|

پولیسیچ؛ عبور از ایران و پیش به سوی هلند

با گلی که کریسیتین پولیسیچ، مهاجم ایالات متحده در آخرین بازی دور گروهی جام جهانی قطر وارد دروازه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران کرد، آمریکا به دور بعدی بازی‌ها صعود کرد و حالا باید در دور حذفی با هلند رو‌به رو شود.

پولیسیچ؛ عبور از ایران و پیش به سوی هلند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

اعتراضات چین همچنان جای خبرهای اوکراین را در صدر اخبار رسانه‌های جهان گرفته، اما در کنار آن جام جهانی و حواشی و اتفاقات آن هم موضوع پررنگی در صفحه اول رسانه‌ها و روزنامه‌های جهان است. 

روزنامه‌های آمریکایی علاوه بر اوکراین و چین و جام جهانی، مسائلی مثل پرونده ششم ژانویه را هم پیگیری می‌کنند. 

انگلیسی‌ها از صعود مقتدرانه تیم ملی‌شان به دور دوم مسابقات جام جهانی قطر به وجد آمده اند و به دستاورد اخیر پزشکان و محققان بیماری آلزایمر واکنش نشان داده اند. 

درگیری فلسطینی‌ها با نیروهای اسرائیلی و کشته شدن ۵ شهروند فلسطینی و صعود سنگال در کنار هلند به دور دوم بازی‌های جهانی و گزارش گروه‌های حقوق بشری درباره وقایع اخیر ایران و … هم موضوعاتی هستند که در صفحه اول روزنامه‌‌های خاورمیانه‌ای مورد توجه قرار گرفته اند. 

 

 نیویورک تایمز

پولیسیچ؛ عبور از ایران و پیش به سوی هلند

 با گلی که کریسیتین پولیسیچ، مهاجم ایالات متحده در آخرین بازی دور گروهی جام جهانی قطر وارد دروازه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران کرد، آمریکا به دور بعدی بازی‌ها صعود کرد و حالا باید در دور حذفی با هلند رو‌به رو شود

پولیسیچ نتوانست تا آخرین دقیقه بازی در زمین باشد و به دلیل مصدومیت راهی بیمارستان شد. با خروج او از زمین، از میزان فشار تیم آمریکا بر حریفش کاسته شد.

جنگ روانی کی‌روش سرمربی تیم ایران برای فشار بر مربی‌ و تیم ملی ایالات متحده کارساز نشد و آنها موفق نشدند از این بازی امتیازی به دست بیاورند.

 از این گروه انگلیس و آمریکا به عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کردند. آنها در مرحله حذفی به ترتیب مقابل سنگال و هلند قرار می‌‌گیرند. 

 

گاردین

 گام بلند محققان برای درمان آلزایمر

تحقیقات و مطالعات اخیر نشان می‌دهد دارویی که برای کنترل بیماری آزایمر تولید شده، کارآمد و موثر است. موفقیت اخیر پس از چند دهه شکست در زمینه درمان بیماری آلزایمر به دست آمده است.

محققان در کارآزمایی بالینی مشاهده کرده اند این آنتی بادی جدید چگونه توده‌های پروتئینی تشکیل شده در مغز را که بتا آمیلوئید نام دارد، به عقب‌ می‌راند و در نهایت آنها را حذف می‌‌کند. این نخستین داروی واقعی درمان آلزایمر خواهد بود.

دستاوردهای جدید باعث می‌شود کارشناسان وارد مرحله دیگری از فاز تحقیق و تولید دارو شوند و گام بلندتری در درمان و یا کنترل بیماری آلزایمر بردارند. 

 در حال حاضر حدود ۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان درگیر بیماری آلزایمر هستند. با توسعه تحقیقات و تولید دارو، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در درمان این بیماری حاصل خواهد شد. 

 

عرب نیوز

تلاش عربستان برای توسعه صنعت گردشگری 

 اجلاس جهانی صنعت گردشگری در ریاض برگزار می‌شود و نمایندگان عربستان در این نشست می‌گویند کشورشان تا سال ۲۰۳۰ باید به یکی مهمترین مراکز گردشگری جهان تبدیل شود.

عربستان برای تحقق این هدف در تلاش است تا ظرفیتی به ارزش ۶ تریلیون دلار برای سرمایه‌‌گذاری خارجی مهیا کند. 

سعودی‌ها می‌گویند آنها در دوره‌ای که جهان پاندمی کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته و آسیب بزرگی به صنعت توریسم وارد آمده، تصمیم گرفته اند گردشگری را در عربستان توسعه دهند. 

 زمانی که بن سلمان برنامه توسعه و چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان را ارائه داد، جدایی اقتصاد از نفت و اتکا به گردشگری را محور اصلی این برنامه معرفی کرد. سرمایه‌گذاری‌های چند سال اخیر خارجی‌ها در عربستان می‌گوید دولت سعودی با جدیت این هدف را دنبال می‌کند.

 

نشنال

کاهش جمعیت مسیحیان بریتانیا به کمتر از نصف

مرکز آمار و سرشماری جمعیت بریتانیا به تازگی اعلام کرده است که جمعیت مسیحیان انگلیس و ولز به کمتر از ۵۰درصد رسیده است. عدد دقیق ۴۶/۲ درصد است. 

در یک دهه گذشته جمعیت مسیحی در انگلیس و ولز، ۵۹/۳ درصد بوده است. به عبارت دیگر طی ۱۰ سال اخیر حدود ۵ میلیون نفر از مسیحیان انگلیس کم شده است.

از سوی دیگر در این گزارش می‌خوانیم جمعیتی که خود را در انگلیس مسلمان معرفی می‌کند، از حدود ۵ درصد به بیش از ۶ درصد افزایش پیدا کرده است. پیرو این اتفاق زبان عربی بیشتر از زبان‌های فرانسوی، پرتغالی، اسپانیایی و حتی چینی شنیده می‌شود!

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها