|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 8 خرداد 1401 / 29 می 2022

تغییر قوانین برای حفظ جایگاه نخست‌وزیری

انگلیسی‌ها همچنان به دسته‌گل‌هایی که نخست‌وزیرشان به آب می‌دهند توجه می‌کنند و می‌گویند جانسون دست و پا می‌زند تا مقام نخست‌وزیری را به هر شکل که شده از دست ندهد. از جمله با تغییر قوانین که مانع استعفا می‌شود.

تغییر قوانین برای حفظ جایگاه نخست‌وزیری

خبر پیشر‌وی و دست بالای روسها در دونباس در صفحه اول اغلب رسانه‌های جهان به چشم می‌خورد. بساط روسها از بخش عمده اوکراین جمع شده، اما آنها در مناطق جدایی‌طلب این کشور جولان می‌دهند. علاوه بر این خبرها، پرونده بررسی دقیق حادثه مرگ‌بار تیراندازی در دبستان راب تگزاس همچنان باز است و هر روز موضوعی جدید پیش کشیده می‌‌شود.

انگلیسی‌ها همچنان به دسته‌گل‌هایی که نخست‌وزیرشان به آب می‌دهند توجه می‌کنند و می‌گویند جانسون دست و پا می‌زند تا مقام نخست‌وزیری را به هر شکل که شده از دست ندهد. از جمله با تغییر قوانین که مانع استعفا می‌شود. 

خاورمیانه‌‌ای‌ها به اوکراین و اعتراض آمریکایی‌ها به برگزاری نشست حامیان حمل اسلحه و همچنین نشست امان برای صلح یمن و رونمایی از پایگاه نظامی پهپادی ایران پرداخته اند.

 

گاردین

تغییر قوانین برای حفظ جایگاه نخست‌وزیری!

بررسی‌‌های بیشتر در پرونده رسوایی مهمانی در دوران قرنطینه نشان می‌دهد بوریس جانسون برخی قوانین داخلی مجموعه نخست‌وزیری را پیش از این پروندهتغییر داده است تا از استعفا جلوگیری کند!

او حالا به دست‌کاری در قوانین به منظور حفظ جایگاه نخست‌وزیری متهم شده است. با بازنویسی و تغییر این قوانین، نخست‌وزیر می‌تواند استعفا ندهد و تنها با عذرخواهی یا قطع موقت حقوق جریمه شود!

این اتفاق فرایند منجر به کناره‌گیری نخست‌وزیر را قطع می‌کند و همچنان جانسون را در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت لندن نگه می‌دارد.

 

خلیج تایمز

اعتراض آمریکایی‌ها علیه لابی‌گردان حمل اسلحه

چند روز پس از کشتار در دبستان راب شهر اوالد تگزاس، انجمن حامیان حمل اسلحه تصمیم گرفت کنفرانس سالانه خود را برگزار کند. این اتفاق باعث خشم و اعتراض شهروندان شده است. 

بسیاری از شهروندان معترض به خیابان آمده اند تا به حامیان حمل اسلحه بگویند، خون کشته‌ها روی دست آنها است، خون قربانیان روی دست کسانی است که اجازه نمی‌دهد قانون ممنوعیت حمل اسلحه را بیاورد. 

دولت بایدن سعی می‌کند قانون محدودیت حمل اسلحه را در کنگره تصویب کند و لابی حامیان را شکست دهد.

 

شیکاگو تریبیون

تصمیم پلیس در حادثه مدرسه راب اشتباه بوده است

مقامات پلیس اوالد تگزاس می‌گویند تصمیم پلیس در نحوه برخورد با حادثه مرگ‌بار تیراندازی در مدرسه راب اشتباه بوده است. آنها با این که در جریان اتفاقات بوده اند اما به دلایلی دیر عمل کرده اند و سریع واکنش نشان نداده اند. تاخیر آنها باعث بزرگ شدن ابعاد فاجعه شده است. 

در گزارش‌های پلیس می‌خوانیم با این که ماموران می‌دانسته اند سالوادور راموس، پسر ۱۸ ساله مسلح درون یکی از کلاس‌ها حضور داشته، اما مداخله نکرده و وقت تلف کرده اند. این درحالی است که دست کم دو بار دانش‌آموزان با پلیس تماس گرفته اند و گزارش وضعیت داده اند و اعلام خطر کرده اند. 

فرماندار تگزاس هم این اشتباه را تایید کرده و گفته در گزارش‌های اولیه به او اطلاعات غلط داده اند و حالا این اشتباهات تصحیح شده است.

 

عرب نیوز

شاخه زیتون در یک دست تعز و شمشیر در دست دیگرش

روز شنبه نمایندگان گروه‌های درگیر و حوثی‌ها در امان دور هم جمع شده اند تا فکری به حال صلح یمن بکنند. 

اما اگر به هر دلیلی این مذاکرات شکست بخورد و به نتیجه نرسد، عملیاتی نظامی به منظور شکستن محاصره تعز صورت خواهد گرفت. 

بارها یمنی‌ها برای مذاکرات صلح دور هم جمع شده اند، اما هر بار این نشستها بی‌نتیجه مانده و درگیری‌ها افزایش یافته است. فرماندار تعز هشدار داده است این بار دیگر با عملیات نظامی جواب محاصره و حملات حوثی‌ها در این منطقه خواهد داد. 

او به صراحت گفته تعز در یک دست شاخه زیتون دارد و در دست دیگرش هم شمشیر و سپر.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها