|

تعهد آمریکا به حمایت از مقاومت اوکراین در جنگ

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده یک هفته پس از رئیس‌جمهور بایدن، به اوکراین سفر کرده و از نمایشگاه فضای باز تجهیزات تجهیزات روسی در اسارت اوکراینی‌ها دیدن کرده است.

تعهد آمریکا به حمایت از مقاومت اوکراین در جنگ
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به گزارش شبکه شرق، اوکراین و حمایت مالی و نظامی و غیر نظامی از آنها برای روزنامه‌های آمریکایی در صدر توجه است. در کنار آن موضوعاتی مثل انتخابات شهرداری شیکاگو و انتخابات نیجریه هم پوشش داده شده است. 

برای روزنامه‌های انگلیسی شکست برنامه مبارزه با تاخیر در روند درمان انتخابی سرطان و اظهارات مرداک درباره کمپانی خبری فاکس نیوز و پرونده کودکی که گم‌شده و دستگیری فرد مظنون اهمیت دارد. آنها نیم‌نگاهی هم به کمبود صیفی‌جات و سبزیجات در بریتانیا دارند. 

برای خاورمیانه‌ای‌ها وقایع اخیر لبنان و سقوط ارزش واحد پولی این کشور، همچنین افزایش تنش و خشونت در کرانه باختری و البته پرونده مسمومیت‌ دانش‌آموزان دختر در مدارس ایران موضوعات مورد توجه هستند. برآورد خسارات مالی زلزله در ترکیه هم موضوعی دیگر در صفحه اول این روزنامه‌هاست.

 

گاردین

شکست برنامه مبارزه با تاخیر در درمان سرطان

سازمان بهداشت بریتانیا برنامه‌ای سنگین و ۱۴ میلیارد پوندی را برای کاهش زمان تشخیص  و درمان انتخابی سرطان ارائه داده بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد این طرح به اهداف خود نرسیده است. 

به نظر می‌رسد پاندمی کووید ۱۹ طی سه سال گذشته و همچنین فصل زمستان و کمبود انرژی مانع بزرگی بر سر مسیر برنامه مبارزه با تاخیر در درمان سرطان در بریتانیا بوده است. 

تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد افراد درگیر با مراحل ابتدایی سرطان و یا افرادی که مشکوک به ابتلا به سرطان هستند و خود معرف انتخاب می‌‌کنند وارد فرآیند درمانی شوند، گاهی تا دو سال در صف درمان می‌مانند و در این مدت بیماری پیشرفت می‌کند. به همین دلیل طرح مبارزه با تاخیر در درمان سرطان در سازمان بهداشت به کار گرفته شد. بررسی‌های جدید نشان می‌دهد این طرح در رسیدن به اهداف خود ناکام بوده و موفق نشده است مشکلات را بر طرف کند. هدف اولیه این طرح حذف انتظارهای دو ساله بوده است.  

در گزارش کمیته ناظر آمده از ۷ میلیون فرد سرطانی در صف انتظار درمان انتخابی،‌ ۲هزار و ۶۰۰ بیمار سرطانی حتی بیش از دو سال در صف درمان و معالجه مانده اند. 

 

نشنال

لیره لبنان به حال خود واگذار شد!

ارزش واحد پولی لبنان با سرعت هر چه بیشتر کاهش می‌یابد و به ته دره سقوط نزدیک می‌شود. افسار لیره از دست مسئولان این کشور در رفته است! وزیر اقتصاد لبنان به صراحت و روشنی می‌گوید کاری از دست خودش و تیمش برای مهار این وضعیت بر نمی‌آید!‌ آنها لیره لبنان را به حال خود واگذار کرده اند.

اوضاع چنان آشفته است که سوپرمارکت‌های لبنان به جای آن که قیمت کالاها را به لیره ( پوند ) لبنان اعلام کنند، برچسب ارزش دلاری آن را هم چسبانده اند!‌ آنها با مجوز وزارت اقتصاد لبنان این کار را انجام می‌دهند تا مانع سوءاستفاده از وضعیت و دستکاری در قیمت‌ها شوند. کالاهای وارداتی به کل با قیمت دلاری فروخته می‌شوند.

در حال حاضر هر یک دلار آمریکا برابر با ۸۷ هزار پوند یا لیره لبنان است! امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان می‌گوید پیش از این هر یک دلار آمریکا مطابق هزار و پانصد و هفت لیره لبنان بود، اما فنر وضعیت در رفته و سقوط وحشتناک ارزش واحد پولی لبنان مدت‌هاست آغاز شده است. کاری نمی‌شود کرد. 

 

عرب نیوز

تلاش ناکام حزب‌الله برای تمدید دوره ژنرال ابراهیم

رئیس امنیت عمومی لبنان، ژنرال عباس ابراهیم تا آخر این هفته از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. این در حالی است که حزب‌الله لبنان تمام تلاش خود را به کار گرفته بود تا دوره ژنرال ابراهیم تمدید شود و او بار دیگر در راس کار باقی بماند. 

ژنرال ابراهیم از سال ۲۰۱۱ تا امروز ریاست امنیت داخلی لبنان را به عهده دارد و یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های امنیتی لبنان به حساب می‌آید. او ۶۴ ساله شده و به طور قانونی دوره حضورش در این مقام سرآمده است. 

نه پارلمان لبنان و نه کابینه موقت این کشور حرفی درباره ادامه حضور او در این سمت نزده اند و فعالیتی که معنای آن مخالفت با کناره‌گیری او باشد نکرده اند. اما نمایندگان حزب‌الله تمام تلاش‌شان را به کار گرفته اند تا ژنرال ابراهیم در این سمت باقی بماند. سخنگوی این حزب می‌گوید خواست آنها به قدر کافی حمایت نشده است. 

ژنرال ابراهیم ارتباطات بسیار خوب و مستحکمی با دولت سوریه و اسد دارد و البته مهره‌ای کلیدی در مذاکرات و گفت و گوهای منطقه‌ای به حساب می‌آید.

 

واشنگتن پست

تعهد آمریکا به حمایت از مقاومت اوکراین در جنگ

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده یک هفته پس از رئیس‌جمهور بایدن، به اوکراین سفر کرده و از نمایشگاه فضای باز تجهیزات تجهیزات روسی در اسارت اوکراینی‌ها دیدن کرده است. 

حضور او در کیف پایتخت اوکراین به معنی فراهم کردن کمک‌های مالی واشنگتن برای افزایش مقاومت اوکراینی‌ها در تقابل با روسیه است. خانم جانت یلن در جریان دیدار از این نمایشگاه گفته برای آمریکا فقط کمک‌های نظامی مهم نیست. برای ما کمک به آتشنشان‌ها، معلم‌ها و کادر درمان اوکراین هم مهم است. آنها هم باید تجهیز شوند تا بهتر از قبل کار انجام دهند. 

جانت یلن در سفر به اوکراین با زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور و برخی مقامات اقتصادی آنها دیدار داشته است. او در این دیدارها تضمین داده آمریکا بزرگتری حامی نظامی و غیر نظامی اوکراین در تقابل با روسیه است. او تاکید کرده است که حمایت مالی از اوکراین نقشی حیاتی در مقاومت آنها دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها