|

نکاتی برای معامله کم ریسک در بازار فارکس

ترید در فارکس یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری با سود بالا است

نکاتی برای معامله کم ریسک در بازار فارکس

فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است. پتانسیل بالای سوددهی این بازار باعث شده تا خیلی از کاربران جهانی بخشی از سرمایه‌های خود را وارد فارکس کرده و در آن به ترید بپردازند. سود کردن در این بازار بسیار ساده است. شما می‌توانید با انتخاب یک بروکر فارکس و واریز وجه، معاملات خود را بدون نیاز به حضور در جایی در هر ساعتی‌ از شبانه روز پیش ببرید و سود به دست‌ آورید؛  اما از طرف دیگر ضرر کردن در فارکس نیز به همان سادگی سود کردن در آن است. هر لحظه امکان دارد که قیمت‌ها برخلاف دیدگاه شما پیش‌روی کرده و معاملات خود را با ضرر ببندید. خوب چاره کار چیست؟ چگونه می‌توانیم جلوی ضررها را بگیریم و معاملات کم ریسک در فارکس برای خود رقم بزنیم؟ برای شنیدن بهترین پاسخ‌های این سوال در این مقاله با شما همراه هستیم.

 

ریسک‌های مربوط به بروکر را از معاملات خود حذف کنید

برای انجام معاملات کم ریسک در فارکس لازم است تا در قدم اول به دنبال انتخاب بروکر فارکس باشید اما نه هر بروکری! انتخاب یک بروکر معتبر فارکس اهمیت بسیار زیادی برای انجام معاملات مناسب در آن دارد. زیرا بسیاری از بروکرها با دستکاری در قیمت جفت ارزها مانع از سودآوری معامله‌گران می‌شوند. شناخت این بروکرها با کمی تجربه چندان پیچیده نیست. می‌توانید از افراد و مجموعه‌های با تجربه بالا برای این منظور کمک بگیرید.

در دمو تمرین کنید

قبل از ورود به بازار در دمو حسابی تمرین کنید. شما باید استراتژی‌ها و روش‌های معاملاتی خود را در حساب دمو تست کرده و در صورت موفقیت آمیز بودن، آنها را وارد بازار واقعی و معاملات اصلی خود نمایید. این اصل را به عنوان یک اصل مهم همیشه گوشه ذهن خود داشته باشید.

نمودار خود را خیلی شلوغ نکنید

با انتخاب بروکر فارکس بسته به نوع بروکر می‌توانید از پلتفرم‌های معاملاتی مختلف در این بازار بهره‌مند شوید. دقت کنید که قرار نیست تمام ابزارها و اندیکاتورهای تعریف شده در یک پلتفرم را روی نمودار خود قرار دهید. تحلیل جفت ارزها در فارکس در نمودارهای شلوغ بسیار گیج کننده خواهد بود. سعی کنید تا از ابزارهای مفیدتر و کاربردی‌تر استفاده کنید.

کار خود را با یک حساب معاملاتی کوچک آغاز کنید

یکی از راه‌های انجام معاملات کم ریسک در فارکس استفاده از حساب معاملاتی کوچک در شروع است. با این ترفند شما اولین قدم‌ها که معمولا قدم‌های پر ریسکی هستند را در یک حساب معاملاتی کوچک تجربه خواهید کرد و از این رو می‌توانید ضرر‌های معمول معامله‌گران مبتدی را برای خود بهینه نمایید.

معاملات کم ریسک فارکس

 

اهرم شمشیر دو لبه است

استفاده از اهرم یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های بازار فارکس است و نمی‌توان این واقعیت را کتمان نمود. اما قرار نیست در این باره شما زیاده روی نمایید. بهتر است از اهرم به صورت معقول استفاده کنید. استفاده از اهرم‌های بسیار بالا در معاملات می‌تواند ریسک شما را به شدت افزایش داده و باعث ایجاد ضررهای بیشتر برای شما شود. مراقب اهرم باشید.

سوابق معاملات خود را یادداشت کنید

یکی از بهترین ایده‌ها برای انجام معاملات کم ریسک در فارکس درس گرفتن از معاملات گذشته است. این مهم امکان‌پذیر نخواهد بود جز با یادداشت کردن سوابق معاملات گذشته. با مرور معاملات گذشته هم می‌توانید به نقاط ضعف خود پی برده و آنها را برطرف کنید و هم نقاط قوت خود را نیز بدانید و روی آنها پافشاری بیشتر نمایید.

 دنبال یک شبه پولدار شدن نباشید

داشتن چنین دیدگاهی را می‌توانیم یک سم بزرگ برای معامله‌گران بازار فارکس بدانیم. نه اینکه پولدار شدن بد باشد، اما داشتن دیدگاه یک شبه پولدار شدن ذهن معامله‌گر را به سمت انجام معاملات با ریسک بالا پیش می‌برد. به همین دلیل اگر با این دیدگاه وارد بازار فارکس شده‌اید بهتر است چند ماهی صبر کرده و روی روانشناسی خودتان بیشتر تمرکز داشته باشید.

حد ضرر در معاملات فراموش نشود

یکی از بهترین نکات برای انجام معاملات کم ریسک در فارکس استفاده از حد ضرر است. هزاران بار در هزاران مقاله تاکید شده که حد ضرر برای انجام معاملات بهتر در فارکس لازم است اما هنوز هم خیلی‌ها این موضوع را جدی نمی‌گیرند. عدم استفاده از حد ضرر در معاملات فارکس مانند پریدن از هواپیما بدون چتر نجات است. همان قدر شانس برای سالم رسیدن به زمین دارید، همان قدر هم شانس برای موفقیت در معاملات فارکس بدون حد ضرر خواهید داشت.

خیلی ریسک خود را بالا نبرید

بالا بردن حجم معاملات، ورود به معاملات در خلاف جهت روند و مواردی از این دست را می‌توان از جمله موارد معاملات پر ریسک در نظر گرفت. آیا با وجود فرصت‌های معاملاتی بیشمار بازار فارکس، واقعاً نیاز به استفاده از چنین شرایطی در معاملات خود دارید؟ فارکس به خودی خود ریسک بالایی دارد و کسانی که وارد این بازار شده‌اند، در واقع در یک بازار پرریسک در حال سرمایه‌گذاری هستند. چطور در یک بازار با ریسک بالا سعی در بالاتر بردن ریسک دارید؟ بهتر است کمی در این باره بیشتر تامل کنید.

 

احساسات خود را کنترل کنید

بلای خانمان سوز عدم کنترل احساسات بالاخره می‌تواند شما را از پای در آورد. یکی از بدترین رویه‌ها در معاملات فارکس عدم کنترل احساسات و تکیه بر آنها است. وقتی شما احساسات را در معاملات خود دخیل می‌کنید، در واقع در حال پس زدن تمام دانش تکنیکالی و قدرت تحلیلی خود در بازار هستید. عدم کنترل احساسات حتی برای یک بار و اولین بار هم می‌تواند شما را در سراشیبی شکست قرار دهد.

کلام آخر در مورد فارکس

ترید در فارکس یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری با سود بالا است. شما می‌توانید حتی با سرمایه‌های کم نیز وارد این بازار شده و به سودهای بالایی برسید. اما بهترین دیدگاه برای انجام معاملات موفق در این بازار در اولین قدم ضرر نکردن است. اگر شما ضرر نکردن را یاد بگیرید، سودآوری به خودی خود در معاملات شما ایجاد خواهد شد. استفاده از تکنیک‌های انجام معاملات کم ریسک در بازار فارکس می‌تواند شما را به این سمت هدایت کنید. در نهایت توصیه می‌کنیم که حتما آموزش ببینید. بدون آموزش گذشتن از مسیر پر پیچ و خم بازار فارکس دور از انتظار است.

منبع: بروکر آی تی بی

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها