|

نتانیاهو در آستانه پیروزی و بازگشت به قدرت

نتایج منتشر شده از پیروزی کم‌رمق حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات اخیر اسرائیل خبر می‌دهد. اینطور به نظر می‌رسد لیکود و متحدانش بتوانند ۶۲ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنشت را تصاحب کنند و دولت تشکیل بدهند.

نتانیاهو در آستانه پیروزی و بازگشت به قدرت
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از همبستگی رسانه‌ها و روزنامه‌ها در پرداختن به یک موضوع مشترک در صفحه اول کاسته شده است؛ آمریکایی‌‌ها بیشتر سرگرم انتخابات میان‌دوره‌ای پیش رو هستند. اروپایی‌ها سرگرم آغاز فصل سرد و بحران انرژی و البته انگلیسی‌ها این میان حواشی دولت تازه‌کار سوناک را پیگیری می‌کنند. این میان خبرهایی از اوکراین، حواشی انتخابات برزیل و اسرائیل هم وجود دارد. 

خاورمیانه‌ای‌ها هم از ایران و اسرائیل و از تلاش برای تغییر استراتژی در زمینه انرژی می‌گویند. 

 

گاردین

سکوت بولسونارو پس از دو روز شکست

سیاستمدار راست‌گرای برزیلی پس از دو روز که از انتشار خبر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل می‌گذرد، بالاخره لب از لب باز کرد؛ اما نه به رقیب پیروزش تبریک گفت و نه به صراحت اعلام کرد نتایج انتخابات را به رسمیت می‌شناسد. 

رئیس‌جمهور مشغول به خدمت برزیل فقط خبرنگاران را در کاخ ریاست‌جمهوری محل اقامتش جمع کرد تا برای آنها بگوید: رویاهای ما همچنان زنده هستند. بولسونارو همچنین از هوادارانش و ۵۸ میلیون برزیلی که او را در این رقابت حمایت کردند و به او رای دادند تشکر کرد.

اوایل هفته اخیر دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل با شرکت دو رقیب چپ‌گرا مثل لاولا داسیلوا و راست‌گرا مثل بولسونارو برگزار شد و با پیروزی نامحسوس داسیلوا به پایان رسید. 

 

عرب نیوز

نتانیاهو در آستانه پیروزی و بازگشت به قدرت

نتایج منتشر شده از پیروزی کم‌رمق حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات اخیر اسرائیل خبر می‌دهد. اینطور به نظر می‌رسد لیکود و متحدانش بتوانند ۶۲ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنشت را تصاحب کنند و دولت تشکیل بدهند. 

افراطیون ضد عرب به رهبری ایتامار بن گویر برای پیروزی نتانیاهو و بازگشت او و حزبش به قدرت تلاش کرده اند. آنها با نام حزب اوتسما یهودیت رتبه سوم انتخابات را به ‌دست آورده اند. حزب یش آتید به رهبری یئر لاپید هم حائز رتبه دوم این انتخابات شده است. یش آتید میانه‌رو است. 

انتخابات اخیر پنجمین انتخابات پارلمانی اسرائیل در چهار سال گذشته است. به حد نصاب نرسیدن و دست به دست شدن دولت در وضعیت ائتلافی باعث بروز این اتفاق شده است.

 

نشنال

همکاری امارات و آمریکا برای تولید انرژی پاک

پس از اتریش حالا نوبت ایالات متحده آمریکاست که دست همکاری به سمت امارات دراز کند و برای تولید انرژی پاک آستین بالا بزند. 

در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی نفت که به تازگی در ابوظبی برگزار شده است، شیخ محمد رئیس امارات و نماینده دولت آمریکا ناظر امضای قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار بوده اند.

به موجب این قرارداد طرفین موظف هستند در زمینه تولید انرژی‌های پاک فعالیت و همکاری کنند. استفاه از پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی مهمترین گزینه‌های انرژی پاک در جهان به شمار می‌آیند. 

امارات به منظور مقابله با افزایش گازهای گلخانه‌ای و تغییرات آب و هوایی، تصمیم گرفته است که از سوخت‌های فسیلی فاصله بگیرد و به سمت انرژی پاک حرکت کند. جنگ اوکراین و التهاب در بازار نفت دیگر کشورهای جهان از جمله اروپا و آمریکا را هم به این فکر انداخته است.

 

نیویورک تایمز

فرار شرکت‌های تبلیغاتی از توییتر ماسک!

علاوه بر اخراج سه مدیر ارشد توییتر، حالا برخی شرکت‌های تبلیغاتی و چند مدیر ارشد دیگر تصمیم گرفته اند خودخواسته استعفا بدهند و از این شبکه اجتماعی خارج شوند. 

ایلان ماسک تصمیم گرفته فرآیند تایید هویت در توییتر را تغییر دهد و برای حساب‌های کاربری تایید شده موسوم به حساب‌های تیک آبی، از ۴ دلار تا ۸ دلار در ماه هزینه تعیین کند. به این ترتیب صاحبان این اکانت‌ها، با پرداخت پول، از مزایایی بهره‌مند می‌شوند. از جمله این مزایا خلاصی از محتواهای تبلیغاتی و امکان ارسال ویدئوهای طولانی‌تر است.

غیبت محتواهای تبلیغاتی به منزله هزینه‌بر بودن اکانت‌های تیک آبی است. در واقع صاحبان این نوع اکانت‌ها پول می‌دهند تا از شر تبلیغات خلاص شوند! ایلان ماسک هم معتقد است باید به گونه‌ای صورت‌حساب‌ها پرداخت شود! 

شرکت‌های تبلیغاتی ظاهرا با این نگاه موافق نیستند و قصد دارند به گونه‌ای به آن واکنش نشان دهند. برخی راه خروج از توییتر را برگزیده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها