|

کشته‌های کرونا دوباره 2رقمی شد

موج هفتم رسما آمد

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از 18 تا 19 تیرماه، دوهزار‌و ۳۷۵ بیمار مبتلا به کووید‌۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۱۰ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند و کشته‌های کرونا دوباره دو‌رقمی شد. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دوهزارو ۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۹۶ نفر از آنها بستری شدند.

شرق: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از 18 تا 19 تیرماه، دوهزار‌و ۳۷۵ بیمار مبتلا به کووید‌۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۱۰ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند و کشته‌های کرونا دوباره دو‌رقمی شد. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دوهزارو ۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۹۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت‌میلیون‌و‌۲۴۹‌هزار‌و ۹۷۶ نفر رسید و مجموع جان‌باختگان این بیماری نیز به ۱۴۱‌هزار‌و ۴۳۹ نفر. ۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای ایران

هم‌‌اکنون تعداد شهرهای با وضعیت قرمز چهار شهر، شهرهای با وضعیت نارنجی ۱۴ شهر، تعداد شهرهای با وضعیت زرد ۱۴۲ شهر، تعداد شهرهای با وضعیت آبی ۲۸۸ شهر است. شهرستان‌های جیرفت، خلیل‌آباد، فردوس و منوجان هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های بدره، بروجن، پارسیان، تفرش، رابر، زرند، عنبرآباد، فریدون‌شهر، فیروزکوه، کلاردشت، کوهبنان، گناباد، لاهیجان و میناب در وضعیت نارنجی هستند. عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای ایران اظهار کرد «استفاده از ماسک در تمامی اماکن شهرهای قرمز و نارنجی الزامی» شده است.

علامت اصلی سویه جدید سرماخوردگی است

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه زیرسویه‌های BA۴ و BA۵ امیکرون، بسیار مسری‌تر و واکسن‌گریز هستند، گفت: به نظر می‌رسد در حال ورود به موج جدید کرونا هستیم. به گفته دکتر حمید عمادی، در حال حاضر کرونا در کشور در حال افزایش است؛ البته این وضعیت در برخی کشورهای دیگر هم افزایشی است که کشور ما هم یکی از این کشورهاست. وی افزود: بیشتر هم به نظر می‌آید که به دنبال افزایش موارد بیماری در کشورهای همسایه ماست که موارد ابتلا در کشور ما نیز در حال افزایش است. مثال واضح آن کشور ترکیه است. این کشور مدت‌هاست برای جلب توریست اعلام کرده نیازی به استفاده از ماسک نیست. افرادی که با هواپیماهای این کشور مسافرت می‌کنند، واقعا در هواپیما و فرودگاه کسی ماسک نمی‌زند و شرایط مناسبی برای انتقال کروناست. عمادی ادامه داد: از هفته گذشته موارد سرپایی‌ ناشی از بیماری در کشور به صورت واضحی افزایش یافت و در حال حاضر موارد بستری‌مان هم در حال افزایش است. متأسفانه با روند موجود، طبیعتا به احتمال زیاد در دو هفته آینده موارد مرگ‌ومیر هم افزایش خواهد یافت. وی تأکید کرد: البته خبر خوب این است این سویه و زیر‌سویه از بیماری کووید ۱۹ که زیرسویه‌های اُمیکرون هستند و با عنوان زیرسویه‌های BA۴ و BA۵ شناخته می‌شوند، معمولا بیماری‌هایی هستند که قسمت‌های فوقانی مجاری تنفسی را درگیر می‌کنند و مانند نوع دلتا، ماهیت شدیدی ندارند. وی با بیان اینکه می‌توان گفت که به نظر می‌رسد داریم وارد یک موج جدید کرونا می‌شویم، گفت: البته امیدواریم این موج، موج شدیدی نباشد. عمادی درباره علائم مراجعه‌کنندگان فعلی کرونا نیز گفت: عمدتا مبتلایان علائم سرماخوردگی دارند. همچنین تعداد قابل ملاحظه‌ای از مبتلایان علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ دارند و فکر می‌کنند مسموم شده‌اند، در حالی که کووید است. همچنین تعدادی هم علائمی مانند آبریزش بینی و‌‌... دارند و برخی هم گلودردهای شدیدی دارند. در عین حال برخی افراد هم هیچ‌یک از این علائم را نداشته و فقط تب و خستگی و کوفتگی بدن را دارند. همه این موارد می‌تواند کووید باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها