|

پزشکان ونتیلاتور را قطع کردند و رشدی حرف زد

روزنامه‌های انگلیسی هم در کنار خبرهای مربوط به سلمان رشدی، به مسائل سیاسی داخلی خود توجه نشان می‌دهند. البته آنها هم به جزییات حکم قضایی مربوط به ترامپ مفصل اشاره کرده اند.

پزشکان ونتیلاتور را قطع کردند و رشدی حرف زد

روزنامه‌های آمریکایی در کنار بررسی حکم قضایی ترامپ، ماجرای سلمان رشدی و ترور این نویسنده بریتانیایی - هندی را روی صحنه همایشی ادبی پیگیری می کنند. 

روزنامه‌های انگلیسی هم در کنار خبرهای مربوط به سلمان رشدی، به مسائل سیاسی داخلی خود توجه نشان می‌دهند. البته آنها هم به جزییات حکم قضایی مربوط به ترامپ مفصل اشاره کرده اند. 

خاورمیانه‌ای‌‌ها در کنار موضوع سلمان رشدی، خبرهای یمن را هم پوشش می‌دهند.

 

نیویورک تایمز

پزشکان ونتیلاتور را قطع کردند و رشدی حرف زد

مدیر برنامه‌های سلمان رشدی می‌گوید پزشکان دستگاه ونتیلاتور او را قطع کرده اند. رشدی پس از عمل جراحی و برای تنفس به این دستگاه نیاز ندارد. او همچنین چند کلمه‌ای حرف زده است. اندرو وایل توضیح بیشتری نداده است. 

سلمان رشدی نویسنده بریتانیایی-هندی روز جمعه روی صحنه همایشی در نیویورک هدف حمله قرار گرفت. به گفته کارشناسان ۱۰ ضربه چاقو به گردن، شکم و دست او خورده است. به احتمال زیاد رشدی یک چشم خود را از دست بدهد زیاد است. کبد او آسیب شدیدی دیده و عصب بازویش هم قطع شده است. این نویسنده سال‌ها از سوی جمهوری اسلامی ایران با فتوای ارتداد و قتل به دلیل توهین به پیامبر اسلام مواجه بوده است.

ضارب، هادی مطر ۲۴ ساله دستگیر و برای محاکمه به بازداشتگاه منتقل شده است. او لبنانی‌الاصل و اهل نیوجرسی آمریکاست. در نخستین جلسه دادگاه با عنوان اقدام برای قتل تفهیم اتهام شده است. جلسه بعدی دادگاه او در روز نوزدهم اوت برگزار خواهد شد.

 

گاردین

ترامپ قوانین جاسوسی را نقض کرده است؟ 

ماجراهای ترامپ، مارالاگو و اسناد محرمانه دولتی بیش از پیش مهم شده است. این که رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برای فرار مالیاتی و استفاده از وام‌ها ارزش اموال خود را بیشتر اعلام کرده یا نه یک سوی ماجرا است. 

سوی دیگر این است که آیا ترامپ قوانین اطلاعاتی - جاسوسی را هم نقض کرده است؟ آیا او قصد داشته از اسناد و مدارک محرمانه برای اهداف اطلاعاتی سود‌استفاده کند؟ 

برخی جزییات حکم قضایی مربوط به ترامپ می‌گوید ماموران FBI به این دلیل وارد اقامتگاه زمستانی ترامپ در فلوریدا شده اند تا اسناد و مدارکی را که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور ایالات متحده از سندهای طبقه‌بندی شده سوء استفاده کرده یا نه، پیدا کنند.

 

گلف نیوز

اعتصاب کارمندان خطوط ریلی انگلیس

هزاران راننده خطوط ریلی سراسری بریتانیا در اعتراض به شرایط رفاهی و و پایین بودن دستمزدها اعتصاب کرده اند. این اقدام باعث بروز اختلال در نظام حمل و نقلی بریتانیا شد. 

افزایش هزینه‌های زندگی خاصه مواد غذایی و بالا رفتن قیمت سوخت باعث شده یکی از بزرگترین اعتصاب‌های کارگری در بریتانیا شکل بگیرد. 

این اعتصاب ۲۴ ساعت طول کشید، اما چون در آخر هفته و در زمان برگزاری مسابقات فوتبال رخ داد، باعث بروز اختلال و بی‌نظمی در سیستم حمل و نقل انگلیس شد. 

تابستان امسال پر از اعتصاب و اختلال در سیستم حمل و نقل ریلی و هوایی برای انگلیس بوده است. کارمندان و کارگران این بخش از شرایط کاری و دستمزدهای خود راضی نیستند.

 

عرب نیوز

نقض آتش بس در یمن ادامه دارد

با وجود این که طرفین درگیری‌های یمن آتش بس را پذیرفته اند، اما منابع خبری از ادامه تنش‌ها گزارش می‌دهند. 

ارتش یمن اعلام کرده است با این که با میانجی‌گری سازمان ملل آتش بس برقرار شده است، اما ۴ نفر از سربازان این ارتش زیر آتش حوثی‌ها جان باخته اند و ۲۵ نفر دیگر هم زخمی و مجروح شده اند. 

ماجراهای حصر تعز همچنان ادامه دارد و تنش اجازه نمی‌دهد آتش بس تبدیل به یک صلح‌ پایدار در یمن تبدیل شود. علاوه بر تعز، دامنه درگیری و تنش به مارب و حدیده هم رسیده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها