|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 20 خرداد 1401 / 10 ژوئن 2022

نخست‌وزیر اسرائیل در قصر الشاطی ابوظبی

روزنامه‌های انگلیسی موضوع محکومیت دو سرباز بریتانیایی و یک سرباز مراکشی را در دادگاه روسیه به اعدام بررسی می‌کنند.

نخست‌وزیر اسرائیل در قصر الشاطی ابوظبی

بررسی پرونده درگیری در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا کار را به اینجا رسانده که ترامپ به تلاش برای کودتا متهم شده است. این خبر، سوژه مهم روزنامه‌های آمریکایی است. در کنار آن مذاکرات محدودیت حمل اسلحه، پرونده شکایت قربانیان تعرض جنسی پزشک تیم ملی ژیمناستیک آمریکا از پلیس و … هم پیگیری می‌شود. 

روزنامه‌های انگلیسی موضوع محکومیت دو سرباز بریتانیایی و یک سرباز مراکشی را در دادگاه روسیه به اعدام بررسی می‌کنند. این سه سرباز در ارتش اوکراین مشغول فعالیت بوده اند و در نبرد ماریوپل دستگیر شده اند. 

روزنامه‌‌های خاورمیانه‌ای که به اقدام ایران برای خاموش کردن دوربین‌ سایت‌های هسته‌ای اشاره کرده اند و به حضور نخست‌وزیر اسرائیل در امارات و درگیری میان فلسطینی‌‌ها و اسرائیلی‌ها در قدس.

 

گاردین

حکم اعدام دادگاه روسی برای سربازان انگلیسی

دو سرباز بریتانیایی به همراه یک سرباز مراکشی در دادگاه روسی حکم اعدام گرفته اند. این سه سرباز در نبرد ماریوپول از سوی نیروهای روسی دستگیر شدند. 

دادگاه روسی در مناطق شرقی در خاک اوکراین تشکیل شده و این سه سرباز را به اتهام تروریست بودن محاکمه کرده است. 

کارشناسان و تحلیلگران می‌گویند این دادگاه در واکنش به برگزاری دادگاه چندی پیش در اوکراین و محاکمه سربازی روسی است. به نظر می‌رسد روسیه دنبال مبادله این سربازان با آن سرباز باشد.

سربازان انگلیسی و مراکشی می‌‌گویند آنها در بخش تفنگداران دریایی اوکراین خدمت کرده اند و به همین دلیل و بر اساس کنوانسیون ژنو باید از حقوق اسرای جنگی برخوردار باشند، اما روسیه آنها را مزدور معرفی کرده است.

 

نشنال

نخست‌وزیر اسرائیل در قصر الشاطی ابوظبی

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل برای دومین بار طی یک ماهه اخیر راهی امارات شده است. بار اول برای تسلیت درگذشت شیخ خلیفه و شرکت در مراسم خاک‌سپاری او و بار دوم به منظور افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با شیخ محمد بن زاید رئیس جدید امارات.

شیخ محمد بن زائد، رئیس جدید امارات در کاخ الشاطی ابوظبی از نفتالی بنت و هیات همراهش میزبانی کرده است. 

در این دیدار طرف اسرائیلی گفته امارات همواره در برقراری صلح در جهان پیش‌قدم بوده و نقش مهمی بازی کرده است. بنت همچنین ابراز تمایل کرده است که رابطه میان امارات و اسرائیل بیش از پیش گسترش یابد.

 

عرب نیوز

خشم فلسطینی‌ها از حکم دادگاه شهر‌ک‌نشین‌ها

دادگاه عالی اسرائیل حکم ۲۰ سال پیش مربوط به پرونده گروهی از شهرک‌نشینان یهودی رادیکال را تایید کرده و باعث خشم شهروندان فلسطینی‌ در قدس شده است. 

۲۰ سال پیش طی معامله‌ای مخفیانه، ساختمان سه کلیسای ارتدوکس یونانی در قدس به یهودیان واگذار شده است که خشم و اعتراض و در نهایت برکناری اسقف را در پی دارد. 

دادگاهی درباره این معامله و مخفی و غیرقانونی بودن آن تشکیل می‌دهد که در نهایت رای به نفع شهرک‌نشینان یهودی یا در واقع خریدار صادر می‌شود. 

این رای پس از ۲۰ سال دوباره تایید می‌شود و خشم و عصبانیت دوباره ساکنان قدس را در پی دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها