|

پایان رویای آمریکایی در جام جهانی قطر

جام جهانی و خبرهای مربوط به آن مخرج مشترک همه موضوعاتی است که در صفحه اول روزنامه‌ها و رسانه‌های جهان به چشم می‌خورد. آمریکایی‌ها از پایان رویای جام جهانی برای تیم ملی‌شان می‌گویند. این مسیر برای انگلیسی‌ها و دیگر اروپایی‌ها البته آرژانتین از آمریکای جنوبی ادامه دارد.

پایان رویای آمریکایی در جام جهانی قطر
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

با نزدیک شدن به آخر سال میلادی و آغاز جشن‌ها و مراسم کریسمس و سال نو کم کم صفحه اول روزنامه‌ها رنگ و بوی درخت‌های تزیین شده کاج و بابانوئل و متعلقات آن می‌گیرد. در کنار آن بروز مخملک در جامعه کودکان بریتانیا و مشکلات در بخش انرژی در فصل زمستان اروپا موضوعاتی هستند که در صفحه اول روزنامه‌های انگلیسی به چشم می‌خورند. 

فلسطین و خبرهای آن همچنان با ثبات‌ترین سوژه در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای است. از آن گذشته اعتراضات ایران و نقش آن در توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی و غرب هم موضوعی دیگر در صفحه اول این روزنامه‌هاست.

 

گاردین

مخملک جان ۶ کودک را در بریتانیا و ولز گرفت 

آژانس امنیت سلامت بریتانیا به خانواده‌های بریتانیایی هشدار داده حواسشان به نشانه‌هایی نظیر گلودرد و تب‌ و عارضه‌های پوستی در کودکان باشد و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

پنج کودک بریتانیایی و یک کودک ولزی در اثر ابتلا به استرپ A یا همان مخملک ( تب اسکارلت ) جان خود را از دست داده اند. گلودرد چرکی، تب بالا و بروز آثار پوستی از علائم خاص مخملک است. 

مقامات بهداشتی بریتانیا نگران شیوع این بیماری در سطح وسیع نیستند، اما از خانواده‌ها خواسته اند در صورت مشاهده این نشانه‌ها در کودکان مراکز درمانی را در جریان بگذارند. 

استرپ A در اغلب موارد با تجویز آنتی‌ بیوتیک درمان می‌شود، اما بی‌توجهی به آن شاید منجر به بروز دردهای عضلانی، تب‌ شدید و اسهال و استفراغ و در نهایت مرگ شود.

 

نیویورک تایمز

پایان رویای آمریکایی در جام جهانی قطر 

دریافت سه گل از تیم ملی هلند در بازی دور حذفی جام جهانی فوتبال، آمریکایی‌ها را راهی خانه کرد. آنها تنها موفق شدند یک گل را جبران کنند، اما زورشان به سابقه و تجربه بیشتر هلندی‌ها در فوتبال نرسید. 

با همه این حرف‌ها، تیم ملی آمریکا در کنار هلند و برخی دیگر از جمله تیم‌هایی بود که در دور گروهی کمترین گل خورده را ثبت کرد و از اقتدار مناسبی در این زمینه برخوردار بود. 

صعود تیم ملی فوتبال ایالات متحده به دور حذفی از اهداف بلندپروازانه این تیم بود. آنها به اندازه کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری چندانی در فوتبال نکرده اند. اما با توجه به این که جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکا با همکاری کانادا و مکزیک برگزار می‌شود، مقامات ورزشی این کشور تصمیم گرفتند توجه بیشتری به فوتبال معطوف کنند.

شکست سه بر یک مقابل تیم ملی هلند رویای جاه‌طلبانه آنها را در جام جهانی قطر پایان داد. آنها حالا برای مسابقات قاره‌ای و البته چهار سال آینده آماده می‌شود. 

 

عرب نیوز

افزایش کشتار فلسطینی‌ها در دولت جدید اسرائیل

نگرانی جدید کارشناسان در سرزمین‌های اشغالی احتمال افزایش کشتار شهروندان فلسطینی پس از استقرار دولت جدید در اسرائیل است. 

آمارهای منتشر شده از فلسطین می‌گوید تنها در کرانه باختری و طی یازده ماه گذشته ۱۵۶ شهروند فلسطینی جان خود را از دست داده اند در حالی که در تجمعات اعتراضی و پرتاب سنگ و درگیری‌های مسلحانه شرکت نداشته اند. 

یکی از رهبران فتح می‌گوید موضوع نگران‌کننده این است که شهروندان فلسطینی بدون حکم دادگاه و تنها به دلیل برخی ایده‌های خشونت‌طلبانه قومیتی به دست نظامیان اسرائیلی کشته می‌شود. 

این نظامیان به ایدئولوژیی معتقدند که می‌گوید قتل غیر یهود قتل به حساب نمی‌آید! آنها معتقدند هر کس که به کشتن یهودیان فکر می‌کند، یا سعی در کشتن آنها دارد ( هرچند هنوز به وعده‌اش عمل نکرده باشد ) باید بداند که کشته خواهد شد. 

 

ایندیپندنت

ادامه اسکان پناه‌جویان در هتل‌های بریتانیا

برنامه دولت بریتانیا برای اسکان مهاجران و پناه‌جویان در این کشور متوقف شده است. این برنامه از بیش از یک سال گذشته کلید خورده اما هنوز به سرانجام نرسیده است. به نظر می‌رسد بودجه در نظر گرفته شده برای این برنامه مورد تایید ریشی سوناک نیست. 

در این برنامه دولت جانسون متعهد شده بود مکان‌هایی را برای سکونت مهاجران و پناه‌جویان بسازد تا آنها به جای هتل در این ساختمانها ساکن شوند. 

در حال حاضر اغلب پناه‌جویان حاضر در بریتانیا درون هتل‌ها اسکان داده شده اند. هزینه روزانه اسکان در هتل حدود ۷ میلیون پوند است. حدود ۵۰ هزار پناه‌جو در هتل‌های بریتانیا سکونت دارند. 

طبق وعده قرار بود حدود هشت هزار نفر از این مهاجران و پناه‌جویان درون ساختمان‌های جدید اسکان یابند که با توقف پروژه، عملیات اسکان در هتل ادامه پیدا می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها