|

کاهش ۲۷ درصدی بارش در پایتخت

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: میزان بارش نزولات جوی امسال این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۲۷ درصدی بارش در پایتخت

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران با اشاره به وقوع خشکسالی در ۵۲ سال گذشته گفت: میزان بارش نزولات جوی امسال این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است.

احمدعلی قربانیان روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب پاکدشت، اظهار داشت: کشور در ۵۲ سال گذشته وارد فضای خشکسالی شده و این امر باعث شده تا در بلند مدت میزان بارش در استان تهران ۳۱ درصد و نسبت به سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته میزان آب موجود در سد ماملو حدود ۱۳۱ میلیون مترمکعب بود که امسال این میزان به ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته که این امر بر لزوم توجه به سیاست‌های مصرف بهینه آب را بیشتر می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم کشور باعث شده تا نتوان ورود به خشکسالی و ترسالی را مشخص کرد به طوری که در سال ۹۸ و ۹۹ پرآب‌ترین سال را سپری کردیم و در انتهای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ کم‌آب‌ترین سال را تجربه کنیم بنابراین نمی‌توان اقلیم مشخصی را برای کشور مشخص کرد.

قربانیان با تأکید بر این که اولویت تأمین آب آشامیدنی مردم است، یادآور شد: در حوزه کشاورزی، امروزبیشتر متکی به منابع آب‌های زیرزمینی هستیم ولی بضاعت آبخوان‌ها نیز محکوم است و امروز از ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری آبخوان استان تهران، ۸۵ میلیون مترمکعب مربوط به دشت ورامین شامل ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک است.

وی تأکید کرد: برای آبیاری فضای سبز باید از پساب تصفیه شده استفاده کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها