|

روسیه می‌خواهد خرسون را نابود کند

با اینکه مدت‌ها از زمانی که روسها خرسون را پس داده و عقب نشسته اند می‌گذرد، اما این شهر از شر موشک‌های روسی در امان نیست. ساکنان و بازماندگان می‌گویند روسیه می‌خواهد خرسون را نابود کند.

روسیه می‌خواهد خرسون را نابود کند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

با شدت گرفتن حملات اخیر روسیه در اوکراین، این موضوع دوباره به صفحه اول روزنامه‌های جهان بازگشته است. رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی بیش از دیگر رسانه‌ها به اوکراین توجه می‌کنند. 

این روزنامه‌ها علاوه بر اوکراین به تجمع اعتراضی فعالان محیط زیست در روستای آلمانی و دستگیری تانبرگ و همچنین برگزاری روز مارتین لوترکینگ و … پرداخته اند. 

برای روزنامه‌‌های انگلیسی زبان خاورمیانه‌ای ریاض‌گردی رونالدو و خانواده‌اش و همچنین دستگیری یک تبعه آلمانی هنگام عکاسی از پالایشگاه امیدیه در ایران و اجلاس داووس و رونمایی از لوگوی نشست COP28 در امارات اهمیت دارد.

 

گاردین

چرا گرتا تانبرگ دستگیر و سپس آزاد شد؟

تعدادی از فعالان محیط زیست برای اعتراض به باز کردن معدن زغال سنگ در روستایی در آخن آلمان مقابل این معدن تحص کرده اند. گرتا تانبرگ فعال سوئدی هم در میان آنها حضور داشته است. 

پلیس آخن او را دستگیر کرده و با خود به بازداشتگاه برده، اما برای مدت طولانی او را نگه نداشته و به سرعت آزاد کرده است. پلیس می‌گوید تانبرگ دستگیر شد تا تعیین هویت شود. پس از انجام این اقدامات او آزاد شد. 

تانبرگ و دیگر معترضان می‌گویند دولت آلمان به منظور بازگشایی این معدن زغال سنگ و باز کردن مسیر آن، روستا را تخریب می‌کند. 

گرتا تانبرگ، جوانی ۲۰ ساله است که از نوجوانی و زمانی که کمتر از ۱۵ سال داشت، نام خود را سر زبان‌ها انداخت. او در سازمان ملل و علیه تغییرات اقلیمی سخنرانی کرد و ترامپ را به چالش کشید و پس از آن نام خود را به عنوان یکی از حامیان محیط زیست مطرح کرد.

 

نشنال

همبستگی آمریکا با امارات در سالگرد حمله حوثی‌ها

یک سال پس از حمله حوثی‌ها به امارات، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده پیامی برای این کشور ارسال کرد. پیام بایدن با هدف اعلام همبستگی ارسال شده است. 

در واقع بایدن با این پیام اعلام می‌کند کشورش مقابل هرگونه حمله‌‌ای از امارات حمایت خواهد کرد. بایدن در این پیام تاکید کرده است که آمریکا مطمئن خواهد بود که چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد. 

سال گذشته یکی از پالایشگاه‌های نفتی امارات هدف شلیک دو موشک بالستیک و حمله پهپادی حوثی‌های یمن واقع شد. در این حملات سه نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند. حمله حوثی‌ها به مکان‌های غیرنظامی امارات محکومیت جهانی را در پی داشت. 

در متن پیام بایدن می‌خوانیم: ما کنار امارات می‌ایستیم و یاد قربانیانی‌ را که جانشان را از دست داده اند، زنده نگه می‌داریم. 

 

واشنگتن پست

روسیه می‌خواهد خرسون را نابود کند

با اینکه مدت‌ها از زمانی که روسها خرسون را پس داده و عقب نشسته اند می‌گذرد، اما این شهر از شر موشک‌های روسی در امان نیست. ساکنان و بازماندگان می‌گویند روسیه می‌خواهد خرسون را نابود کند. 

به تازگی یکی از زایشگاه‌های باقی مانده خرسون هدف موشک‌های روسی بوده است. زایشگاهی که هنوز می‌توانسته محل تولد نوزادان اوکراینی باشد، اما در اثر حملات اخیر روسیه آسیب دیده است. 

این زایشگاه پنجمین مرکز درمانی در شهر خرسون است که طی یک ماه اخیر هدف حملات روسی واقع می‌شود. روسها هیچ کنترلی بر شهر ندارند، اما آن را ویران می‌کنند تا زمینی سوخته برای اوکراین باقی بماند.

حملات روسیه به تازگی در اوکراین شدت گرفته است. آنها از شرق رودخانه دنیپرو حملاتی جدید تدارک دیده اند تا جبران شکست‌های اخیر را بکنند.

 

عرب نیوز

ریاض‌گردی رونالدو و خانواده

کاری که قطر با برگزاری جام جهانی و میزبانی انجام داد، حالا عربستان به مدد حضور رونالدو در این کشور انجام می‌دهد؛ جلب نگاه میلیون‌ها غیر آسیایی به سمت عربستان و آشنایی با این کشور. 

عربستان می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ پروژه عدم وابستگی اقتصادی به نفت را به سرانجام برساند. چه گزینه‌ای بهتر از گسترش صنعت توریسم می‌تواند دولت سعودی را به هدفش برساند؟ چه کسی بهتر از رونالدو می‌تواند سفیری برای شناساندن شهرهای عربستان به جهان باشد؟

رونالدو برای بازی در باشگاهی سعودی به نام النصر به عربستان آمده، اما او وظیفه‌‌ای مهمتر از گلزنی و بازی فوتبال به عهده دارد. او یک عکس از ریاض‌گردی همراه خانواده‌اش می‌گذارد، شریک زندگی‌اش که از اینفلوئنسرهای فضای مجازی است چند عکس از مکان‌های دیدنی ریاض می‌گذارد و اسم ریاض و عربستان میلیون‌‌ها بار می‌افتد سر زبان‌ها…

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها