|

ورق سیاه چیست؟ تفاوت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز

ورق سیاه ST37 یکی از ورق فولادی پرکاربرد با انعطاف پذیری بالاست. مقاومت حدود 370 مگاپاسکال ورق st37 سبب استفاده این نوع ورق در مصارف مختلف صنعتی و ساختمانی شده است. استحکام خمشی، مقاومت در برابر ضربه و شرایط خاص نظیر...

ورق سیاه چیست؟ تفاوت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز

ورق سیاه ST37 یکی از ورق فولادی پرکاربرد با انعطاف پذیری بالاست. مقاومت حدود 370 مگاپاسکال ورق st37 سبب استفاده این نوع ورق در مصارف مختلف صنعتی و ساختمانی شده است. استحکام خمشی، مقاومت در برابر ضربه و شرایط خاص نظیر اکسیداسیون درکنار تحمل وزن بالا از مزایا ورق است

در این مطلب قصد داریم به معرفی ورق اس تی 37 از لحاظ مشخصات فنی و استاندارد و همچنین فاکتورهای مؤثر بر قیمت بپردازیم. و تفاوت ورق ST37 فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز را بررسی می کنیم. این مطلب را از دست ندهید!

 

ورق آهن سیاه چیست؟

ورق سیاه  ، صفحاتی فولادی با ابعاد مشخص هستند. صفحاتی که از ترکیب آهن و فلزات دیگر نظیر نیکل، کربن و… ساخته می شود. ورق سیاه به روش نورد گرم در دمای بسیار بالا تولید می شود. این حرارت و دمای فوق‌العاده ظاهری تیره رنگ به این نوع ورق ها می بخشد. از این رو به ورق آهن سیاه یا ورق گرم شناخته می شود.

ویژگی ورق سیاه st37

ورق سیاه به روش نورد گرم تولید می شود. از این رو، از دوام و مقاومت خوبی برخوردارند.

ورق سیاه، همان گونه که از نامش پیداست ظاهری تیره داشته و سطح هموار و براقی ندارد.

شکل پذیری بالا، در کنار سختی و استحکام مناسب از ویژگی‌های مهم ورق گرم است.

ورق سیاه  به صورت رول و یا صفحه و در ضخامت های مختلفی به بازار عرضه می شوند. از ورق سیاه ۱.۵ میل گرفته تا ورق های نسبتاً ضخیم چند سانتی متری. ورق آهن ۲ میل ، ۴ میل ، ورق ۶ میل و ورق 8 میل از جمله انواع پرکاربرد به شمار می رود.

ورق سیاه معمولاً به صورت رول شده، فابریک یا شیت و برش خورده ( ورق برشی ) به فروش میرسد. هر کدام از تولید کنندگان ورق فولادی ایرانی عرض، طول و ضخامت مشخصی از ورق را تولید می کنند.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت ورق ST37 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید یا به سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس www.jamsteelco.com مراجعه نمایید.

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

کاربرد انواع ورق سیاه

  • استفاده از ورق در ساختمان سازی

  • قابلیت کاربرد در ساخت انواع پروفیل های فولادی

  • ساخت انواع لوله درزدار

  • صنایع بزرگی نظیر کشتی سازی و تولید مخازن و تانکر

  • قابلیت استفاده در ساخت بدنه و تجهیزات خودرو

ورق سیاه معمولاً به صورت رول و یا شیت (صفحه) و در ضخامت های مختلف عرضه می شوند. ورق ۲ میل ، ورق سیاه ۴ میل، ورق سیاه ۶ میل و ورق سیاه ۱۵ میل از جمله این موارد می باشد.

نوع ورق آهن

ورق سیاه معمولاً به صورت رول، برشی و فابریک (شیت) در بازار موجود میباشد. فولاد مبارکه اصفهان با توجه به تولید ورق فولادی در ضخامت های پایین، توانایی عرضه ورق بصورت رول و فابریک را دارا میباشد اما از آنجاییکه شرکت های اکسین و کاویان ورق با ضخامت بالا تولید میکنند صرفا امکان عرضه این محصولات به صورت شیت میباشد.

ورق سیاه با ضخامت کم (کمتر از ۱۵ میلی متر)

در تولید ورق سیاه نازک یا همان ضخامت کم، ورق فولاد مبارکه کیفیت بالاتری دارد. البته این بدان معنا نیست که کیفیت ورق های تولیدی دو شرکت فولاد اکسین اهواز و فولاد کاویان اهواز پایین است. بلکه با توجه به تجربه و فرآیند ساخت، کیفیت ورق سیاه کمتر از ۱۵ میلی متر در شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالاتر است.

ورق سیاه ضخیم (بالای ۱۵ میلی متر)

در حال حاضر فقط دو شرکت اکسین و کاویان در زمینه تولید ورق های ضخیم فعالیت دارند. در بین این دو نیز محصولات شرکت اکسین از کیفیت بالاتری نسبت به کاویان برخوردار است.

تفاوت ورق ST37 فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و کارخانه اکسین اهواز دو تولیدکننده مهم ورق ST37 در ایران می باشد. ورق ST37 تولیدی از این دو کارخانه از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی با هم ندارند فقط از لحاظ ابعاد  ورق فولاد مبارکه اصفهان  معمولا 1، 1.25 و 1.5 متر (1500 میلی متر) می باشد ولی ورق ST37 اکسین اهواز 2 متر (2000 میلی متر) می باشد.

ورق سیاه فولاد مبارکه به صورت شیت و ورق عرضه می شود ولی ورق اکسین صرفا به صورت شیت در بازار عرضه می شود.

توجه داشته باشید این دو ورق از لحاظ استاندارد و کیفیت تفاوتی با یکدیگر ندارند.

دریافت قیمت و خرید ورق ST37

یک مرکز خرید تخصصی و با سابقه، گزینه ای هوشمندانه برای خرید ورق ST37 و ورق سیاه با قیمت مناسب است.

مجموعه فولاد جهان مهر از سال 1350 فعالیت خود را از منطقه شاپور تهران ( خیابان قزوین فعلی) در زمینه تهیه و تامین انواع آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن معمولی ، میلگرد، لوله گاز و... آغاز کرد. پس از گذشت 27 سال و تاسیس بازار آهن شادآباد تهران، ضمن استقرار در بازار آهن، حوزه کاری خود به سایر بخش ها مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، و امکان تمامی اقلام فولادی نظیر لوله مانیسمان بدون درز، فلنج و اتصالات، تیرآهن هاش، شیرآلات و … را برای مشتریان خود فراهم نمود.

این مجموعه به صورت رسمی در سال 1389 شرکت فولاد جهان مهر را ثبت نموده است و با ارائه فاکتور رسمی و واردات مستقیم از چین، ترکیه و اروپا سعی بر تامین نیازهای مشتریان معتبر خود نموده است.

در سال 1394 با توجه به گسترش اینترنت و نیاز مشتریان به دسترسی سریعتر قیمت، سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com راه اندازی شد و ضمن ارتباط بهتر با مشتریان، به ارائه مشاوره فنی خرید رایگان توسط تیم مهندسی مجموعه از طریق تلفن 88654200-021 به مشتریان ارائه نموده است.

این شرکت با پشتوانه تجربه نیم قرنی خود در تامین انواع مقاطع فولادی، ورق آلیاژی و لوله فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین سازی، کشتی سازی، ساختمانی و...، و تلاش برای تامین متریال مورد نیاز این صنایع در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت از کارخانجات و برند های معتبرایرانی و خارجی ، همچنین اخذ و ارائه گواهینامه بین المللی از این کارخانجات، هم‌اکنون یکی از مهمترین تامین کنندگان مقاطع آهن و فولاد کشور محسوب می‌گردد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت ورق سیاه ، ورق آلیاژِی و سایر انواع مقاطع فولادی با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید ورق سیاه

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها