|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 22 خرداد 1401 / 12 ژوئن 2022

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بررسی می‌شود

درحالیکه روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی مشغول بررسی تورم قابل ملاحظه هستند و از بالا رفتن قیمت مواد غذایی، مسکن و انرژی می گویند، معترضان عراقی در بصره به خیابان آمده اند و مسیر این بندر به بغداد را مسدود کرده اند تا صدایشان را به گوش دولت و پارلمان این کشور برسانند.

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بررسی می‌شود

در حالی که روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی مشغول بررسی تورم قابل ملاحظه هستند و از بالا رفتن قیمت مواد غذایی، مسکن و انرژی می گویند، معترضان عراقی در بصره به خیابان آمده اند و مسیر این بندر به بغداد را مسدود کرده اند تا صدایشان را به گوش دولت و پارلمان این کشور برسانند.

از طرف دیگر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همراهی کیف شده تا با زلنسکی دیدار و گفت و گو کند و از  وضعیت جنگ در این کشور خبر بگیرد. درگیری‌ها در شرق اوکراین ادامه دارد و زلنسکی هم از اروپایی‌ها خواسته در تامین تجهیزات و تسلیحات بیشتر کمک کنند.

 

گاردین

خشم روستاییان از استراتژی غذایی جانسون

چیزی تا انتخابات فرعی در بخش روستا باقی نمانده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند جانسون و حزبش نتوانند دستاورد قابل ملاحظه‌ای در این بخش داشته باشند. 

سر و صدای روستاییان از برنامه غذایی دولت پس از دوران برگزیت درآمده است. آنها می‌گویند دیگر نمی‌توانند با تولیدکنندگان لبنیات و گوشت خارجی رقابت کنند.

کشاورزان و دامداران روستایی انگلیسی می‌گویند پس از برگزیت و با اجرای برنامه‌های دولت فقیرتر و ضعیف‌تر شده اند. قیمت مواد اولیه مثل تغذیه دام و … گران‌تر شده است و با این حساب تولید محصول مقرون به صرفه نخواهد بود.

 

عرب نیوز

معترضان عراقی مسیر بصره - بغداد را مسدود کردند 

باز هم اعتراضات عراق از بصره آغاز شده است. این بار متقاضیان کار به میدان آمده اند و لاستیک آتش زده اند. 

این بار معترضان مسیر بصره به بغداد را مسدود کرده اند تا شاید سیاستمداران و دولتمردان عراقی وادار شوند نقص قراردادهای استخدام را در شرکت‌های نفت و گاز چاره کنند.

قراردادهای این شرکتها موقت و پاره‌وقت هستند و باعث از بین رفتن امنیت شغلی کارگران شده است. بندر بصره با داشتن انواع و اقسام شرکت‌های نفتی و گازی یکی از مناطق کم‌برخوردار عراق است و همواره نقطه شروع اعتراضات رفاهی عراقی‌ها بوده است.

 

واشنگتن پست

نقطه اوج جدیدی برای تورم در راه است!

سرعت رشد تورم در ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است. کارشناسان هشدار می‌دهند که این اتفاق فقط کار جنگ اوکراین نیست و باید پذیرفت راه‌کارهایی که دولت برای مهار تورم به کار گرفته چاره‌ساز نبوده است.

از مواردی که باعث شده شهروندان تورم بی‌سابقه را لمس کنند، افزایش قیمت بنزین، هزینه مسکن و مواد غذایی است. 

جدیدترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد قیمت‌های حال حاضر در بازار آمریکا نسبت به ماه آوریل ( دو ماه پیش ) حدود یک درصد افزایش داشته است. هرچند هنوز به اوج قبلی خود یعنی بیش از ۸ درصد در ماه می نرسیده است.

این موضوع باعث شده کارشناسان پیش‌بینی کنند تورم آینده، نقطه اوج جدیدی خواهد بود.

 

گلف نیوز

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا راهی اوکراین شده و با زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

خانم اورزولا فون درلاین، قرار است هفته آینده با توصیه‌ای عضویت اوکراین را در این اتحادیه در کنار دیگر اعضا بررسی کند. 

رئیس کمیسیون اتحادیه گفته عضویت اوکراین نیاز به همراهی ۲۷ عضو دیگر دارد و نظر آنها باید تامین شود. از جمله استانداردهایی که برای عضویت مد نظر مسئولان اتحادیه قرار می‌گیرد، مبارزه با فساد اقتصادی است. 

بر اساس اظهارات خانم فون درلاین، این شاخص در اوکراین تامین شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها