|

از باخموت در شرق اوکراین: اینجا جهنم است!

باخموت در شرق اوکراین در محاصره نیروهای روسی است. در تمام مدت محاصره صدای انفجار در سراسر شهر به گوش می‌رسد، آسمانش پر دود است و شعله‌های آتش در جای جای آن به چشم می‌خورد.

از باخموت در شرق اوکراین: اینجا جهنم است!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

عملیات سنگین روسیه در شرق اوکراین سر و صدای زیادی به پا کرده است. در باخموت دود و شعله‌های آتش جای جای شهر را فرا گرفته و جهنمی برپا کرده است. روزنامه‌های بریتانیایی در کنار چالش‌های دو حزب کارگر و محافظه‌کار و بررسی پرونده بمب‌گذاری در منچستر آرنا و کشته شدن ۲۲ شهروند بریتانیایی در این عملیات تروریستی در سال ۲۰۰۵ که شکستی برای MI5 بوده است، به ماجراهای اوکراین توجه کرده اند. 

روزنامه‌های آمریکایی سرگرم حکومیت وکیل مشهور و متنفذ کارولینای جنوبی الکس مرداک هستند. از آن گذشته همچنان فاجعه از ریل خارج شدن قطار در اوهایو و نشت محتویات سمی آن به آبهای منطقه‌ای سوژه داغ رسانه‌‌های آمریکایی است. 

برای خاورمیانه‌ای‌ها هیچ چیز مهم‌تر از پرتاب موفقیت‌آمیز دکتر النیادی فضانورد اماراتی به فضا نیست. آنها بخش عمده صفحات خود را به این موضوع اختصاص داده اند، هر چند به تلف شدن توله یوز آسیایی پیروز در ایران و همچنین تیراندازی شهروندان آواره فلسطینی در کمپهای لبنان و جزییات توقیف محموله نظامی حوثی‌ها در دریای عمان هم پرداخته اند.

 

نیویورک تایمز

وکیل با نفوذ آمریکایی به قتل محکوم شد

پس از شش هفته برگزاری دادگاه، هیات منصفه آقای الکس مرداک را به قتل همسر و پسرش محکوم کرد. این حکم پس از پایان فرآیند دادرسی و پس از جلسه هیات منصفه دادگاه ایالتی کارولینای جنوبی صادر شد. 

الکس مرداک وکیل متنفذ و ملاک مشهور از خانواده‌ای نسل اندر نسل وکیل است. آوازه او و اجدادش در کارولینای جنوبی در آمریکا نسل به نسل به گوش رسیده است. مرداک در سال ۲۰۲۱ همسر ۵۲ ساله و پسر ۲۲ ساله خود را در اثر تیراندازی از دست داد. ۲۰ ماه بعد جلسات محاکمه او آغاز شد و دادگاه به این نتیجه رسید که مرداک عامل اصلی هر دو جنایت هولناکی است که در خانه روستایی آنها رخ داده است.

در فرآیند دادرسی مشخص شد این وکیل متنفذ و مشهور که ارتباطات قدرتمندی هم با برخی مقامات سیاسی و اقتصادی ایالات متحده دارد، زندگی مخفیانه‌ای داشته، میلیون‌‌ها دلار از مشتریان و همکاران خود کلاهبرداری کرده و در نهایت مرتکب قتل شده است.

 

گاردین

از باخموت در شرق اوکراین: اینجا جهنم است!

باخموت در شرق اوکراین در محاصره نیروهای روسی است. در تمام مدت محاصره صدای انفجار در سراسر شهر به گوش می‌رسد، آسمانش پر دود است و شعله‌های آتش در جای جای آن به چشم می‌خورد. 

آنها که این روزها اوضاع باخموت را با چشم‌های خود دیده اند از آن به عنوان جهنم یاد می‌کنند. تعدادی داوطلب برای جمع‌آوری اجساد آمده اند که با ترس و اضطراب فعالیت می‌کنند. آنها سعی می‌کنند اجسادی که در اثر تیراندازی و انفجار تکه پاره شده اند، به نحوی کنار هم جمع کنند تا برای انتقال و دفن آماده شوند. 

حاضران در منطقه می‌گویند به احتمال زیاد نیروهای اوکراینی از باخموت عقب‌نشینی کنند و این شهر شرقی را به روس‌ها بدهند. مرکز شهر باخموت هولناک‌تر از هر منطقه دیگر است. کسانی که در این شهر رفت و آمد کرده اند می‌گویند درگیری‌ها در مرکز شهر سنگین‌تر است و امکان دسترسی نیروهای غیر نظامی به آنجا نیست. معلوم نیست عملیات انتقال غیر نظامیان به چه شکل اتفاق بیفتد. 

 

عرب نیوز

برنامه‌ریزی حوثی‌ها برای حمله به یمن

تحلیلگران نظامی می‌گویند برخی فعالیت‌ها و همچنین توقیف جدیدترین محموله نظامی حوثی‌ها در آبهای دریای عمان بیانگر این است که این گروه در حال برنامه‌ریزی برای حمله به یمن است. 

به تازگی نیروهای دریایی بریتانیا با کمک نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه محموله‌ای را شناسایی و توقیف کرده اند که مقصد آن یمن بوده است. این عملیات در روز ۲۳ فوریه و در آبهای دریای عمان انجام شده است. سفارت بریتانیا در امارات در بیانیه‌ روز پنجشنبه از این عملیات حرف زده است.

محموله توقیف شده شامل موشک‌های بالستیک میان‌برد و ضد تانک بوده است. تهیه این تجهیزات برای کارشناسان و تحلیلگران نظامی به منزله برنامه‌ریزی برای حمله است. سفارت بریتانیا می‌گوید کشتی کوچک حامل این تجهیزات نخستین‌بار از سوی رادارهای آمریکایی رصد شد و سپس در اختیار نیروهای دریایی بریتانیا قرار گرفت. 

در بیانیه سفارت آمده این کشتی کوچک درست در مسیر همیشگی حمل و قاچاق سلاح برای حوثی‌ها یمن توقیف شده است. همچنین این که زمانی که کشتی شناسایی شده قصد داشته به مبدا خود بازگردد اما موفق نشده است.

 

نشنال

سفر دومین فضانورد اماراتی به فضا 

بالاخره پس از چند بار تعویق و تاخیر،‌ سفر فضایی فضا‌نورد اماراتی انجام شد. این سفر قرار بود در آخرین بار روز دوشنبه انجام شود که بروز آتش در موتور موشک پرتاب‌گر عملیات را به تاخیر انداخت. ناسا اعلام کرد روز پنجشنبه این پرتاب انجام خواهد شد. 

دکتر سلطان النیادی پس از هزا منصوری دومین فضانورد اماراتی است که در سال‌های اخیر سفری فضایی انجام می‌دهد. دو فضانورد ناسا همراه با یک فضانورد روسی در این پرواز النیادی را همراهی می‌کنند. 

این پرواز از مرکز فضایی کندی در فلوریدا صورت گرفت. فعالیت‌های فضایی امارات از چند سال پیش آغاز شده است. آنها مشارکت و فعالیتی هم در پروژه سفر به ماه با هدف سفر به مریخ دارند. 

دکتر النیادی در فضا در ۱۹ آزمایش و تحقیق خاص دانشگاه‌های امارات و همچنین ۲۰۰ فعالیت خاص ناسا شرکت و همکاری خواهد کرد. پیاده‌روی فضایی بخشی از فعالیت او در این سفر خواهد بود. البته هنوز قطعیت این برنامه تایید نشده است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها