|

هشدار سازمان جهانی کار درباره کاهش دستمزدها

اعتراضات در چین و مقابله نیروهای امنیتی دولت چین با معترضان همچنان موضوع مورد توجه رسانه‌هاست. در کنار آن نتایج مسابقات بازی سوم دور گروهی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و صعود و حذف برخی تیم‌ها از این رویداد هم در صفحه اول روزنامه‌ها بازتاب دارد.

هشدار سازمان جهانی کار درباره کاهش دستمزدها

روزنامه‌های آمریکایی بیشتر درگیر مسائل داخلی خود هستند، انگلیسی‌ها به چالش نژادپرستانه‌ای که در کاخ باکینگهام رخ داده، پرداخته اند. خاورمیانه‌ای‌ها به حذف عربستان از جام جهانی و همچنین احکام اعدام صادر شده برای برخی معترضان در جریان اعتراضات اخیر ایران و گزارش سازمان جهانی کار اشاره کرده اند.

 

 

    گاردین

    استعفای مادرخوانده شاهزاده ویلیام از باکینگهام

 

    پرسش‌های لیدی سوزان هاسی از رئیس یکی از مراکز خیریه انگلیس باعث بروز چالش نژادپرستی در کاخ باکینگهام و در نهایت عذرخواهی و کناره‌گیری او شده است. 

    لیدی هاسی مادر تعمیدی شاهزاده ویلیام، ولیعهد انگلیس است. او سمتی دیگر هم در امورات کاخ سلطنتی باکینگهام دارد. لیدی هاس در یکی از دیدارهای ملکه همسر با روسای مراکز خیریه انگلیس دسته گل به آب داده است. 

    او در مواجهه با خانم انگازی فولانی، بنیان‌گذار خیریه «سیستا اسپیس» با این که می‌دانسته او شهروند بریتانیا است، مدام پرسیده اهل کجاست و از کجا به بریتانیا آمده و مردمانی با شکل و شمایل او اهل کجا هستند و خلاصه باعث ناراحتی او شده است. 

    سخنگوی شاهزاده ویلیام ادعای نژادپرستی در کاخ باکینگهام را رد کرده و گفته در همان مهمانی شهروندان رنگین‌پوست دیگر هم حضور داشته اند و اتفاق مشابهی نیفتاده و این فقط اشتباه لیدی هاسی بوده است. در نهایت او بابت پرسش‌هایش عذرخواهی کرده و استعفا داده است. 

 

 

    نشنال

    هشدار سازمان جهانی کار درباره کاهش دستمزدها

 

    روند کند رشد اقتصادی در جهان و همچین افزایش تورم باعث کاهش دستمزدهای واقعی کارگران و کارمندان در بسیاری از کشورها شده است. سازمان جهانی کار در گزارشی درباره این موضوع هشدار داده است. 

    سازمان جهانی کار بخشی از این اتفاق را نتیجه حمله روسیه به اوکراین و همچنین التهاب در بازار انرژی می‌داند. در ادامه گزارش می‌خوانیم بحران‌های متعدد جهانی باعث شده قدرت خرید طبقه متوسط کاهش محسوس داشته باشد و خانواده‌های کم‌درآمد بیشترین فشار را متحمل شوند. 

    دستمزدهای واقعی در کشورهای عضو گروه ۲۰ ( اقتصاد نوظهور ) در نیمه اول امسال، تنها ۰/۸ درصد رشد داشته است که این یعنی نزدیک سه درصد کمتر از سال ۲۰۱۹! 

    سازمان جهانی کار هشدار می‌دهد عدم افزایش درست دستمزدها یعنی نابرابری درآمدها و افزایش فقر در جوامع. 

 

 

    عرب نیوز

    افزایش قربانیان غیرنظامی مین در یمن 

 

    گزارش‌های منتشر شده از سراسر یمن می‌گوید به تازگی آمار افرادی که در اثر انفجار مین جان خود را از دست داده اند، افزایش یافته است. در این گزارش نام شش استان یمن که آلوده به مین هستند، ذکر شده است.

    منابع خبری یمنی مین‌گذاری را به گروه حوثی‌ها نسبت می‌دهد و آن را یکی از روشهای انتقامی آنها توصیف می‌کند. برخی از مین‌ها در مکان‌هایی همچون مدارس و ادارات، مزارع و پیرامون خانه‌های شهروندان طی هشت سال درگیری کار گذاشته شده اند. 

    استان‌های مارب و حدیده بیشترین قربانیان انسانی انفجار مین را طی یک هفته گذشته ثبت کرده اند. در مارب شمار کشته‌ها به ۹ نفر رسیده و در حدیده دو نفر اعلام شده است. 

    کودکانی که در کوچه‌ها بازی می‌کنند، بیشترین قربانیان این انفجارها هستند. حوثی‌ها این مین‌ها را برای جلوگیری از پیشروی کاروان نظامی مخالفان در زمین کاشته اند. 

 

 

    نیویورک تایمز

    انتقاد به طرح شهردار نیویورک برای جمع‌آوری بیماران روانی

 

    بسیاری از شهروندان نیویورکی با این ادعا که تعداد بیماران روحی و روانی سرگردان در سراسر این شهر افزایش یافته است، موافق هستند. آنها می‌گویند برای حل این مشکل باید چاره‌ای اندیشید؛ اما … 

    اما و اگر شهروندان نیویورکی در واکنش به طرح شهردار نیویورک است. آقای اریک آدامز از ماموران پلیس خواسته همه افراد بیمار روانی آواره در سطح شهر را جمع کنند و به مراکز درمانی انتقال دهند. در این طرح حتی بیماران بی‌آزار هم جمع‌آوری می‌شوند.

    شهروندان نیویورکی هر چند با ایده جمع‌آوری بیماران موافق هستند، اما به رویکرد تهاجمی نقد دارند. آنها همچون کارشناسان می‌پرسند نیروهای پلیس اجازه درگیری دارند یا نه؟ مراکز خاص بیماران روانی شهر ظرفیت پذیرش دارد یا نه؟ بستری افراد بیمار روانی آرام و ناآرام چگونه انجام می‌شود؟ بیماری آنها را تشدید می‌کند یا نه؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها