|

حدود 2 میلیارد دلار؛ حجم سرمایه‌گذاری قطر در اردن

الخلیج اونلاین، در گزارشی به حجم سرمایه گذاری قطر در اردن پرداخته است.

حدود 2 میلیارد دلار؛ حجم سرمایه‌گذاری قطر در اردن

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، الصباح، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، الخلیج اونلاین، و خبرگزاری رسمی عراق (واع) .

در این میان الخلیج اونلاین، در گزارشی به  حجم سرمایه گذاری قطر در اردن پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

حدود 2 میلیارد دلار؛ حجم سرمایه گذاری قطر در اردن

 سعود بن ناصر آل ثانی، سفیر قطر در اردن گفت که حجم سرمایه گذاری های قطر در اردن حدود 2 میلیارد دلار است.

 سفیر قطر در جریان دیدار با خلود السقاف، وزیر سرمایه گذاری اردن، روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های حمایت از آن به ویژه در زمینه های سرمایه گذاری را بررسی کرد.

سفیر قطر گفت کشورش به رابطه با اردن به ویژه تقویت زمینه های سرمایه گذاری بین دو کشور اهمیت زیادی می دهد.

وی توضیح داد که قطر مشتاق گسترش سرمایه گذاری های خارجی است که کمکی حیاتی به اقتصاد دو کشور به شمار می رود و روابط دوجانبه را تقویت می کند.

سعود بن ناصر اشاره کرد که سرمایه گذاری های قطر در اردن در بخش انرژی، املاک، بورس، بانک و گردشگری است.

وزیر سرمایه گذاری اردن نیز اشاره کرد که سرمایه گذاری های قطر در اردن منافع مشترکی دارد و به حمایت از اقتصاد ملی کمک کرده و برای سرمایه گذار قطری مثبت بوده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

السودانی رئیس بانک مرکزی و مدیر بانک تجارت عراق را برکنار کرد

محمد شیاع السودانی، نخست وزر عراق، «مصطفی غالب مخیف» رئیس بانک مرکزی عراق را برکنار کرد.

السودانی همزمان علی محسن العلاق را به عنوان سرپرست بانک مرکزی عراق منصوب کرد.

وی همچنین دستور بازنشستگی «سالم الچلبی» مدیر بانک تجارت عراق را نیز صادر و «بلال الحمدانی» را با حفظ سمت به عنوان مدیر بانک تجارت عراق منصوب کرد.

این در حالی است که افزایش قیمت دلار در بازارهای عراق در هفته های اخیر موجب اعتراضاتی در عراق شده است.

علی محسن العلاق در سال‌های 2014-2020 رئیس بانک مرکزی عراق و نماینده عراق در صندوق بین‌المللی پول و پیش از آن از 2007-2014 رئیس شورای مشترک مبارزه با فساد بود.

وی همچنین در سال‌های 2006-2014، در هر دو دولت «نوری المالکی» دبیرکل هیئت دولت عراق و در سال‌های 2004-2006 بازرس کل وزارت نفت عراق بوده است.

 

الصباح: وزارت منابع آبی عراق: 

وضعیت ذخایر آبی همچنان نامناسب است

وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد که با وجود بارش‌های اخیر، وضعیت منابع آبی کشور همچنان دچار کمبود و در وضعیت نامناسب است.

«احمد کاظم عبدالله»، مدیر کل سازمان آبیاری در وزارت منابع آبی عراق، گفت که وضعیت ذخایر آبی در سدها و مخازن همچنان در وضعیت نامناسب است و افزود که این وزارتخانه امیدوار است که بارش‌های پیش‌ رو به بهبود وضعیت ذخایر آبی کشور کمک کند.

وی گفت که حجم برفی که در شمال عراق بارید تاکنون معادل 25 درصد مقداری است که در مدت مشابه سال گذشته باریده است و افزود که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در 28 ماه جاری در مناطق نینوا و صلاح‌الدین و کرکوک بارش داشته باشیم که این بارش بر افزایش ذخایر سدهای موصل و حدیثه تأثیرگذار است به خصوص که این سدها تأمین‌کننده آب کشاورزی تابستان آینده هستند.

این مقام وزارت منابع آبی عراق گفت که از باران‌هایی که در مدت گذشته در مرکز و جنوب عراق بارید برای احیای تالاب‌ها و تأمین آب زمین‌های کشت گندم و جو استفاده شد و از باران‌های ماه آینده هم به همین منظور استفاده خواهد شد و اگر باران نیامد از آب سدها استفاده می‌شود.

 

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا": 

افتتاح پروژه آبیاری بیش از 7 هزار هکتار زمین زراعی در دیرالزور سوریه

حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه، پروژه هفتم آبیاری دیرالزور را پس از بازسازی آن به هزینه یک میلیارد لیر سوریه و 2.5 میلیون یورو افتتاح کرد.

 این پروژه بیش از 7500 هکتار از زمین های کشاورزی در حومه غربی آلبوکمال را آبیاری می کند.

عرنوس امروز در راس یک هیئت دولتی به استان دیرالزور وارد شد تا تعدادی از پروژه های حیاتی خدماتی، توسعه ای، آموزشی و صنعتی را افتتاح کند.

این پروژه ها با هزینه کلی حدود 14 میلیارد لیر سوریه و 2.5 میلیون یورو بازسازی شده اند.

نخست وزیر سوریه در این سفر، نیروگاه آب المیادین، مراکز ارتباطی بقرص و البولیل و واحد مسکونی شماره 1 دانشگاه الفرات و یک ساختمان اضافی در دانشکده علوم این دانشگاه و منطقه صنعتی دیرالزور را افتتاح می کند.

ایاد الخطیب، وزیر ارتباطات و فناوری، بسام ابراهیم، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی، تمام رعد، وزیر منابع آب و محمد حسن قطنا، وزیر کشاورزی و اصلاح زراعی، نخست وزیر سوریه را همراهی می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها