|

سوناک در نشست اقلیمی COP27 شرکت نمی‌کند

ماه آینده در مصر نشست مبارزه با تغییرات آب و هوایی موسوم به COP27 در مصر برگزار می‌شود.

سوناک در نشست اقلیمی COP27 شرکت نمی‌کند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ایلان ماسک و خرید توییتر و تعدیل و اخراج چند مدیر ارشد این شبکه اجتماعی مهمترین موضوعی است که در صفحه اول رسانه‌های آمریکایی و اروپایی به چشم می‌خورد. در کنار آن خبر عدم شرکت ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در نشست آب و هوایی مصر هم نگاه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای موضوعی مهمتر از توافق تاریخی میان اسرائیل و لبنان در زمینه مرزهای مشترک دریایی ندارند. علاوه بر آن این روزنامه‌ها به تنش جدید اسرائیل و فلسطین در کرانه باختری و همکاری امارات و اتریش در بخش انرژی پرداخته اند.

 

ایندیپندنت

سوناک در نشست اقلیمی COP27 شرکت نمی‌کند

ماه آینده در مصر نشست مبارزه با تغییرات آب و هوایی موسوم به COP27 در مصر برگزار می‌شود. اما مسئولان دفتر نخست‌وزیر انگلیس می‌‌گویند ریشی سوناک در این نشست غایب خواهد بود. برخی اعضای کابینه در سطح وزرا به نمایندگی از دولت بریتانیا در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. 

به نظر می‌رسد انباشت مشکلات داخلی و بحران رفاه زندگی و گره‌های اقتصادی باعث شده نخست‌وزیر انگلیس در دفترش بماند و برای عبور از این چالش‌ها راه حلی بیابد. در بیانیه دفتر نخست‌وزیری هم آمده سوناک ترجیح می‌دهد بر مشکلات داخلی متمرکز باشد.

این تصمیم باعث شده احزاب رقیب نسبت به غیبت شخص سوناک در نشست COP27 هشدار بدهند و آن را اشتباهی بزرگ ارزیابی کنند. دور پیشین این نشست با نام COP26 در گلاسگو برگزار شده بود. 

 

گاردین

«پرنده» آزاد شد و اخراج نیروها هم آغاز!

بالاخره پس از چند ماه کش و قوس و کشمکش، ایلان ماسک به آرزویش رسید و پلتفرم اجتماعی توییتر را تصاحب کرد یا به قول خودش که در توییتی نوشته است: پرنده آزاد شد!

ماسک با همان قرار معامله قبلی یعنی رقم ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را خرید و البته طبق وعده‌اش تعدیل و اخراج را آغاز کرد. او در نخستین گام چند نفر از مدیران ارشد توییتر، از جمله آگراوال را از سمت مدیراجرایی، ند سگال را از سمت مدیر ارشد مالی و ویجایا گاد را در سمت رئیس سیاست‌های قانونی این پلتفرم از کار بی‌کار کرد.

صاحب جدید توییتر گفته بود به محض شروع به کار در این شرکت حدود ۷۵درصد کارکنان را تعدیل خواهد کرد. اما در اظهار نظری جدید این ادعا را تصحیح کرده و گفته تعدیل شامل این حجم بزرگ نخواهد شد. 

ماسک در دیدار روز چهارشنبه خود با روسای دفتر توییتر در سانفرانسیسکو تاکید کرده این پلتفرم را می‌خرد تا به بشریت کمک کند. 

 

نشنال

قرارداد استراتژیک امارات و اتریش در بخش انرژی

شیخ محمد رئیس امارات و صدراعظم اتریش شاهد امضای قراردادی استراتژیک میان دو کشور در بخش انرژی و صنعت بوده اند. 

آقای کارل نهامر صدر اعظم اتریش در راس هیاتی راهی امارات شده است. هیات همراه او در این سفر قرارداد همکاری میان اتریش و امارات را آماده و امضا کرده اند. 

از جمله فعالیت‌های مشترک دو کشور در زمینه فرآورده‌های نفتی تصفیه شده، گاز طبیعی و انرژی‌های پاک و تجدید پذیر و سوخت هیدروژنی خواهد بود. 

بحران انرژی در جهان فراگیر شده است و این بحران خاصه برای اروپا عظیم‌تر خواهد بود. در واکنش به بروز این مشکل کشورهای اروپایی اقدامات جمعی و فردی انجام می‌دهند. مثلا اتریش در همکاری استراتژیک با امارات سعی می‌کند این مشکل را حل کند.

 

عرب نیوز

عون: توافق با اسرائیل در تضاد با سیاست خارجی نیست

میشل عون رئیس‌جمهور لبنان پس از امضای تاریخی پای توافق بر سر مرزهای دریایی با اسرائیل گفت این توافق هیچ تضادی با سیاست‌ خارجی کشورش ندارد و کاملا فنی است.

در سیاست خارجی لبنان، اسرائیل دشمن به حساب می‌آید. اما مسئولان لبنان به این نتیجه رسیدند برای حل بحران انرژی این کشور باید با دشمن توافق و مشکلشان را حل کنند. این توافق به دولت لبنان اجازه می‌دهد از میدان گازی موجود در مرزهای دریایی بهره‌برداری و کمبود انرژی و سوخت خود را تامین کند. 

توافق لبنان و اسرائیل نتیجه پادرمیانی آمریکایی‌هاست. لبنانی‌ها در کاخ بعبدا توافق‌نامه را امضا کردند و اسرائیلی‌ها در دفتر خود در اورشلیم. سپس نمایند‌ه‌های دو دولت راهی ناقوره در جنوب لبنان شدند تا در دفتر سازمان ملل این توافق‌نامه را به رسمیت بشناسند و به بندهای پایبند بمانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها