|

شکست سیاست‌های چین برای کنترل پاندمی!

به نظر می‌رسد سیاست‌های چین در اعمال قرنطینه سنگین برای کنترل پاندمی شکست خورده است. بروز موارد جدید در ابتلا به کووید ۱۹ (بیش از ۳۱ هزار مورد) می‌‌گوید سختگیری‌های عجیب و غریب برای مقابله با همه‌گیری جواب نمی‌دهد.

شکست سیاست‌های چین برای کنترل پاندمی!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

بروز بیش از ۳۱هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ در چین و تلاش برای اعمال محدودیت‌های دوران پاندمی بر شهروندان نه تنها نشان می‌دهد سیاست‌های سختگیرانه شکست خورده است که باعث خشم شهروندان و اعتراض خیابانی‌ آنها شده است. رسانه‌های آمریکایی به این موضوع درکنار خبرهای اوکراین توجه کرده اند. 

روزنامه‌‌های چاپ انگلیس در کنار خبرهای مربوط به جام جهانی و نمایش بد تیم انگلیس در بازی دوم مقابل آمریکا، به بحران هزینه‌های خانه معلولان لئونارد چشایر پرداخته اند. 

خاورمیانه‌ای‌ها از بحران انسانی در سودان جنوبی و نیاز بیش از ۵۰۰هزار شهروند این منطقه به ساده‌ترین و روزمره‌ترین چیزها مثل خوراک و آب و بهداشت خبر می‌دهند. گزارش‌هایی از وقایع ایران دارند و البته به نمایش قابل قبول عربستان در جام جهانی قطر هم اشاره می‌کنند.

 

نیویورک تایمز

اعتراض چینی‌ها به بازگشت قرنطینه کووید ۱۹

با بروز تعدادی از موارد ابتلا به کووید ۱۹، دولت چین تصمیم گرفته قوانین محدود‌کننده مربوط به پاندمی را دوباره در شهرهای مختلف این کشور برقرار کند.

این اقدام باعث بروز نارضایتی و اعتراضات نادر اما گسترده در چین شده است. در شانگهای و دیگر شهرها تعدادی از معترضان به خیابان آمده اند و علیه شی شعار داده اند. آنها از رئیس‌جمهور خواسته اند کناره‌گیری کند! 

اعتراض در چین و درخواست برای کناره‌گیری از جمله رفتارهای عجیب و غریب است. اما آتش‌سوزی در آپارتمانی در سین‌کیانگ و کشته شدن حداقل ۱۰ نفر باعث شده مردم به خیابان بیایند. معترضان معتقدند محدودیت‌های کووید ۱۹ مانع از خروج ساکنان آپارتمان و خدمات‌دهی به آنها شده و در نهایت مرگشان را رقم زده است. 

سه سال قرنطینه سفت و سخت باعث خشم چینی‌ها شده است. آنها به ستوه آمده اند و از این همه محدودیت و کنترل گریزانند. 

 

واشنگتن پست

شکست سیاست‌های چین برای کنترل پاندمی!

به نظر می‌رسد سیاست‌های چین در اعمال قرنطینه سنگین برای کنترل پاندمی شکست خورده است. بروز موارد جدید در ابتلا به کووید ۱۹ (بیش از ۳۱ هزار مورد) می‌‌گوید سختگیری‌های عجیب و غریب برای مقابله با همه‌گیری جواب نمی‌دهد. 

کارشناسان معتقدند چینی‌ها با اعمال سختگیرانه‌ترین رفتارها موسوم به کووید ۱۹ صفر، مانع از مصونیت طبیعی جمعیت خود شده اند. آنها اجازه نداده اند شهروندان برای مدت طولانی از خانه خارج شوند و حالا با جمعیتی مواجه هستند که پس از سه سال سعی می‌کنند زندگی عادی را از سر بگیرند، اما مبتلا شده اند!

آنها مقاومت و ایمنی طبیعی بدن شهروندانشان را با سیاست‌های سختگیرانه کاهش داده، از واکسن‌های خارجی بر پایه mRNA استفاده نکرده اند و حالا در واکنش به این اتفاق دوباره قرنطینه را در دستور کار قرار داده اند. اقدامی که با مخالفت و خشم شهروندان مواجه شده است. 

 

عرب نیوز

لهستان کشتی گرفت و عربستان را شکست داد

باخت دو بر صفر تیم ملی فوتبال عربستان مقابل لهستان در بازی دومی گروهی جام جهانی قطر واکنش سعودی‌ها را برانگیخته است. 

سعودی‌ها معتقدند لهستانی‌ها خشونت را چاشنی بازی خود کرده اند. کارتهای زرد پیاپی برای بازیکنان لهستان در نیمه اول گواه این ادعاست. عربستانی‌ها می‌گویند بازیکنان لهستان در بسیاری از مواقع بازی با خطاهایی که از دید داور دور مانده و یا با استفاده از فنون کشتی مانع حرکت بازیکنان تیم ملی عربستان شده اند.

تیم ملی عربستان در بازی نخست، آرژانتین را دو بر یک شکست داد و شگفتی خلق کرد. آنها در تقابل با لهستان هرگز چهره تیم بازنده نداشتند و حتی یک پنالتی را هم از دست دادند. در واقع درخشش دروازه‌بان لهستان مانع پیروزی عربستانی‌ها شد. 

 

گاردین

بحران رفاه یقه خانه معلولان را هم می‌گیرد؟

به نظر می‌رسد اختلاف میان شوراهای محلی و موسسات خیریه باعث تخلیه خانه معلولان لئونارد چشایر انگلیس شود. این خانه یکی از معتبرترین و مشهورترین مکان‌های نگهداری افراد با معلولیت شدید در انگلیس است. 

هزینه‌های سرسام‌آور برای تامین خوراک، پوشاک و همچنین ناتوانی در پرداخت دستمزد کارمندان این خانه باعث شده مسئولان لئونارد چشایر تصمیم بگیرند عذر برخی از معلولان ساکن این خانه را بخواهند. 

اختلاف میان شورا‌های محلی و موسسات خیریه باعث شده اصل هزینه‌های خانه لئونارد چشایر تامین نشود و خود موسسه هم از پس هزینه‌ها برنیاید. 

مسئولان خانه لئونارد چشایر می‌گویند چشمشان به دستان افراد خیر است که به طور مستقل کمک می‌کنند. آنها معتقدند دولت نسبت به این موارد بسیار بی‌توجه شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها