|

کارمندان به مزرعه می‌روند

به گفته رسانه‌های دولتی کره‌شمالی، کارمندان اداری و کارگران کارخانه‌ها به مناطق کشاورزی در سراسر این کشور اعزام شده‌اند تا به مبارزه با خشک‌سالی بپیوندند. این اقدام در بحبوحه نگرانی‌ها درباره کمبود طولانی‌مدت مواد غذایی صورت می‌گیرد. کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، خواستار اقداماتی برای بهبود وضعیت غذایی پرتنش در این کشور شده؛ وضعیتی که ناشی از همه‌گیری کووید‌19 و توفان‌های آب‌و‌هوایی در اوایل سال گذشته است.

کارمندان به مزرعه می‌روند

رویترز:  خشک‌سالی و سیل مدت‌هاست تهدیدی اقلیمی برای کره‌شمالی به شمار می‌رود. کشوری که فاقد سیستم‌های آبیاری و سایر زیرساخت‌های فنی است و هرگونه خطر طبیعی جدی می‌تواند اقتصاد منزوی آن را بیشتر فلج کند. کشوری که در حال حاضر اقتصاد آن به دلیل تحریم‌های بین‌المللی دچار مشکلات حادی است.

روزنامه رودونگ سینمون شمال گزارش داده است مقامات دولتی، کارگران شرکت و کارخانه دست به دست هم دادند تا همراه با کشاورزان سراسر این کشور به توزیع تجهیزات پمپاژ و توسعه منابع آب در مناطق مستعد خشک‌سالی بپیوندند. هرچند اطلاعات درباره این کشور محدود است، اما گفته می‌شود این تلاش‌ها با هدف مقابله با خشک‌سالی مداوم و آماده‌سازی برای خشک‌سالی آینده است. همچنین مردم استخرهایی ایجاد کرده‌اند، کود و تقویت‌کننده به محصولات اضافه کرده‌اند و تراکتورها، کامیون‌ها و کشاورزان را برای حمل آب به مزارع فرستاده‌اند.

یکی از کارمندان اعزامی‌ گفت واحدهای کارگری جوان‌تر که معمولا در پروژه‌های زیربنایی بزرگ به کار گرفته می‌شدند، اخیرا آبراه‌هایی را در شهرهای بندری شرقی ساخته‌اند.

در ماه مارس، سازمان ملل از پیونگ‌یانگ خواست تا مرزهای خود را برای کمک به کارگران و واردات مواد غذایی بازگشایی کند و تأکید کرد که انزوای عمیق این کشور ممکن است بسیاری دیگر از مردم آن را با گرسنگی مواجه کند. کره‌شمالی به‌طور رسمی هیچ مورد کووید19را تأیید نکرده، اما سازمان «برنامه جهانی غذا» تخمین زده است که حتی قبل از شیوع این بیماری همه‌گیر، 11 میلیون نفر یا بیش از 40 درصد از جمعیت کره‌شمالی، دچار سوءتغذیه بودند و به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها