|

هشدار بایدن درباره نابودی سنت دموکراسی

سخنرانی امروز بایدن در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و انتخاب فرمانداران و دیگر نمایندگان قانونی نه تنها رسانه‌های آمریکایی را به خود سرگرم کرده است، که رسانه‌های انگلیسی را هم وادار کرده به محتوای آن بپردازند.

هشدار بایدن درباره نابودی سنت دموکراسی

به گزارش شبکه شرق، البته روزنامه‌های انگلیسی موضوع دسته‌گلی که وزارت کشور و وزیر مهاجرت انگیس به آب داده اند و پناه‌جویان را بلاتکلیف وسط خیابان رها کرده اند هم پیش رو دارند.

نشست اخیر اتحادیه عرب در الجزایر هم موضوع مورد توجه روزنامه‌های خاورمیانه‌ای است. آنها همچنین به مسئله بحران انرژی و وقایع ایران هم پرداخته اند.

 

گاردین: سرگردانی پناه‌جویان منستون در مرکز لندن

روز سه شنبه ره‌گذرهایی که از ایستگاه راه‌آهن ویکتوریای لندن عبور کرده بودند تعداد زیادی پناه‌جو را دیدند که لباس گرم درست و حسابی به تن نداشتند. سرگردان و گرسنه بودند و برخی حتی دمپایی به پا داشتند.

وزیر مهاجرت انگلیس می‌گوید در کنت تعداد زیادی از پناه‌جویان درون کمپی که برای هزار نفر طراحی شده است، نگهداری می‌شوند. آنها به منظور کاهش تراکم جمعیت در کمپ منستون تعدادی را خارج کرده و به مرکز لندن برده اند. اما مدت زمان زیادی طول کشیده تا دوباره این پناه‌جویان را اسکان دهند و این باعث واکنش فعالان اجتماعی و انتقاد به دولت شده است.

این پناه‌جویان اغلب از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان بوده اند که وقتی در مرکز لندن از اتوبوس پیاده شدند،‌ نمی‌دانستند کجا هستند و چه کار باید بکنند. برخی از اعضای خیریه‌های لندنی به کمک آنها رفته اند و برایشان آب و غذا و لباس گرم تهیه کرده اند.

 

 

نیویورک تایمز: هشدار بایدن درباره نابودی سنت دموکراسی

 

رئیس‌جمهور آمریکا درست یک هفته مانده به روز انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالات متحده هشدار داده سنت آزادیخواهی و دموکراسی در آمریکا در معرض خطر است.

 او در ایستگاه قطار یونیون واشنگتن درست چند بلوک آن طرف کنگره آمریکا این سخنان را به زبان آورده است. کنگره‌ای که سال گذشته هدف حملات طرفداران ترامپ قرار گرفت و در تاریخ سیاسی آمریکا ماندگار شد.

بایدن خطاب به شهروندان آمریکایی با صراحت گفته مقابل خشونت سیاسی ایستادگی کنند و اجازه ندهند آن دسته از نامزدهایی که به دموکراسی اعتقادی ندارند در این انتخابات پیروز شوند.

به نظر می‌رسد بایدن واژه خشونت سیاسی را در واکنش به ماجرای حمله به خانه پلوسی‌ها در سانفرانسیسکو به کار برده است. او همچنین به ادعایی که طی دو سال اخیر از سوی طرفداران ترامپ تکرار شده است، اشاره کرده و آن را دروغی بزرگ دانسته که باعث تداوم خشونت سیاسی شده است.

 ترامپ و طرفدارانش پس از شکست در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ادعا کردند تقلب شده و آرای آنها به سرقت رفته است.

 

 

عرب نیوز: وزیر خارجه سعودی کارزار «اتحاد عرب» را رهبری می‌کند

 

نشست اخیر اتحادیه عرب در الجزایر با حضور نمایندگان کشورهای عربی برگزار شد. محکومیت خشونت اسرائیل در غزه و حمایت جامعه عرب از فلسطین در تقابل با اسرائیل محور مهم این نشست بود.

از این گذشته شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی در سخنرانی خود از همه کشورهای عضو اتحادیه عرب خواست به کارزار اتحاد عرب بپیوندند و برای تحقق این هدف از اختلافات داخلی چشم‌پوشی کنند.

وزیر خارجه عربستان یک بار دیگر تاکید کرد حفظ امنیت منطقه‌ای در گروی حفظ اتحاد و انسجام اتحادیه عرب است و اعضای این اتحادیه اجازه نمی‌دهند دیگران خواسته‌ها و مطالبات خود را دیکته کنند.

 

نشنال: محمود عباس: از تشکیل کشور فلسطین حمایت کنید

 

رئیس‌ تشکیلات خودگردان و رئیس دولت فلسطین در نشست اخیر اتحادیه عرب یک بار دیگر بر موضوع تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرده است. محمود عباس به صراحت از اعضای اتحادیه عرب خواسته این مطالبه را حمایت کنند.

محمود عباس در نشست اخیر الجزایر هشدار داده اسرائیل دنبال تضعیف راه حل تشکیل دو کشور است. آنها همواره قوانین بین‌المللی را نقض کرده اند. با بازگشت احتمالی نتانیاهو به قدرت این ایده بیش از پیش از سوی اسرائیلی‌ها دنبال می‌شود.

 اما رئیس تشکیلات خودگردان از اتحادیه عرب خواسته به فکر نجات قدس باشند و اجازه ندهند از دست برود.

حمایت از فلسطین در تقابل با اسرائیل و همچنین محکومیت خشونت اسرائیل در باریکه غزه محور اصلی بیانیه پایانی اتحادیه عرب در نشست الجزایر بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها