|

مروری بر رسانه‌های عربی / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰/ ۵ شعبان ۱۴۴۳

درخشش داوری زنان در مسابقات جو جیتسو ابوظبى

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات،خبرگزاری رسمی عربستان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق «واع».

درخشش داوری زنان در مسابقات جو جیتسو ابوظبى

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات،خبرگزاری رسمی عربستان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان البیان امارات در گزارشى به مناسبت 8 مارس روز جهانى زن به درخشش داوری زنان در مسابقات جو جیتسو ابوظبى ، پرداخته است.

البیان امارات:

درخشش داوری زنان در مسابقات جو جیتسو ابوظبى

مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جوجیتسو جهان که بهمن ماه گذشته طی دو روز در ورزشگاه جو جیتسو ابوظبی برگزار شد، شاهد عملکرد فوق العاده ورزشکارانی از سراسر جهان بود و با حضور چشمگیر دو ستاره تیم ملی امارات (بشایر المطروشی ومیثاء شریم) که به عنوان داور در مسابقات حضورداشتند، همراه بود.

بشایر المطروشی درباره این تجربه که برای دومین بار به عنوان داور مسابقات حضور پیدا کرد، می گوید: فرصت بسیار خوبی برای من بود.

هم تیمی المطروشی، مایتا شریم، تأیید کرد که در ابتدا زمانی که داوری را به عهده گرفت عصبی بود، اما با گذشت زمان روی تشک، این موضوع به سرعت برایم سرگرم کننده شد. و این اولین بار است که قضاوت می کنم. زمانی که برنده می‌شدم روی رینگ می‌ایستادم و داور دستم را بالا می‌برد، این بار بین بازیکنان ایستادم و برنده را اعلام کردم، هرگز انتظار نداشتم این نقش را بازی کنم.

خبرگزاری رسمی عراق "واع":

بغداد و واشنگتن تحولات جنگ اوکراین را بررسی کردند

جنیفر گیویتو، معاون امور عراق و ایران وزیر امور خارجه امریکا در دیدار با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق درباره تحولات جنگ روسیه علیه اوکراین و افزایش قیمت نفت و بعضى از مسائل منطقه ای و بین المللی و در راس آن تحولات امنیتی و نظامی در اوکراین و چگونگی تاثیر این درگیری بر وضعیت امنیتی منطقه و به طور خاص وضعیت اقتصادی رایزنی کرد.

دو طرف به مذاکرات وین بین ایران و امریکا و سایر کشورها نیز اشاره کرده و وزیر خارجه عراق نسبت به دستیابی به توافق طی مدت کوتاهی ابراز امیدواری کرد.

در این نشست همچنین به بازار جهانی نفت و افزایش قیمت آن و تاثیر آن بر کشورهای تولید کننده و وارد کننده نفت اشاره شد.

الخلیج اونلاین:

واشنگتن برنامه‌ریزی برای سفر جو بایدن به عربستان را رد کرد

کاخ سفید صحت برخی اخبار و گزارش‌ها مبنی بر سفر رئیس جمهوری امریکا به عربستان را رد کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که قرار نیست گفت‌وگویی میان جو بایدن و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در خصوص نفت انجام شود.

پیشتر پایگاه خبری اکسیوس امریکا اعلام کرده بود که مشاوران رئیس جمهوری امریکا به دنبال ترتیب دادن مقدمات سفر جو بایدن به عربستان با هدف اصلاح روابط واشنگتن و ریاض و اقناع عربستان برای عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی هستند.

از سویی مقامات امریکایی پس از به قدرت رسیدن جو بایدن در ژانویه 2021 اعلام کردند که رئیس جمهوری امریکا درصدد ارزیابی مجدد روابط واشنگتن و ریاض است و خواهان ارتباط و گفت‌وگو با پادشاه عربستان است و نه ولیعهد این کشور.

خبرگزاری رسمی عربستان "واس":

عربستان 22 قرارداد برای مشارکت در صنایع نظامی امضا کرد

سازمان صنایع نظامی عربستان از امضای 22 قرارداد برای مشارکت در صنایع نظامی با شماری از شرکت های داخلی و خارجی متخصص در زمینه صنایع نظامی و دفاعی خبر داد.

ارزش کل این قراردادها حدود 8 میلیارد ریال معادل 2.13 میلیارد دلار بود.

این قراردادها شامل اقدامات بومی سازی مستقیم سامانه ها و سیستم های نظامی، توانمندسازی کیفی صنایع هدف، آموزش کادر داخلی و توانمندسازی آنها در زمینه فعالیت در صنایع دفاعی و نظامی بود.

سازمان صنایع نظامی برای بازسازی بخش نظامی برنامه جبران اقتصادی به یک برنامه مشارکت صنعتی کار کرده که هدف آن سرمایه گذاری و توسعه قابلیت های محلی موجود، علاوه بر ایجاد قابلیت های جدید در زمینه های صنعتی مورد نظر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها