|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 6 خرداد 1401 / 27 می 2022

افزایش قیمت سوخت برخلاف وعده شریف

همچنان صفحه اول روزنامه‌‌های آمریکایی درگیر واقعه تلخ دبستان راب در تگزاس هستند. اما در کنار آن به خبرهای اوکراین هم اشاره می‌کنند و از تحولات جنگی در این کشور می‌نویسند.

افزایش قیمت سوخت برخلاف وعده شریف

همچنان صفحه اول روزنامه‌‌های آمریکایی درگیر واقعه تلخ دبستان راب در تگزاس هستند. اما در کنار آن به خبرهای اوکراین هم اشاره می‌کنند و از تحولات جنگی در این کشور می‌نویسند. 

حمله دوباره به خارکیف پس از عقب‌نشینی روسیه از این شهر اوکراینی هم سوژه صفحه یک روزنامه‌های انگلیسی از جمله گاردین است. همچنین خبر برگزاری افتتاحیه کنسرت گروه آبا در لندن هم در صفحه اول این روزنامه به چشم می‌خورد. 

خاورمیانه‌ای‌ها به گران شدن قیمت سوخت در پاکستان و همچنین شناسایی موارد آبله میمونی در امارات و اسرائیل توجه نشان داده اند.

 

گاردین

حمله به خارکیف ۹ کشته به جا گذاشت 

پس از دو هفته که دومین شهر بزرگ اوکراین از حضور نیروهای روسی تخلیه شده و به وضعیت عادی بازگشته بود، دوباره صدای بمب را شنید و تلفات داد. 

حمله‌ توپخانه روسی به خارکیف باعث کشته شدن ۹ نفر از غیرنظامیان شده است. ۱۷ نفر دیگر هم مصدوم و مجروح شده اند. 

فرماندار خارکیف در واکنش به این اتفاق می‌گوید روسها دو هفته پیش از این منطقه عقب‌نشینی کردند، اما این حملات را ترتیب می‌دهند که مردم را بترسانند و بیش از پیش زیرساخت‌ها را از بین ببرند. 

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم در سخنرانی خود تاکید کرده در میان قربانیان مشخصات یک کودک ۵ ماهه و در میان مجروحان نام یک دختر بچه ۹ ساله هم ثبت شده است.

 

آرکانزاس دموکرات گزت

ارتش روسیه پیر می‌شود

پارلمان روسیه در حال بررسی لایحه عضو‌گیری از افراد مسن است. به این ترتیب در آینده‌ای نچندان دور ارتش این کشور پیرتر خواهد شد. 

تا پیش از این محدودیت ۴۰ سالگی برای اعضای ارتش روسیه برقرار بود و افراد در این سن دیگر نمی‌توانستند به عضویت این نهاد نظامی در روسیه دربیایند. 

لایحه جدید به ارتش اجازه می‌دهد افراد در سنین بالاتر را هم استخدام کند. به نظر می‌رسد جنگ اوکراین بخش بزرگی از نیروی انسانی ارتش روسیه را از بین برده است. 

روسیه همچنین پروژه شهروند‌سازی در اوکراین را هم دنبال می‌کند. روسها به دنبال این هستند به اوکراینی‌های ساکن جنوب اوکراین تابعیت روسی بدهند تا مناطقی مثل خرسون و کریمه برای همیشه در دست روسها بماند.

 

پاکستان تودی

افزایش قیمت سوخت برخلاف وعده شریف

دولت پاکستان بالاخره مجبور شد قیمت سوخت را در هر لیتر بنزین ۳۰ روپیه افزایش دهد. کشوری که با انواع و اقسام مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌‌کند، یک‌بار دیگر با افزایش قیمت سوخت تورم را هم افزایش داد و باعث هجوم شهروندان به ایستگاه‌‌های پمپ بنزین شد. 

دولت پاکستان می‌گوید به درخواست صندوق بین‌المللی پول قیمت سوخت را افزایش داده است. پاکستانی ‌ها برای حل مشکلات خود دست به دامن صندوق بین‌المللی شده اند تا با دریافت وام برخی از چالش‌ها را پشت سر بگذارند. 

وزیر اقتصاد پاکستان می‌گوید می‌دانیم افزایش قیمت سوخت برای شهروندان سخت است، اما با اینهمه باز هم دولت بخش عمده سوبسید انرژی را به عهده دارد و ضرر می‌دهد و باید بگوییم چاره دیگری هم نداشتیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها