|

روسیه: اوکراین قاتل دختر دوگین است

روزنامه‌های انگلیسی‌ در کنار مسائل داخلی خود موضوع اوکراین را پوشش می‌دهند.

روسیه: اوکراین قاتل دختر دوگین است

رسانه‌های آمریکایی در کنار پرونده ترامپ و انتقال اسناد محرمانه، تنش و تحولات اوکراین را هم پیگیری می‌کنند. تنشی که با کشته شدن دختر متحد بزرگ پوتین می‌تواند مضاعف شود. 

روزنامه‌های انگلیسی‌ هم در کنار مسائل داخلی خود موضوع اوکراین را پوشش می‌دهند. 

سیلاب سودان و پرونده هسته‌ای ایران و البته گردهمایی رهبران پنج کشور عربی در مصر هم موضوعاتی هستند که در صفحات اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای مورد توجه قرار گرفته اند.

 

نیویورک تایمز

ضبط ۳۰۰ سند محرمانه از اقامتگاه ترامپ

نهادهای مسئول در آمریکا موفق شده اند پس از خروج ترامپ از کاخ سفید تا کنون بیش از ۳۰۰ سند و مدرک محرمانه و طبقه‌بندی شده را به دولت بازگردانند.

این ۱۱ مجموعه اسناد در زمان‌های مختلف در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ از کاخ سفید خارج شده اند. برخی از آنها به منظور فرار مالیاتی ترامپ و دریافت وام مورد استفاده قرار گرفته اند و برخی دیگر برای تحقق اهدافی دیگر.

دسته اول این اسناد که اغلب محرمانه و طبقه‌بندی شده هستند، در ماه ‌ژانویه گذشته به دولت بازگردانده شده است. تعدادی را هم دستیاران ترامپ در ماه ژوئن به دادگاه ارائه کرده اند. به تازگی هم که ماموران FBI موفق شده اند با جستجو در مارالاگو به بخشی دیگر از این اسناد دست پیدا کنند.

 

گاردین

روسیه: اوکراین قاتل دختر دوگین است

پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و روسیه اوکراین را عامل کشته شدن داریا دوگینا معرفی کرد. روسها به وضوح از سازمان اطلاعاتی اوکراین به عنوان عامل انفجار خودروی دختر ناسیونالیست افراطی و متحد پوتین نام برده اند.

سرویس امنیت فدرال روسیه می‌گوید به اسنادی ویدئویی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد مظنونان بمب‌گذاری خودروی داریا دوگینا از مرز عبور کرده و وارد ساختمانی متعلق به او شده اند. 

تحلیلگران معتقدند این نگاه می‌تواند تنش میان روسیه و اوکراین را دوچندان کند و آتش درگیری را شعله‌ور کند. زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در نخستین واکنش به این اتفاق، گفت کشورش تروریست نیست که بخواهد داریا دوگینا را بکشد.

 

نشنال

تجارت غیرنفتی یک تریلیون درهمی امارات !

مقامات اماراتی اعلام کرده اند برای نخستین بار ارزش تجارت غیرنقتی این کشور به بیش از یک تریلیون درهم رسیده است. این عدد به نسبت سال گذشته ۱۷درصد رشد داشته است.

شیخ محمد بن راشد، حاکم دوبی و معاون رئیس امارات متحده عربی می‌گوید رشد اقتصادی این کشور مترقی و و بر اساس ثبات و عدالت است. 

بر اساس داده‌های بانک مرکزی امارات پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این کشور در پایان سال ۲۰۲۲ با رشد بیش از ۵درصد مواجه شود. 

امارات دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب است و مسئولان اقتصادی آن به اعتبار چنین دستاوردهایی در حال بستن قراردادهای تجاری متعدد با هند و اندونزی و اسرائیل هستند.

 

عرب نیوز

ویرانی سیلاب در سودان

بارش‌های سنگین و سیلاب اخیر در سودان خرابی‌های گسترده به جا گذاشته است. از جمله آثار ویرانی سیلاب در این کشور از دست رفتن جاده‌ها و مسیرهای امدادرسانی به سیل‌زده‌هاست. 

دولت عربستان در واکنش به حادثه سیلاب هواپیماهای حامل بسته‌های کمک را به این کشور ارسال کرده و از سوی دیگر سعی کرده سیل‌زده‌ها را هم از مناطق آسیب‌دیده نجات دهد. 

سیلاب اخیر در سودان جان ۷۷ نفر از شهروندان را گرفته و بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ خانه را تخریب کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها