|

از دولت برجامی تا دولت کوپنی

دولت تدبیر و امید در سخت‌ترین شرایط و اعمال تحریم‌های ظالمانه و با پایین‌ترین قیمت نفت 30 تا 50 دلاری کشور را بدون کوپن اداره کرد؛ اما امروز با قیمت نفت بالای صد دلار و ادعای آقایان مبنی بر میزان فروش نفت که به پیش از دوره تحریم‌ها برگشته، اقتصاد کشو وارد دوران کوپنی می‌شود. چطور می‌شود قیمت نفت بالا رفته باشد، ما هم نزدیک دو میلیون بشکه تولید کنیم و بفروشیم و پولش را هم بگیریم؛ اما هر روز در بازار قیمت آرد، ماکارونی، مرغ و برنج به جای پایین‌آمدن بالا برود! اگر شرایط ما طبق ادعای آقایان خوب است، چرا داریم کوپنی می‌شویم. مگر کشور در شرایط جنگی است!

کامبیز مهدی‌زاده فرساد: دولت تدبیر و امید در سخت‌ترین شرایط و اعمال تحریم‌های ظالمانه و با پایین‌ترین قیمت نفت 30 تا 50 دلاری کشور را بدون کوپن اداره کرد؛ اما امروز با قیمت نفت بالای صد دلار و ادعای آقایان مبنی بر میزان فروش نفت که به پیش از دوره تحریم‌ها برگشته، اقتصاد کشو وارد دوران کوپنی می‌شود. چطور می‌شود قیمت نفت بالا رفته باشد، ما هم نزدیک دو میلیون بشکه تولید کنیم و بفروشیم و پولش را هم بگیریم؛ اما هر روز در بازار قیمت آرد، ماکارونی، مرغ و برنج به جای پایین‌آمدن بالا برود! اگر شرایط ما طبق ادعای آقایان خوب است، چرا داریم کوپنی می‌شویم. مگر کشور در شرایط جنگی است! 

مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده‌اند اگر توانستی مردم را ثروتمند کنی، آن سرزمین آباد خواهد شد. اگر مردم را فقیر کنی یا فقیر نگه داشتی، سرزمین آباد نخواهد شد. کجای تصمیمات این دولت با این رهنمودها و اقتصاد کوپنی! سازگار است؟ پس چه پیشرفتی در این سال‌ها کرده‌ایم!؟ جالب است روزنامه‌ای که واقعیت‌ها را برعکس منتشر می‌کند، در مقاله‌ای که بیشتر شبیه فکاهی است، اعلام کرده آمریکا هم 90 سال پیش سیستم کوپنی داشته و تا به امروز آن را اجرا می‌کند. شما که هر روز روزنامه ژست غرب‌ستیزی دارید، چرا در این بحث الگویتان آمریکا شده است؟ چرا فقط در سیستم کوپنی باید از غرب الگوبرداری کنیم؟ 

امروز این دوستان هر کسی تا می‌آید نقدی کند سریع انگ نفوذی، لیبرال و نئولیبرال بودن به آن می‌زنند. این کشور مال همه مردم است. این مملکت نخبگان است. چطور وضع کشور خوب است، اما امروز به خاطر پرداخت‌نکردن حق عضویت در معرض اخراج از سازمان‌های علمی بین‌المللی هستیم! چطور در موضوع آرد و کوپن الگوی‌تان غرب می‌شود؛ اما در موضوع واردات خودرو تفکرات‌تان کوبایی می‌شود. اگر تورم پایین آمده، چرا به سمت کوپنی‌شدن می‌رویم. در زمان حسن روحانی با اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها، شرایط کرونایی و در زمان ترامپ دیوانه چرا قیمت آرد و نان و گوشت و برنج به این اندازه بالا نرفت. برای نمونه، دولت تدبیر و امید برنج را در انتهای هشت سال، 30 هزار تومان تحویل دولت جدید داد؛ اما امروز پس از هشت ماه برنج به صد هزار تومان رسیده است. از کدام عملکرد دولت دفاع می‌کنید. با چه منطقی می‌گویید تورم پایین آمده؟ امروز مردم در این دولت از آبگوشت‌خوردن به کله‌جوش‌خوردن رسیده‌اند. دستاوردهای مذاکرات که به دست آمده بود، امروز کجاست، کجای این عملکرد انقلابی است؟ پاسخ‌تان چیست؟ اقتصاد به کما رفته و تنها راه نجات آن برجام است، 

نه اقتصاد کوپنی.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها