|

جولان توییت‌های نژادپرستانه پس از حضور ماسک

پس از انتشار خبر حضور ایلان ماسک در توییتر، تعداد توییت‌ها و میم‌های نژادپرستانه و ترول افزایش یافته است. به نظر می‌رسد تعهد ماسک به آزادی بیان نامحدود باعث ظهور و بروز بیشتر این توییت‌ها شده است.

جولان توییت‌های نژادپرستانه پس از حضور ماسک
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

وقایع مرگباری که در کوچه‌های تنگ و باریک منطقه ایتائه‌وون سئول رخ داده همه رسانه‌های جهان را متاثر کرده است. در کنار این موضوع حمله به خانه نانسی پلوسی در سانفرانسیسکو و مجروحیت همسر خانم پلوسی از جمله موضوعاتی است که روزنامه‌ها از اروپایی تا آمریکایی به آن پرداخته اند.

تغییر قوانین و زیر و رو شدن توییتر با حضور ماسک هم موضوع داغ دیگری در صفحه اول روزنامه‌‌های آمریکایی است. خاورمیانه‌ای‌ها بیش از هر موضوع دیگری به سخنرانی فرمانده سپاه جمهوری اسلامی و هشدار او نسبت به تجمعات اعتراضی در سراسر ایران توجه کرده اند و وداع میشل عون رئیس‌جمهور لبنان با هوادارانش در حوالی کاخ بعبدای بیروت. 

 

گاردین

هالووین مرگ‌بار در سئول پس از سه سال

برگزاری جشن هالووین در پایتخت کره جنوبی بیش از ۲۰۰ کشته و مجروح به جا گذاشت. این جشن شب گذشته در منطقه ایتائه‌وون سئول برگزار شد و عزای سراسر و ملی کره‌ای‌ها را رقم زد. 

جمعیت زیاد در کوچه‌های تنگ و باریک و البته شیب‌دار منطقه ایتائه‌وون پایتخت و هیجان‌زدگی بیش از پیش شرکت‌کنندگان باعث شده شهروندان زیر دست و پا له شوند و جان خود را از دست بدهند. 

پلیس سئول می‌گوید بیش از ۸۰ نفر مجروح شده اند و ۱۵۱ نفر هم جان خود را از دست داده اند؛ ایست قلبی و ماندن زیر دست و پا باعث این اتفاق شده است.

پس از سه سال بگیر و ببند کرونایی، کره‌ای‌ها می‌خواستند بدون ماسک و رعایت قوانین فاصله اجتماعی اولین جشن هالووین را برگزار کنند که جز وحشت و مرگ دستگیرشان نشد. 

 

نیویورک تایمز

از حمله به خانه نانسی پلوسی چه می‌دانیم؟

پل پلوسی همسر خانم نانسی پلوسی پس از حمله روز جمعه به بیمارستان منتقل شده است. جمجمه پل پلوسی در اثر ضربه شکسته و کار به عمل جراحی کشیده است. 

فرد مهاجم مقابل در خانه پلوسی‌ها در سانفرانسیسکو فریاد می‌زده نانسی پلوسی کجاست؟ خانم پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در خانه حضور نداشته و فرد مهاجم با چکش به همسرش ضربه زده است. 

پلیس فرد مهاجم را دستگیر کرده است. او مردی ۴۲ ساله به نام دیوید دیپیپ است که به اتهام اقدام به قتل، استفاده از سلاح مرگ‌بار، اذیت و آزار سالمندان و … روز سه‌شنبه محاکمه خواهد شد. 

به نظر می‌رسد دیوید دیپیپ پیش از این توییت‌هایی نژادپرستانه علیه یهودی‌ها هم منتشر کرده است. البته این ظن در دست بررسی است و هنوز اطلاعات قطعی منتشر نشده است. 

 

واشنگتن پست

جولان توییت‌های نژادپرستانه پس از حضور ماسک

پس از انتشار خبر حضور ایلان ماسک در توییتر، تعداد توییت‌ها و میم‌های نژادپرستانه و ترول افزایش یافته است. به نظر می‌رسد تعهد ماسک به آزادی بیان نامحدود باعث ظهور و بروز بیشتر این توییت‌ها شده است. 

از سوی دیگر با اعلام مالکیت ماسک بر توییتر طرفداران ترامپ هم برای بازگشت حساب کاربری مسدود شده او به توییتر ابراز خوشحالی کرده بودند. اما … 

ایلان ماسک روز جمعه در توییتی نوشت: «فعلا درباره بازگرداندن حساب‌های کاربری و یا محتوای توییت‌ها تصمیمی گرفته نخواهد شد تا شورایی برای این کار تشکیل شود». 

این توییت ماسک به این معنی است که معلوم نیست حساب کاربری ترامپ به توییتر بازگردد. گرچه توییت‌های توهین‌آمیز، ترول و نژادپرستانه با ریاست او بر توییتر افزایش یافته است.

 

عرب نیوز

میشل عون کاخ بعبدا را ترک می‌کند

دوره شش ساله ریاست‌جمهوری میشل عون در روز دوشنبه سی و یکم اکتبر به پایان می‌رسد. او از کاخ به خانه‌اش در ربیعه می‌رود. احتمالا کاروانی از حامیانش او را در این مسیر همراهی می‌کنند. 

صدها هوادار میشل عون چادرهای اقامتی خود را در حوالی کاخ ریاست‌جمهوری لبنان علم کرده اند. آنها برای وداع با رئیس‌جمهور لبنان آمده اند. 

عون در دوران شش ساله ریاست‌جمهوری خود در لبنان وقایع سیاسی و اقتصادی بزرگی را پشت سر گذاشت؛ بن‌بست‌های طولانی مدت سیاسی در تشکیل دولت و شکست پارلمان و ورشکستگی اقتصادی یک سوی ماجرا است و سوی دیگر البته امضای توافق تاریخی تعیین مرز مشترک دریایی با اسرائیل و بهره‌برداری از میدان گازی جنوب لبنان است. 

رئیس‌جمهور لبنان در آخرین روز حضور خود در بعبدا، درباره هرج و مرج نسبت به قانون اساسی و دولت موقت هم هشدار داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها