|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 18 خرداد 1401 / 8 ذی‌القعده

کاخ سفید: بایدن عربستان را شریکی استراتژیک می داند

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الرایة قطر، روسیا الیوم، سومریه نیوز، و الخلیج اونلاین.

کاخ سفید: بایدن عربستان را شریکی استراتژیک می داند

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه‌هاى الرایة قطر، روسیا الیوم، سومریه نیوز، و الخلیج اونلاین.

در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشى به سخنان  سخنگوی کاخ سفید پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین:

 کاخ سفید: بایدن عربستان را شریکی استراتژیک می داند

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که رئیس جمهوری امریکا، عربستان را شریک مهمی در مجموعه ای از استراتژی های منطقه ای و جهانی می داند.

 کاخ سفید تاکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا، عربستان را شریک مهمی در مجموعه ای از استراتژی های منطقه ای و جهانی از جمله پایان جنگ یمن، مهار ایران و مبارزه با تروریسم می داند.

کارین جان پیر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال شبکه سی ان ان، مبنی بر اینکه آیا بایدن هنوز معتقد است که عربستان باید کنار گذاشته شود، گفت: عربستان از 8 دهه گذشته شریک استراتژیک امریکا بوده و همه رؤسای جمهور از زمان روزولت با سران عربستان دیدار کرده اند.

وی افزود: خلبانان عربستانی در جنگ علیه داعش همراه با خلبانان ما به پرواز درآمدند و گشت های دریایی آنها با نیروهای ما در دریای سرخ و دیگر آب های منطقه همراهی کردند و نظامیان امریکایی در عربستان مستقر هستند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهوری با هر رهبری اگر در راستای خدمت به منافع ملت امریکا باشد، دیدار می کند و معتقد است که تعامل با سران عربستان در همین راستاست.

 

السومریة نیوز: 

اعزام زمینی حجاج عراقى به عربستان

سازمان حج و عمره عراق اعلام کرد که مقدمات لازم برای آغاز اعزام زمینی حجاج به عربستان فراهم شده است. 

سازمان حج و عمره عراق، کادر خود را به حالت آماده باش درآورده و طرحی را برای موفقیت آمیز بودن اعزام زمینی حجاج از همه استان ها به دیار مقدس وضع کرده و همه لوازم فنی و لجستیکی را برای خدمت به حجاج فراهم کرده است.

این سازمان با اشاره به نصب تابلوهای راهنما، از آمادگی گذرگاه مرزی عرعر برای استقبال از حجاج خبر داد

پیشتر سازمان حج و عمره عراق از اتمام عملیات بازسازی گذرگاه مرزی عرعر بین عراق و عربستان برای استقبال از حجاج بیت الله الحرام خبر داده بود.

 

روسیا الیوم:

 امارات و کره جنوبی در مسیر توسعه همکاری در تکنولوژی‌های پیشرفته

کره جنوبی اعلام کرد که وزیر صنعت، تجارت و انرژی این کشور امروز چهارشنبه با همتای اماراتی خود راه‌های تقویت همکاری در حوزه تکنولوژی‌های پیشرفته و زنجیره تامین انرژی را بررسی کرد.

چانگ یانگ، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی و سلطان بن احمد الجابر، وزیر صنعت و تکنولوژی پیشرفته امارات برای توسعه همکاری اقتصادی میان دو کشور در بخش‌های دیجیتال، آموزش الکترونیک، انرژی‌های تجدیدپذیر و بیوتکنولوژی توافق کردند.

وزیر انرژی کره جنوبی همچنین از طرف اماراتی خواست که در پی افزایش قیمت جهانی نفت برای ایجاد تضمین در عرضه پایدار نفت و گاز، همکاری کند.

کره جنوبی و امارات همچنین قرار است بر اساس یادداشت تفاهمی که مارس سال گذشته در بخش تکنولوژی صنعتی امضا کردند، در 7 حوزه شامل ساخت و تولید هوشمند، رباتیک، میکرو ماهواره، پهپاد، بیوتکنولوژی، تحول دیجیتال و آموزش الکترونیکی همکاری کنند.

 

الرایة قطر: 

قطر 4 شرکت را برای توسعه بزرگترین پروژه گازی جهان انتخاب می کند

منابع آگاه روز گذشته اعلام کردند که قطر شرکت های اکسون موبیل، توتال انرژی، رویال داچ شل و کونوکو فیلیپس را به عنوان شرکای خود در توسعه بزرگترین پروژه گاز طبیعی مایع در جهان انتخاب کرده است

شرکت‌های اکسان موبیل و توتال امیدوارند که بتوانند در پروژه عظیم قطر برای افزایش تولید گاز سهم پیدا کنند. 

در حالی که اتحادیه اروپا می‌کوشد وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد، قطر در پی سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری برای توسعه میدان‌های گازی خود برآمده تا تولید گاز خود را تا سال 2027 به حدود 130میلیون تُن برساند.

در فاز اول این پروژه قرار است 4ایستگاه میعان گازی با ظرفیت 8میلون تُن ساخته شود.

توسعه میدان شمالی تولید LNG قطر را تا سال 2027 تا 64 درصد افزایش می دهد و موقعیت این کشور را به عنوان بزرگترین صادرکننده LNG در جهان تثبیت می کند و به تضمین تامین طولانی مدت گاز به اروپا کمک می کند.

شرکت‌های«توتال»و«اکسون موبیل» حاضر به توضیح نشده‌اند و توضیحات را به دوحه واگذار کرده‌اند.اما«شل» تأکید کرد که اگر در این پروژه برنده شود بسیار خبر خوبی خواهدبود

 

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها