|

خشم چینی‌ها از سیاستهای کنترلی کووید ۱۹

خیابان‌های شهرهای مختلف چین این روزها شاهد اتفاقات نادری است؛ اعتراض! آخرین باری را که چینی‌ها در اعتراض به حاکمیت از خانه بیرون آمده باشند، کسی به یاد ندارد.

خشم چینی‌ها از سیاستهای کنترلی کووید ۱۹
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

جام جهانی، بروز اعتراضات در چین و اوکراین مهمترین خبرهایی هستند که این روزها در صفحات نخست روزنامه‌ها و رسانه‌‌ها در سراسر جهان مورد توجه قرار می‌گیرند. 

روزنامه‌‌های آمریکایی در کنار اعتراضات چین به مسائل داخلی خودشان مثل کاهش شور و شوق مردم برای خریدهای آخر سال هم مشغول هستند. انگلیسی‌ها به عواقب برگزیت و تاثیر آن بر سازمان بهداشت و کمبود پزشک پرداخته اند. 

خاورمیانه‌‌ای‌ها از نمایش بی‌نظیر تیم ملی مراکش در جام جهانی و در تقابل با بلژیک به وجد آمده اند. آنها همچنین بروز اعتراضات گسترده در چین هم بازتاب داده اند.

 

گاردین

هزینه برگزیت؛ کمبود پزشک در سازمان بهداشت بریتانیا

تحقیقات در سازمان بهداشت بریتانیا نشان می‌دهد پس از برگزیت کمتر از ۴هزار پزشک اروپایی در حال حاضر مشغول به کار هستند. در واقع پس از خروج بریتانیا از اتحادیه از میزان پزشکان اروپایی شاغل در این کشور کاسته شده است. 

علاوه بر این اتفاق، کناره‌گیری دیگر پزشکان از طبابت در اثر سرخوردگی و خستگی باعث شده سازمان بهداشت بریتانیا با کمبود پزشک مواجه باشد. در حال حاضر جای خالی بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰ پزشک در سازمان بهداشت بریتانیا حس می‌شود. 

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث شده تمایل پزشکان اروپایی برای فعالیت در انگلیس کم شود. در واقع اتفاق برگزیت باعث شده رابطه انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی در این زمینه قطع شود. 

 

نشنال

مراکش در رویای صعود به مرحله حذفی جام جهانی

نمایش بی‌نظیر تیم ملی فوتبال مراکش مقابل تیم ملی بلژیک آنها را در آستانه صعود به مرحله حذفی جام جهانی قرار داده است. آنها در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهاین دو بر صفر بلژیک پرستاره را بردند.

شیرهای اطلس ( لقب تیم ملی مراکش) در نخستین بازی کرواسی نائب قهرمان دوره قبل را با نتیجه مساوی بدون گل متوف کرد. آنها در بازی آخر مقابل کانادا قرار می‌گیرند و با کسب یک نتیجه مساوی هم می‌توانند به دور بعدی صعود کنند. 

نمایش سخت‌کوشانه و مقتدرانه آنها مقابل بلژیک باعث شده شیخ محمد بن راشد، حاکم دوبی در توییتی آنها را تحسین کند: « تبریک به شیرهای اطلس! مایه شادی و غرور عرب از کرانه‌های اقیانوس تا ساحل خلیج فارس».

 

نیویورک تایمز

خشم چینی‌ها از سیاستهای کنترلی کووید ۱۹ 

خیابان‌های شهرهای مختلف چین این روزها شاهد اتفاقات نادری است؛ اعتراض! آخرین باری را که چینی‌ها در اعتراض به حاکمیت از خانه بیرون آمده باشند، کسی به یاد ندارد. اما واقعه‌ای تلخ باعث شده این اتفاق بیفتد و حتی چینی‌ها خواهان کناره‌گیری دولت شوند!

آتش‌سوزی در آپارتمانی در استان سین‌کیانگ مرگ بیش از ۱۰ نفر را رقم زده است. اما چینی‌ها می‌گویند سیاست‌های سختگیرانه کنترلی کووید ۱۹ مانع از خدمات‌رسانی به موقع به اهالی این آپارتمان و در نهایت منجر به مرگ آنها شده است. 

چینی‌ها می‌گویند سه سال پیاپی سختگیری‌ها و قرنطینه صددرصدی کنترل کووید ۱۹ را تحمل کرده اند، اما افزایش موارد جدید ابتلا نشان می‌دهد این سیاست‌ها چقدر غلط بوده اند و باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن شده اند. دولت چین دوباره برنامه کووید ۱۹ صفر را برقرار کرده است. 

در بسیاری از شهرها شهروندان چینی‌ به یاد قربانیان آتش‌سوزی آپارتمان شمع روشن کرده و البته فریاد اعتراض علیه حاکمیت و حزب کمونیست بلند کرده اند. آنها به وضوح خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهور شده اند. 

 

عرب نیوز

انتقاد ایران به آمریکا پس از تغییر در پرچم

اقدام آمریکایی‌ها برای تغییر پرچم جمهوری اسلامی ایران در جدول گروه‌‌بندی دو تیم در جام جهانی و در شبکه‌های مجازی، انتقاد دولت ایران را در پی داشته است. آنها آمریکا را به نقض قوانین فیفا متهم کرده و خواستار برخورد با آنها شده اند. 

آمریکایی‌ها در شبکه‌های مجازی، کلمه الله را از روی پرچم جمهوری اسلامی ایران پاک کرده اند. آنها گفته اند در واکنش به اعتراضات اخیر در ایران این کار را انجام داده اند. 

تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا همراه انگلیس و ولز در دومین گروه جام جهانی قطر۲۰۲۲ حضور دارند. این دو تیم در سومین بازی این گروه روز سه‌شنبه رو‌به‌رو خواهند شد. 

تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران با برتری مقابل آمریکا و یا کسب یک مساوی برای نخستین بار به دور بعد صعود خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها