|

مروری بر رسانه های انگلیسی/ 5 خرداد 1401 / 26 می 2022

ماموریت فضایی امارات برای رسیدن به ماه

واقعه تلخ تیراندازی در مدرسه اوالد تگزاس هنوز مهمترین سوژه خبری در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی است.

ماموریت فضایی امارات برای رسیدن به ماه

واقعه تلخ تیراندازی در مدرسه اوالد تگزاس هنوز مهمترین سوژه خبری در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی است. درکنار آن خبرهایی از اوکراین و اتفاقاتی که در شرق این کشور هم می‌افتد جایی دارند. 

ماجرای نخست‌وزیر و مهمانی‌های دوران قرنطینه کرونایی در ساختمان محل کارش هم هر روز برای روزنامه‌های انگلیسی جدی‌تر می‌‌شود. آنها عکس‌ها و جزییات جدیدی منتشر می‌کنند و منتظرند نخست‌وزیر بریتانیا عذرخواهی و کناره‌گیری کند.

خاورمیانه‌ای سرگرم نمایش دستاوردهایشان در داووس هستند و در کنارش به اتفاقات تیراندازی در آمریکا، صلح یمن و البته پیشروی نیروهای روسی در شرق اوکراین پرداخته اند.

 

گاردین

نوشیدن، دعوا و استفراغ در ساختمان شماره ۱۰

گرچه بوریس جانسون نمی‌پذیرد که در معرکه مهمانی دفتر نخست‌وزیری و مستی و حواشی پس از آن نقشی نداشته است، اما به زعم نمایندگان مجلس و کمیته پیگیری این پرونده مسئولیت همه اتفاقات با نخست‌وزیر است.

به تازگی گزارشی از رسوایی‌های مهمانی ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت لندن، دفتر کار نخست‌وزیر بریتانیا منتشر شده که نشان می‌دهد مراسم برگزار شده تنها نقض قانون قرنطینه نبوده و شرکت‌کنندگان دست به کارهایی زده اند که دست آخر مجبور شده اند ساعت ۴ صبح از در پشتی خارج شوند!

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد مهمان‌‌ها به حد مستی نوشیده اند، حتی با هم درگیر شده اند، بالا آورده و در و دیوار ساختمان را کثیف کرده اند و … در لحظاتی از این مهمانی نخست‌وزیر هم حضور داشته است.

 

نشنال

ماموریت فضایی امارات برای رسیدن به ماه!

اماراتی‌ها از فرصت اجلاس داووس استفاده می‌کنند و از دستاوردها و تلاش‌ها و رویاهایشان می‌گویند. فعالیت‌های فضایی و رسیدن به کره ماه یکی از این رویاها و البته تلاش‌های جدی اماراتی‌ها است. 

امارات قصد دارد در ماه اکتبر امسال نخستین ماموریت فضایی خود را برای رسیدن به کره ماه انجام دهد و ماه‌نورد خود را بر این کره فرود آورد. آنها برای تحقق این هدف با اروپایی‌ها همکاری می‌کنند و پروژه‌شان را به صورت مشترک پیش می‌برند. 

جاه‌طلبی‌های امارات در زمینه فضا‌، برای پیش‌برد اهداف اقتصادی این کشور راحی شده است. آنها با این اقدامات، گام بزرگی برای پیشرفت اقتصادی کشورشان برمی‌دارند.

 

آرکانزاس دموکرات گزت

کشف ۲۰۰ جسد در زیرزمین خانه‌ای در ماریوپل

کارگران شهرداری مشغول آوار برداری و حفاری در ساختمان نیمه‌ویرانی در ماریوپل بوده اند که با تعداد زیادی از اجساد در زیرزمین ساختمان مواجه می‌شوند. 

آنها ۲۰۰ جسد در حال تجزیه و فروپاشی را بیرون کشیده اند. مشاور شهردار می‌گوید بوی تعفن در محله کشف اجساد پیچیده است. 

مقامات اوکراینی ادعا می‌کنند در تمام مدتی که ماریوپل در محاصره روس‌ها بوده است، حداقل ۲۱ هزار نفر کشته شده اند. آنها می‌گویند روسها با سوزاندن و دفن در گورهای دسته جمعی سعی در مخفی کردن جنایت‌هایشان داشته اند.

 

عرب نیوز

جهش ۱۰ رتبه‌ای عربستان در صنعت گردشگری

گزارشی که از عربستان در نشست اقتصادی داووس سوئیس منتشر شده است، نشان می‌دهد این کشور در بسیاری از شاخص‌ها رشد قابل قبولی داشته است.

یکی از مهمترین شاخص‌ها، شاخص سفر و صنعت گردشگری است که عربستان موفق شده است ۱۰ پله خود را بالا بکشد و هم اکنون در میان ۱۰۰ کشور برتر این صنعت، روی پله سی و چهارم بایستد. 

معاون وزیر گردشگری عربستان در داووس می‌گوید با اصلاح برخی قوانین موفق شده اند این شاخص را ارتقا دهند و عربستان را به کشوری مناسب برای سفر و گردشگری تبدیل کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها