|

راهنمای خرید ورق آجدار در انواع مختلف در بازار فولاد

ورق آجدار همان ورق سیاه یا روغنی است که در مرحله آخر تولید به ‌وسیله یک غلتک الگودار، برجسته می‌شود. شیارها و برآمدگی‌های منظم دایره‌ای، لوزی و مربع‌شکل در یک سمت از بدنه این نوع ورق‌ها باعث ایجاد اصطکاک در سطوح و موقعیت‌های خاص می‌شود. از آنجایی که این محصول تنوع بالایی از نظر کیفیت، آلیاژ و دیگر خصوصیات فنی دارد، لازم است تا پیش از خرید در مورد آن اطلاعاتی کسب شود تا بر حسب نیاز و متناسب با کارکرد، ورق آجدار مناسب خرید.

راهنمای خرید ورق آجدار در انواع مختلف در بازار فولاد

ورق آجدار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

ورق آجدار که در صنایع گوناگون با نام‌های ورق شطرنجی، کف‌سازی یا برجسته نیز شناخته می‌شود، نوعی ورق حاصل از نورد گرم است. این نوع محصول می‌تواند در جنس‌های آهنی، استیل، گالوانیزه و آلومینیومی تولید شده و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.

  • ساخت اتاق وانت‌بارها و کف کامیون

  • ساخت دیواره و سقف آسانسور

  • ساخت ایستگاه‌های اتوبوس

  • تولید دستگاه‌های صنعتی

  • ساخت پله و راهروها

  • استفاده در وسایل نقلیه مانند یدک‌کش‌ها

  • استفاده در طراحی داخلی ساختمان

  • ساخت حفاظ در مناطق نظامی

در خرید ورق آجدار باید به نوع شکل هندسی برجسته روی ورق نیز اشاره شود. این اشکال هندسی منظم که می‌توانند به‌شکل بادام، عدس، الماس یا لوزی باشند، طبق الگویی خاص تنها در یک طرف آن تکرار می‌شوند.

طرف دیگر این محصول کاملا صاف و بدون طرح است و از آن برای اتصال روی سایر سطوح استفاده می‌شود. این نوع محصول به‌دلیل برآمدگی‌هایی که دارد، اصطکاک زیادی ایجاد می‌کند و به‌همین دلیل برای ایجاد سطحی غیرلغزنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • توانایی استفاده در موقعیت‌های نه‌چندان پایدار به‌دلیل انعطاف‌پذیری بالا

  • دارای سطحی درخشان

  • دارای مقاومت فیزیکی بالا در برابر آسیب

  • دارای مقاومت بالا در برابر عوامل خورنده و اکسیدکننده آهن

  • قابلیت تغییر شکل‌پذیری

  • قابلیت جوشکاری مطلوب و بدون محدودیت

  • سختی و استحکام بالا

9999999999

بررسی تمام نکاتی که باید پیش از خرید ورق آجدار بدانید

یکی از مواردی که در راهنمای خرید ورق آجدار باید بررسی شود، نکات لازم پیش از خرید این محصول است. از آنجایی که کارخانه‌های تولیدکننده، این محصول را در استانداردها، جنس و روش‌های تولید گوناگونی به بازار عرضه می‌کنند، عدم توجه به نکات پیش از خرید ممکن است خسارت‌های مالی فراوانی را به خریدار وارد کند.

انتخاب مکان مناسب برای خرید ورق آجدار

از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از خرید ورق آجدار به آن توجه داشت، انتخاب مکان مناسب برای خرید این محصول است. کارخانه‌های گوناگون از مواد اولیه و تجهیزات مختلفی برای ساخت این پلیت‌ها استفاده می‌کنند و در نتیجه کیفیت نهایی محصولات هریک از آنها با یکدیگر متفاوت است.

مشخص نمودن میزان و نوع و سایز ورق آجدار

پیش از خرید ورق آجدار لازم است کاربرد مورد نظر خود را تعیین کرده و پس از بررسی انواع این محصول، متناسب با نیاز پروژه خود، نوع، سایز و میزان آن را مشخص کنید. از آنجایی که ضخامت ورق‌های فولادی تاثیر بسیاری روی وزن و قیمت نهایی آنها می‌گذارد، باید در انتخاب ضخامت نیز دقت کافی را داشته باشید.

بررسی نوسانات قیمت اخیر ورق آجدار

بررسی نوسانات قیمت اخیر ورق آجدار این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند رفتار بازار را پیش‌بینی کرده و بهترین زمان برای خرید را انتخاب کنند. قیمت ورق آجدار معمولا به‌صورت روزانه تعیین می‌شود و به‌عوامل مختلفی مانند ارزش دلار، عرضه و تقاضای بازار و دیگر سیاست‌های دولت بستگی دارد.

بررسی قیمت روزانه ورق آجدار

همانطور که اشاره شد، قیمت ورق آجدار به‌صورت روزانه تغییر می‌کند. بررسی روزانه قیمت این محصول از طریق منابع معتبر باعث می‌شود تا بتوان رفتار بازار را پیش‌بینی کرد. با پیش‌بینی رفتار بازار می‌توان بهترین زمان برای خرید با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب را انتخاب کرد.  

 

نکات پس از خرید ورق آجدار

از جمله مواردی که در راهنمای خرید ورق آجدار باید به آن اشاره شود، نکات پس از خرید ورق آجدار است. رعایت این نکات باعث می‌شود تا خرید به‌دور از ضرر و خسارت داشته باشید و از کیفیت نهایی محصول مطمئن شوید.

بررسی کیفیت ورق خریداری شده

کیفیت ورق آجدار یکی از مواردی است که پیش از دریافت بار باید آن را بررسی کنید. مشخصات ورق خریداری‌شده را با اطلاعات فاکتور و برگه باسکول تطبیق دهید و از نحوه نگهداری آن مطمئن شوید. پس از اطمینان از کیفیت محصول آن را دریافت کنید، زیرا پس از دریافت بار وجود هرگونه مغایرت با فاکتور باید توسط خریدار ثابت شود.

اطمینان از حجم ارسالی

لازم است مشتری پس از خرید ورق آجدار و به‌هنگام تحویل بار از حجم ارسالی اطمینان حاصل کند و پس از تطابق آن با فاکتور اجازه تخلیه بار را بدهد. سعی کنید وزن بار را خود به‌وسیله باسکول اندازه بگیرید و سپس نسبت به تصفیه اقدام کنید.

خرید به صرفه و مطمئن ورق آجدار

برای اینکه خریدی به‌صرفه و مطمئن داشته باشید، لازم است تا به نکات مهمی که در راهنمای خرید ورق آجدار به آن اشاره شد، توجه کنید. عوامل گوناگونی مانند قیمت فولاد، نرخ ارز، کارخانه تولیدکننده، مواد اولیه، وزن، ضخامت، ابعاد و کیفیت روی قیمت این محصول تاثیر می‌گذارند.در این بین کارخانه تولیدکننده می تواند به عنوان مهم ترین عامل بر کیفیت و قیمت نهایی محصول باشد. یکی از مهم ترین ورق های آجدار موجود در بازار، ورق آجدرا فولاد مبارکه است. قیمت ورق آجدار آهن فابریک فولاد مبارکه با توجه به کیفیت، سایز، نوع آج، ضخامت و حالت ورق از سمت خود کارخانه اعلام می گردد. با این حال می توان گفت ورق آجدار فولاد مبارکه یکی از بهترین ورق های اجدار موجود در بازار است.

در این میان آنچه باعث می‌شود بتوانید باکیفیت‌ترین محصول را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید، بررسی نوسانات قیمت این ورق در بازار است.

جمع‌بندی

ورق آجدار از جمله پرکاربردترین مقاطع فولادی است که به‌دلیل ویژگی‌هایی که دارد، در صنایع مختلف به‌کار برده می‌شود. از جمله کاربردهای این ورق در صنایع گوناگون می‌توان به صنعت کشتی‌سازی، ساختمان، سوله و مخازن آب اشاره کرد.  راهنمای خرید ورق آجدار به افراد کمک می‌کند تا با نکات مهمی که برای خرید این ورق باید رعایت شود، آشنا شوند و بتوانند بهترین انتخاب را برای پروژه مورد نظر خود داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها