|

ریشی سوناک به مقصد می‌رسد؟

رسانه‌های انگلیسی بیش از هر موضوعی به تلاش ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس برای حضور در ساختمان نخست‌وزیری پرداخته اند.

ریشی سوناک به مقصد می‌رسد؟

تغییر و تحولات سیاسی در انگلیس و اعتراضات مردمی در سریلانکا سوزه اصلی اغلب رسانه‌ها هستند. رسانه‌های آمریکایی در کنار این موضوعات، خبر کناره‌گیری ماسک از معامله توییتر را هم پوشش داده اند. 

رسانه‌های انگلیسی بیش از هر موضوعی به تلاش ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس برای حضور در ساختمان نخست‌وزیری پرداخته اند. 

برگزاری مراسم عید قربان و همچنین هجوم معترضان سریلانکایی به کاخ ریاست‌جمهوری این کشور در پایتخت هم موضوعی است که رسانه‌‌های خاورمیانه‌ای به آن اشاره کرده اند.

 

واشنگتن پست

از توییتر اصرار و از ایلان ماسک انکار

هرچند ایلان ماسک از خرید توییتر منصرف شده است، اما این کمپانی نمی‌خواهد معامله ۴۴ میلیاردی را از دست بدهد. مسئولان توییتر اعلام کرده اند همه تلاششان را می‌کنند تا این معامله تکمیل شود.

وکلای ایلان ماسک می‌گویند علت عقب‌نشینی و پشیمانی او از این معامله این است که مسئولان توییتر اطلاعات کافی درباره مسائل تجاری این شرکت به او نمی‌دهند. با این حساب زمینه برای فسخ قرارداد مهیاست.

مسئولان توییتر می‌گویند برای انجام معامله آماده هستند و تا جایی که بشود اجازه نمی‌دهد قرارداد از دست برود. هزینه فسخ قرارداد یک میلیارد دلار است.

 

گاردین

ریشی سوناک به مقصد می‌رسد؟ 

از ساختمان شماره ۱۱ خیابان داونینگ استریت لندن تا ساختمان شماره ۱۰ این خیابان راهی نیست، اما این مسیر برای ریشی سوناک شاید کمی دشوار و طولانی باشد.

ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری مستعفی کابینه جانسون بود و بالطبع ساکن ساختمان شماره ۱۱ خیابان داونینگ استریت لندن. سوناک این روزها رویای جانشینی جانسون را در سر می‌پروراند. او خودش را به عنوان یکی از نامزدهای احراز پست نخست‌وزیری معرفی کرده است. 

۱۵ نامزد محافظه‌کار دیگر هم همراه با سوناک برای ورود به ساختمان شماره ۱۰ رقابت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد جدی‌ترین گزینه همین آقای ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری سابق باشد که البته مدتی هم پرونده فرار مالیاتی همسرش سوژه روزنامه‌‌های انگلیسی بود.

 

گلف نیوز

آمادگی دولت سریلانکا برای کناره‌گیری

با اعلام رئیس مجلس سریلانکا، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور روز سیزدهم جولای به طور رسمی از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند تا انتقال مسالمت‌آمیز قدرت صورت بگیرد. 

تجمعات خیابانی در کلمبو در اعتراض به سوء مدیریت و فساد مالی، کمبود مواد غذایی و گرانی سوخت و به طور کلی بحران اقتصادی در نهایت باعث حضور معترضان در ساختمان محل اقامت رئیس‌جمهور و استعفای دولت شد. 

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد معترضان سریلانکایی پس از حضور در کاخ ریاست‌جمهوری در استخر شیرجه می‌زنند و تفریح می‌کنند! 

رئیس‌جمهور پیش از حضور معترضان در کاخ، این مکان را ترک کرده و به جزایر جنوبی رفته بود. او پیغام داد در مقابل ماه‌ها اعتراضات مردمی تسلیم می‌شود.

 

عرب نیوز

روسیه مانع کمک‌رسانی به غرب سوریه است

ساکنان مناطق شمال غربی سوریه هشدار می‌دهند شرایط برای بروز فاجعه‌ای انسانی مهیاست. این اتفاق پس از وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل رخ داده است. 

گذرگاه باب‌الحوا مسیری برای انتقال کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به شمار می‌رود، اما روسیه با وتوی خود مانع از کمک‌رسانی به مناطق شمال غربی سوریه شده است. 

گزارش‌های منتشر شده از مناطق شمال غربی سوریه می‌گوید گرسنگی به بالاترین حد خود پس از شروع درگیری‌ها در سال ۲۰۱۱ رسیده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها