|

توکن لوریج دار چیست و چگونه می توان از آن سود کسب کرد؟

آیا شما هم به دنبال راهی آسان جهت سودآوری زیاد در بازار پرمخاطره ارز دیجیتال هستید؟ خریدوفروش توکن‌های لوریج دار یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای سودآوری زیاد در بازار ارز دیجیتال است.

توکن لوریج دار چیست و چگونه می توان از آن سود کسب کرد؟

آیا شما هم به دنبال راهی آسان جهت سودآوری زیاد در بازار پرمخاطره ارز دیجیتال هستید؟ خریدوفروش توکن‌های لوریج دار یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای سودآوری زیاد در بازار ارز دیجیتال است.

خریدوفروش توکن‌های لوریج‌دار یا اهرمی یکی از شیوه‌های نوین معامله در بازار ارز دیجیتال است که نسبت به سایر روش‌ها سود بیشتری دارد. به‌علاوه با معامله این توکن‌ها امکان سود و بهره‌وری از کاهش قیمت ارز هم وجود دارد. ما در ادامه به معرفی توکن‌های لوریج دار و چگونگی کسب سود از آن می‌پردازیم.

توکن لوریج دار چیست؟

 

توکن لوریج دار (Leveraged Token) یا توکن اهرمی، گونه‌ای توکن است که اهرم معاملاتی دارد. وجود این اهرم میزان سود و زیان حاصل از نوسانات قیمت توکن را چنین برابر می‌کند. ارزش توکن‌های لوریج دار با توجه به یک ارز دیجیتال دیگر و تغییرات آن با اهرم معین‌شده سنجیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال خریداری توکن با اهرم 3 منجر به سود یا ضرری 3 برابر می‌گردد.

منظور از وجود اهرم در این توکن‌ها نوعی استراتژی معاملاتی است که در بازار ارز دیجیتال به کار می‌رود و سبب سود بیشتر کاربران می‌شود. صرافی‌های مربوط به رمز ارزهای موجود در بازار قوانین و مقررات متفاوتی برای استفاده از این اهرم‌ها دارند. همچنین مقدار کارمزد دریافتی صرافی‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

انواع توکن‌های لوریج دار

توکن‌های لوریج دار به دو صورت Up و Down وجود دارد. در توکن‌های لوریج دار Up اگر قیمت ارز رشد کند سرمایه سود و اگر قیمت ارز افت کند سرمایه ضرر می‌کند. این توکن‌ها مخصوص معاملات خرید (Long) است. در توکن‌های لوریج دار Down کاملاً برعکس است و با رشد قیمت ارز سرمایه ضرر و با افت قیمت ارز سرمایه سود می‌کند و این توکن‌ها برای معاملات فروش (Short) هستند.

مزایای معامله توکن‌های لوریج دار:

  • تمام سرمایه از بین نمی‌رود. این قابیلت با تنظیم مجدد Rebalancing در زمان نوسانات شدید اهرم‌ها را ثابت نگه می‌دارد و جلوی ضرر تمام سرمایه را می‌گیرد و به این وسیله تمام سرمایه از بین نمی‌رود (لیکویید نمی‌شود).

  • شیوه معاملاتی آسان و سود چند برابری با معامله توکن‌های لوریج دار. انجام معامله این توکن‌ها نسبت به سایر معاملات در بازار ارز دیجیتال نیاز به مهارت چندانی ندارد و بسیار آسان است. این سود چند برابر به دلیل وجود اهرم در این معاملات حاصل می‌گردد.

  • امکان سودآوری دوجانبه با خرید توکن‌های لوریج دار وجود دارد. این جمله یعنی هم در شرایط صعودی و هم در شرایط نزولی با پیش‌بینی‌های درست می‌توان سود خوبی کرد.

معایب معامله توکن‌های لوریج دار:

  • ریسک‌پذیری و ضرر بالاتر. همان‌طور که وجود اهرم سودآوری را بیشتر می‌کند، احتمال ریسک را نیز بیشتر و به‌تبع در صورت نزولی شدن بازار و یا تحلیل و پیش‌بینی غلط جهت خرید توکن ضرر نیز چند برابر می‌گردد.

  • مناسب نبودن جهت سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت. توکن‌های لوریج دار برای کوتاه‌مدت مناسب هستند و به‌منظور سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت توصیه نمی‌شوند. زیرا که هر چه مدت‌زمان خرید این توکن‌های لوریج دار بیشتر می‌شود ریسک نیز افزایش می‌یابد. از طرفی فرد با خرید توکن‌های لوریج دار مربوط به یک ارز دیجیتال مالک آن ارز نمی‌شود، بلکه صرفاً این توکن‌ها از صرافی خریداری می‌شود و معمولاً هم غیرقابل‌انتقال به کیف پول شخصی فرد است. لازم به ذکر است که معامله توکن‌های لوریج دار علاوه بر داشتن کارمزد اولیه، کارمزدی جهت نگهداری هم دارند. لذا به علت کارمزد تعلق‌گرفته به نگهداری توکن لوریج دار نگه‌داشتن آن به‌صورت طولانی‌مدت و پرداخت این کارمزد به‌صرفه نیست.

راه‌های خریدوفروش توکن‌های لوریج دار:

  1. معامله از طریق بازارهای اسپات، بازدید و خرید از صرافی‌های دارای توکن‌های لوریج دار

  2. تبدیل ارز دیجیتال موجود در کیف پول به توکن‌های لوریج دار

  3. ایجاد توکن لوریج دار با آگاهی کامل از عملکرد این توکن‌ها

چگونه می‌توان از توکن‌های لوریج دار سود کسب کرد؟

با خرید توکن لوریج دار مناسب می‌توان در بازار ارز دیجیتال به سود خوبی دست‌یافت. البته باید توجه داشت که خرید این توکن‌ها از طریق صرافی‌های ارائه‌دهنده توکن لوریج دار انجام می‌شود. جهت کسب سود از توکن‌های لوریج دار باید پیش‌بینی خوبی از صعود یا سقوط قیمت ارز داشت.

در زمان انجام معامله ارز دیجیتال دو نوع توکن لوریج دار وجود دارد: یکی توکن لوریج دار صعودی و سبزرنگ است و دیگری توکن لوریج دار نزولی که قرمزرنگ است. در حقیقت در زمان پیش‌بینی سود و صعود ارز دیجیتال (بازار گاوی (Bull)) باید توکن سبزرنگ لوریج خریداری شود و هنگام پیش‌بینی ضرر یا سقوط یک ارز دیجیتال (بازار خرسی (Bear)) باید توکن قرمزرنگ خریداری گردد. در این شرایط است که می‌توان از صعود و سقوط ارزش ارز دیجیتال در بازار سود کرد.

توجه به میزان اهرم هنگام خرید توکن‌های لوریج دار نیز بسیار حائز اهمیت است. به‌طور متوسط توصیه می‌شود توکن‌های دارای اهرمی بیشتر از ۳ خریداری نشود، زیرا که احتمال ضرر این توکن‌ها بیشتر است.

در انتها باید به این نکته توجه شود که همه صرافی‌ها قابلیت خریدوفروش توکن‌های لوریج دار را ندارند. به‌منظور معامله این توکن باید به صرافی‌های خاص و معتبری مانند بایننس، FTX، Bybit و ... مراجعه کرد. انواع و اقسام توکن‌ها با دارا بودن ویژگی‌ها و کارکردهای خاص در این صرافی‌ها خریدوفروش می‌گردند.

صرافی یوبیتکس اولین پلتفرم رمز ارزی با قابلیت توکن‌های لوریج دار در ایران

صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال است که در زمینه خریدوفروش بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال فعالیت می‌کند و خدمات بازار ارز دیجیتال را به‌صورت امن و حرفه‌ای به کاربران ارائه می‌دهد. یوبیتکس برای اولین بار در ایران، امکان معامله مطمئن بیش از ۲۰ توکن لوریج دار را فراهم کرده است. شما هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس و ثبت‌نام بدون هیچ واسطه و با خیالی آسوده به خرید‌وفروش توکن‌های لوریج دار بپردازید.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها