|

مروری بر رسانه‌های عربی/ ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۶ شعبان ۱۴۴۳

مذاکره عراق در پی راه اندازی گذرگاه هوایی تازه در آستانه جام جهانی فوتبال

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق «واع».

مذاکره عراق  در پی راه اندازی گذرگاه هوایی تازه در آستانه جام جهانی فوتبال

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الامارات الیوم خبرگزاری رسمی عربستان "واس"، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان خبرگزاری رسمی عراق در گزارشى به مذاکره عراق با کویت و بحرین برای راه اندازی گذرگاه هوایی تازه در آستانه جام جهانی فوتبال، پرداخته است.

الامارات االیوم:

دبی بهترین شهر منطقه برای تحقیقات الکترونیک

بر اساس فهرستی که روز گذشته توسط مجله انگلیسی متخصص در امور سرمایه گذاری منتشر شد، دبی در صدر شهرهای خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان بهترین مقصد برای تحقیق و توسعه در زمینه الکترونیک قرار گرفت.

این فهرست بهترین مقاصد را در هر منطقه از جهان برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه در حوزه الکترونیک به عنوان یکی از مهمترین صنایع مدرن که تأثیر عمیقی بر اقتصادهای مدرن دارند را شناسایی کرد،.

دبی در صدر مقاصد خاورمیانه و آفریقا قرار گرفت و با اختلاف زیادی ژوهانسبورگ از قاره آفریقا در رتبه دوم قرار گرفت و در منطقه آسیا هنگ کنگ پیشتاز شد و پس از آن سنگاپور و لندن در صدر مقاصد اروپایی قرار گرفتند.

خبرگزارى رسمى عراق " واع":

مذاکره عراق با کویت و بحرین برای راه اندازی گذرگاه هوایی تازه در آستانه جام جهانی فوتبال

نزار ابراهیم الزیادی، مدیرکل شرکت خدمات هوانوردی در وزارت حمل و نقل عراق، اعلام کرد که مقاماتی از بخش مدیریت تردد هوایی این شرکت دیدارهایی با همتایان کویتی و بحرینی خود براى بررسی راه‌اندازی گذرگاه‌های هوایی تازه داشته‌اند.

الزیادی افزود که هدف از این مذاکرات افزایش پروازهای عبوری از آسمان این سه کشور در آستانه جام جهانی 2022 در قطر است.

حیدر العذاری، مسئول واحد منطقه‌ای بخش مدیریت تردد هوایی در شرکت خدمات هوانوردی عراق گفت که با رفع محدودیت پرواز زیر 32 هزار پا در آسمان عراق، شاهد افزایش اقبال شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی به استفاده از آسمان عراق به عنوان یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای اتصال شرق به غرب هستیم.

خبر گزارى رسمى عربستان " واس":

تاکید مصر و عربستان برهمبستگی مشترک کشورهای عربی

بیانیه مشترک مصر و عربستان که در پی سفر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به ریاض و دیدار با پادشاه و ولیعهد عربستان صادر شده، بر اهمیت همکاری مشترک کشورهای عربی و همبستگی کامل آنها برای حفظ امنیت ملی عربی و تداوم حمایت از تحقق صلح در خاورمیانه تاکید کرده است.

دو طرف در این بیانیه مخالفت خود را با هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی کشورهای عربی یا تهدید ثبات آنها را ابراز داشتند.

دو طرف همچنین بر اهمیت تعامل جدی و فعال با پرونده هسته ای و موشکی ایران که به تحقق امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی کمک خواهد کرد، علاوه بر اصول حسن همجواری و احترام به قطعنامه های سازمان ملل و دور کردن منطقه از همه فعالیت های عامل بی ثباتی آن تاکید کردند.

الخلیج اونلاین:

تاکید بلینکن بر پایبندی امریکا برای تقویت توانمندی‌های دفاعی‌ امارات

وزیر امور خارجه امریکا در تماس تلفنی با همتای امارات خود خواستار حمایت امارات از اقدامات ضد روسیه در شورای امنیت شد.

بلینکن در این تماس تلفنی بر اهمیت هماهنگی دو کشور درباره پرونده اوکراین و نشان دادن واکنشی قاطع برای حمایت از حاکمیت ارضی و دموکراسی در اوکراین در پی حمله ناموجه و غیر قانونی و از پیش برنامه‌ریزی شده روسیه به اوکراین تأکید کرد.

او همچنین بر پایبندی امریکا براى کمک به امارات به منظور تقویت توانمندی‌های دفاعی‌اش در برابر تهدیدهای امنیتی از جانب یمن یا هر طرف دیگری تأکید کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها