|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 18 خرداد 1401 / 8 ژوئن 2022

پایگاه دریایی مخفی چین در کامبوج

روزنامه‌های انگلیسی ابقای جانسون را در مقام نخست‌وزیری پیگیری می‌کنند و البته معتقدند مخالفانش به این راحتی با موضوع کنار نخواهند آمد و او را زیر فشار خواهند گذاشت.

پایگاه دریایی مخفی چین در کامبوج

انتشار عکس‌های هوایی و داد‌ه‌ها جزییات ساخت پایگاه دریایی متعلق به ارتش چین را در آبهای کامبوج را افشا و بسیاری از رسانه‌ها را متوجه خود کرده است. از جمله رسانه‌های آمریکایی که همواره مسئله چین را پیگیری کرده اند. 

روزنامه‌های انگلیسی ابقای جانسون را در مقام نخست‌وزیری پیگیری می‌کنند و البته معتقدند مخالفانش به این راحتی با موضوع کنار نخواهند آمد و او را زیر فشار خواهند گذاشت. 

خاورمیانه‌ای‌ها سرگرم گمانه‌زنی برای برنامه‌ هسته‌ای ایران در شورای حکام هستند و در کنار آن به مناقشه گازی لبنان و اسرائیل در آبهای جنوبی، درگیری اسرائیل و فلسطین بر سر نصب پرچم در دره اردن و همچنین بازماندن امارات از جام جهانی فوتبال توجه می‌کنند.

 

واشنگتن پست

پایگاه دریایی مخفی چین در کامبوج 

مقامات غربی می‌گویند چینی‌ها مشغول ساخت پایگاهی دریایی در کامبوج هستند. آنها همه تلاششان را کرده اند این سایت در مخفی‌ترین شکل ممکن آماده شود.

مقامات غربی می‌‌گویند نه تنها چینی‌ها که سران کامبوج هم این موضوع را انکار کرده اند و زیر بار نرفته اند، اما داده‌های جمع‌آوری شده چیز دیگری می‌گوید.

مطالعات این داده‌ها نشان می‌دهد این پایگاه کاملا مطابق استراتژی جهانی است و دومین سایت چینی‌ها خارج از مرزهای این کشور است. 

چین در پی ایجاد یک شبکه نظامی جهانی برای تحقق آرزوهای خود است. چین می‌خواهد قدرت اول جهان باشد.

 

گاردین

افزایش سن قانونی استعمال دخانیات در انگلیس

دولت انگلیس قصد دارد برنامه افزایش سن قانونی استعمال دخانیات را در دستور کار قرار دهد. هرچند اما و اگرهایی درباره این موضوع وجود دارد و همه اعضا هم نظر یکسانی ندارند. 

در طرح جدید سن قانونی استعمال سیگار به ۲۱ سال افزایش می‌یابد. همچنین مالیات‌ بر درآمد شرکت‌های تولیدکننده انواع دخانیات هم بیشتر می‌شود. 

در حال حاضر سن قانونی مصرف دخانیات و به طور خاص سیگار در بریتانیا، ۱۸ سال است. در واقع فروشنده‌ه حق فروش دخانیات به زیر این سن را ندارند. 

از طرح جدید افزایش سن قانونی مصرف دخانیات در انگلیس فردا رونمایی می‌شود و سپس برای چانه‌زنی و مشورت در اختیار نهادهای مسئول قرار می‌گیرد.

 

نشنال

 امارات از جام جهانی قطر بازماند

تیم ملی فوتبال امارات نتوانست از سد استرالیا بگذرد و از سفر به قطر جا ماند. تیم ملی امارات پیش از این در گروه ایران و در گروه B مسابقات دور مقدماتی جا داشت که سوم شد و موفق نشد به طور مستقیم راهی قطر شود. 

آنها با استرالیا از گروه A مسابقات که شرایط مشابه امارات را داشت، رو به رو شدند تا بازی حذفی و پلی‌آف را برگزار کنند. امارات در این مسابقه دو بر یک شکست خورد تا همه امیدهایش برای صعود از دست برود. بازی پلی‌آف در استادیوم الریان قطر برگزار شد. 

مسابقات جام جهانی فوتبال امسال در قطر برگزار خواهد شد. برخلاف همیشه که این بازی‌ها در تابستان برگزار می‌شود، با توجه به آب و هوای گرم قطر در این فصل، بازی‌ها در پاییز انجام خواهد شد.

 

عرب نیوز

لبنان از اسرائیل به آمریکا شکایت کرد

حضور شرکت اسرائیلی برای حفاری منابع گازی در آبهای جنوبی لبنان باعث شده تا پای آمریکا به معرکه باز شود. 

لبنان معتقد است اسرائیل عملی متجاوزانه انجام داده و اجازه نداشته در آبهای جنوبی عملیات حفاری گاز انجام دهد. اسرائیل مرزهای آبهای جنوبی را مطابق ادعای لبنان به رسمیت نمی‌شناسد. لبنانی‌ها نماینده آمریکا را احضار کرده اند تا در این زمینه میانجی‌گری کند.

مناقشه مرزی در آبهای جنوبی از سالها پیش میان اسرائیل و لبنان وجود دارد. آنها سال ۲۰۲۰ مذاکرات تعیین تکلیف را از سر گرفتند اما هنوز به نتیجه نرسیده اند. برخی کارشناسان می‌گویند طرف لبنانی فرصت‌سوزی کرده و باعث مناقشه جدید شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها