود دارد که قابلیت جذب این میزان از چدن را ندارد که با تأکید هلدینگ صدر تأمین و برنامه‌های مصوب‌شده به سمت جذب حداکثری چدن در کوتاه‌مدت و تبدیل آن به فولاد که ارزش افزوده بالایی دارد، حرکت می‌کنیم.

3 هاب ویژه برای تأمین پایدار مواد اولیه

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان درخصوص تأمین مواد اولیه نیز گفت: در سه محدوده کشور سه هاب تعریف شده است که در یک بخش آن مجوز تأسیس گندله‌سازی و فراوری سنگ آهن گرفته شده است و در بخش دیگر در کردستان تفاهم‌نامه آن منعقد شد و در شرق اصفهان نیز در مرحله مذاکره هستیم و ان‌شاءالله به‌زودی خبرهای خوشی در این زمینه منتشر می‌کنیم.

او اظهار کرد: ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان اولین تولید‌کننده فولاد در ایران از نسل اول که بنیان این کارخانه را نهادند تاکنون به همت نیروی انسانی مجرب، کارنامه درخشانی از خودش در بخش‌های مختلف و در جای‌جای ایران اسلامی به یادگار گذاشته است. برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از تجربیات پیشگامان و همچنین دانش کارکنان در بخش‌های مختلف شرکت در دستور کار قرار دارد.

مهندس رخصتی رکوردهای شرکت در سال ۱۴۰۰ را نیز چنین عنوان کرد: دستیابی به رکورد تولید دو‌میلیون‌و ۷۶۸ هزار تن چدن مذاب و یک‌میلیون‌و ۲۲۳ هزار تن کک خشک، طراحی و تولید ریل مترو و قطار پرسرعت، توافق با استانداری کردستان برای بهره‌برداری از معادن سنگ آهن، اخذ مجوز فراوری سنگ آهن و تولید گندله در خراسان جنوبی و خراسان رضوی، تکمیل زنجیره تولید ریل ملی با انعقاد قرارداد سوزن ریل با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی و تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا مانند: میلگرد ساده قطر۳۰ و ۵۰ مارک ۷۰Cr۲، تیرآهنIPE۳۰ و شمش فولادی با مارک‌های مختلف و کسب رکورد ۱۲‌ساله تولید قطعات در کارگاه‌های ساخت با ساخت و تحویل حدود ۴۰۵ هزار قطعه.

بر‌اساس مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت ذوب‌آهن اصفهان شامل صورت وضعیت‌های مالی به تاریخ ۲۹ اسفند‌ماه ۱۴۰۰ و صورت‌های سود و زیان، تغییرات در حقوق مالکانه و جریان‌های نقدی برای سال مالی منتهی به 1400/12/29، با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

همچنین مقرر شد از محل سود خالص سال ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۶۰ ریال به‌عنوان سود سهام تقسیم و طبق برنامه زمان‌بندی‌شده در وجه سهامداران پرداخت شود.

بر‌اساس این مصوبات، مؤسسه حسابرسی هوشیار ممیز به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی شرکت و مؤسسه حسابرسی تدوین و همکاران به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی‌البدل، برای مدت یک سال انتخاب شدند. ضمن اینکه روزنامه دنیای اقتصاد جهت درج اطلاعیه و آگهی‌های شرکت برای مدت یک سال تعیین شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها