|

سربازان روسیه فرمانده مجروح خود را کتک می‌زنند!

اوکراینی‌‌ها فایلی تصویری منتشر کرده اند که نشان می‌دهد سربازان روس با فرمانده مجروح خود درگیر شده اند و او را زده اند. این تصاویر از طریق پهپادهای اوکراینی‌ ضبط شده است.

سربازان روسیه فرمانده مجروح خود را کتک می‌زنند!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

همچنان صفحه اول رسانه‌‌ها و روزنامه‌ها در جهان دربست در خدمت فاجعه زلزله در ترکیه و سوریه است. برودت هوا و بارش باران و برف در منطقه عملیات آواربرداری و نجات بازمانده‌‌ها و برپا کردن چادرهای امداد را سخت و ناممکن کرده و فضا برای بروز یک بحران انسانی عظیم مهیا ساخته است. 

سخنرانی بایدن در کنگره و شرح دستاوردهای دولت خود در دو سال اول و ادعای بازگشت غرور به ایالات متحده در رسانه‌های آمریکایی و همچنین موضوع کتک خوردن فرمانده روس زخمی و مجروح از دست نیروهای خود در رسانه‌های بریتانیایی از جمله موضوعاتی است که در کنار حواشی زلزله ترکیه و سوریه بررسی می‌شود. 

بخش عمده صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به ترکیه و سوریه و تلفات انسانی زلزله اختصاص دارد. اما در کنار آن خبرهایی از سرزمین‌‌های اشغالی و دستاوردهای هوش مصنوعی در عربستان و تلاش برای ایجاد هاب اینترنتی منطقه در این کشور هم دیده می‌شود.

 

گاردین

سربازان روسیه فرمانده مجروح خود را کتک می‌زنند!

اوکراینی‌‌ها فایلی تصویری منتشر کرده اند که نشان می‌دهد سربازان روس با فرمانده مجروح خود درگیر شده اند و او را زده اند. این تصاویر از طریق پهپادهای اوکراینی‌ ضبط شده است. 

تصویری که پهپادهای اوکراینی ضبط کرده اند سربازان گروه واگنر روسیه را نشان می‌دهد. این سربازان ابتدا فرمانده‌شان را که زخمی و مجروح شده از میدان نبرد بیرون می‌کشند. آنها چهار نفر هستند و سپس با وسایلی که شبیه بیل است او را به سختی کتک می‌زنند. 

این اتفاق در نزدیکی شهر باخموت در منطقه دونباس رخ داده است. درگیری روس‌ها و اوکراینی‌ها در این منطقه شدت گرفته است. در برخی فایل‌های صوتی به دست آمده از درگیری‌های منطقه دونباس مشخص است که سربازان گروه واگنر به اعدام تهدید شده اند. 

در واقع به سربازانی که با عنوان گروه واگنر در اوکراین می‌جنگند گفته شده است در صورتی که عقب‌نشینی کنند و یا شکست بخورند، اعدام می‌شوند. گروه واگنر گروهی خصوصی متشکل از سربازانی از دیگر کشورها هستند که برای روسیه می‌جنگند.

 

نیویورک تایمز

غرور به آمریکا باز می‌گردد

پس از انتخابات اخیر، جو بایدن در کنگره ایالات متحده آمریکا حاضر شده و از بازگشت غرور به آمریکا گفته است. این نخستین حضور بایدن در کنگره پس از انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر است. 

جو بایدن در این سخنرانی از جان گرفتن اقتصاد ایالات متحده و پیروزی‌های خود در ترمیم آسیب‌های وارد شده به دموکراسی گفت. او در سخنرانی ۷۵ دقیقه‌ای خود دستاوردهای دو سال اول ریاست‌جمهوری خود را شرح داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی جمهوریخواهان را که حالا حضور پررنگی در کنگره دارند خطاب قرار داد و گفت بیایید متحدتر از قبل برای احیای اقتصاد ایالات متحده قدم برداریم و کمک کنیم. او به کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان هم بابت انتخاب در این سمت تبریک گفت و یادآوری کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که با هم کار نکنیم. 

بایدن در نهایت گفت امروز ایالات متحده از هر نظر به نسبت دو سال پیش که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدم، وضعیت بهتر و با ثبات‌تری دارد. 

 

عرب نیوز

تاثیر مخرب زلزله بر جمعیت ۲۳ میلیون نفری

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده اند که زلزله اخیر در جنوب شرق ترکیه و شمال غرب سوریه به طور مستقیم به زندگی ۵ میلیون نفر آسیب زده است. اما دامنه ویرانی و عواقب آن جمعیتی ۲۳ میلیون نفری را در این منطقه متاثر خواهد کرد.

در آخرین گزارش‌ها خبر می‌رسد آمار کشته‌ها به بیش از ۸ هزار نفر رسیده است. از این تعداد بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان ترکیه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از جان باختگان هم شهروندان سوری هستند. 

میزان ویرانی و خسارات ساز‌ه‌ها چنان زیاد است و البته سرمای منطقه هم مزید بر علت که تیم‌های امدادی نمی‌توانند به درستی کار خود را انجام دهند. بارش برف و باران از سرعت عمل این نیروها کاسته و مانع بر پا کردن چادرهای امدادی شده است. دولت ترکیه وضعیت اضطراری اعلام کرده است. 

نیروهای امداد می‌گویند شرایط جوی و ویرانی‌های موجود عملیات نجات زیرآوارمانده‌ها را هم سخت و ناممکن کرده است. این میان گاهی اتفاقاتی هم می‌افتد و ماموران شهروندان را نجات می‌دهند که امیدبخش وقوت قلب است؛ مثل رسیدن به دختر بچه‌ای و برادرش زیر آوارهای ادلب سوریه که از نیروهای امداد طلب کمک کرده و گفته هر کاری بگویید می‌کنم فقط ما را نجات بدید!

 

نشنال

اعلام وضعیت اضطراری در ترکیه

دولت ترکیه در واکنش به وضعیت موجود پس از زلزله سنگین و مر‌گ‌بار اخیر و همچنین افزایش تعداد کشته‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده است. در این شرایط برخی قوانین متناسب با وضعیت موجود تغییر می‌کند و اجرا می‌شود.

پیش‌بینی کارشناسان سازمان بهداشت و سازمان ملل این است که تلفات انسانی این حادثه تلخ به بیش از ۲۰ هزار نفر برسد. ارزیابی آنها این است که بیش از هزار نفر از کشته‌ها کودکان باشند … 

در حال حاضر تیم‌های امداد از دیگر کشورهای جهان راهی ترکیه شده اند تا در عملیات سخت نجات بازماندگان کمک کنند. عملیاتی که به کندی پیش‌ می‌رود و حریف گذر زمان نمی‌شود. این میان وضعیت مناطق زلزله زده سوریه غم‌انگیزتر است. 

تنها مسیر کمک به مناطق زلزله زده سوریه که از قضا جنگ زده هم هست، مسدود شده است. این گزاره یعنی سوریه با بحرانی انسانی که ابعادش بزرگتر از بحران‌های پیشین است، مواجه خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها