|

روسیه انتقام دختر دوگین را از اوکراین می‌گیرد؟

انفجار خودرویی در حومه مسکو و کشته شدن دختر یکی از متحدان بزرگ پوتین باعث شده رسانه‌های اروپایی و آمریکایی بیش از پیش به مناقشات اوکراین و درگیری با روسیه توجه کنند.

روسیه انتقام دختر دوگین را از اوکراین می‌گیرد؟

انفجار خودرویی در حومه مسکو و کشته شدن دختر یکی از متحدان بزرگ پوتین باعث شده رسانه‌های اروپایی و آمریکایی بیش از پیش به مناقشات اوکراین و درگیری با روسیه توجه کنند. مراسم روز استقلال اوکراین نزدیک است و شهروندان این کشور نگران واکنش روسیه هستند، هرچند که معتقدند اوکراین نقشی در انفجار خودرویی مسکو نداشته است. 

در کنار این موضوع، شکست شرکت‌های آب و فاضلاب بریتانیا در جلوگیری از آلودگی منابع آبی این کشور و همچنین گروگان‌گیری در هتل حیات موگادیشو و فروریختن سازه‌ای زیارتی در کربلای عراق هم سوژه‌ای است که در رسانه‌های اروپایی و خاورمیانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

 

ایندیپندنت

شکست شرکت‌های فاضلاب انگلیس در جلوگیری از آلودگی

عمده شرکت‌‌های بزرگ آب و فاضلاب بریتانیا در رسیدن به اهداف خود شکست خورده اند. آنها هرگز موفق نشده اند مانع آلودگی منابع آبی انگلیس و ولز شوند. 

مرکز موسوم به «آف وات»، مرکز ناظر بر عملکرد این شرکتها می‌گوید ۱۱ شرکت بزرگ آب و فاضلاب در سراسر بریتانیا به دلیل قصور در وظیفه مشمول جریمه چند ده میلیون پوندی شده اند. 

کارشناسان آب و هوا چندی پیش در ۸ ایالت انگلیس به صورت رسمی خشکسالی اعلام کردند. با این حساب شکست شرکت‌های آب و فاضلاب در جلوگیری از منابع آبی انگلیس می‌تواند منجر به بروز دردسرهای بزرگتر در این کشور شود.

 

گاردین

روسیه انتقام دختر دوگین را از اوکراین می‌گیرد؟ 

با این که کیف هرگونه دست داشتن در انفجار مسکو را رد می‌‌کند، اما شهروندان اوکراینی با ترس انتقام روسها مواجه شده اند. آنها نگران حملات انتقام‌جویانه روسیه در مراسم روز استقلال هستند. 

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به مرگ داریا دوگینا می‌گوید اوکراین کشوری تروریستی نیست که بخواهد دختر الکساندر دوگین را بکشد. 

انفجار خودرویی روز گذشته در حومه مسکو منجر به کشته شدن دختر متحد پوتین و معمار حمله روسیه به اوکراین شد. برخی تحلیلگران معتقدند تعدادی از پارتیزان‌های روسی پشت این اتفاق تروریستی هستند. این پارتیزان‌ها پیش از این به دلیل فعالیت‌های ضدکرملین اخراج شده اند.

 

نشنال

۴ کشته در حادثه چشمه امام علی در کربلا

افزایش رطوبت در تپه‌‌خاکی‌‌های اطراف زیارتگاه چشمه امام علی در کربلا باعث رانش زمین و در نهایت کشته شدن تعدادی از زائران این منطقه شده است. 

سخنگوی گروه‌های امداد عراق می‌گوید امدادگران موفق شده اند شش نفر را زنده از زیر آوار این زیارتگاه بیرون بکشند. آنها به جسد چهار نفر هم دست پیدا کرده اند. امدادگران می‌گویند شش نفر دیگر زیر آوار مانده اند. آنها زنده هستند.

علاوه بر امدادگران، گروه‌های همکار از دیگر استان‌ها و شهرهای عراق اعزام شده اند. غذا و آب و اکسیژن برای افراد زیر آوارمانده فراهم شده، اما سرعت آواربرداری کمی کند است تا ابعاد حادثه بزرگتر نشود.

 

عرب نیوز

محکومیت حمله به هتل حیات موگادیشو در مجامع جهانی

عربستان، سازمان ملل سازمان همکاری‌های اسلامی، ترکیه، مصر، بریتانیا و آمریکا حمله تروریستی به هتل حیات موکادیشو را محکوم کردند. 

گروه تروریستی الشباب، وابسته به القاعده در سومالی در حمله به هتل حیات موگادیشو ابتدا دو خودرو را در نزدیکی درهای این هتل منفجر کردند و سپس با ورود به ساختمان هتل، ساکنان را گروگان گرفتند. 

با کشته شدن دست کم ۲۱ نفر و با دخالت نیروهای نظامی سومالی محاصره ۳۰ ساعته هتل حیات موگادیشو پایان یافت. ده‌ها نفر از این معرکه جان سالم به در بردند و آزاد شدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها