|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 4 خرداد 1401 / 25 می 2022

رابطه عربستان و اسرائیل تغییر نکرده است

روزنامه‌های انگلیسی هم مشغول بررسی موضوع رسوایی مهمانی نخست‌وزیر و طفره رفتن جانسون از پرداخت جریمه هستند. آنها هم به موضوع تیراندازی در دبستان راب تگزاس واکنش نشان داده اند.

رابطه عربستان و اسرائیل تغییر نکرده است

تیراندازی مرگ‌بار دبستان راب تگزاس رسانه‌های آمریکایی‌ را تا حدی از ماجراهای اوکراین دور کرده است. آنها به بهانه این اتفاق تلخ، به وقایع مشابه گذشته اشاره و تاکید می‌کنند تا کنون هیچ برخوردی با معضل کشتار با اسلحه در مدارس انجام نشده است. 

روزنامه‌های انگلیسی هم مشغول بررسی موضوع رسوایی مهمانی نخست‌وزیر و طفره رفتن جانسون از پرداخت جریمه هستند. آنها هم به موضوع تیراندازی در دبستان راب تگزاس واکنش نشان داده اند. 

خاورمیانه‌‌ای‌ها وقایع اجلاس داووس را پوشش می‌دهند. همچنین به وضعیت نامساعد جوی حاکم بر ریاض پایتخت عربستان که این روزها گرفتار گرد و خاک سنگین شده است.

 

گاردین

تیراندازی در تگزاس جان ۱۹ دانش‌آموز را گرفت

۱۹ دانش‌آموز دبستان راب در شهر اوالد ایالت تگزاس جان خود را در اثر تیراندازی از دست داده اند. علاوه بر این یک نفر از معلم‌ها و مادربزرگ ضارب هم در این حادثه کشته شده اند.

ضارب سالوادور راموس نام دارد. پسری ۱۸ ساله و کشته شده است. به نظر می‌رسد او هم در این معرکه و با مداخله افسران پلیس جان خود را از دست داده باشد. 

تگزاس در سال ۲۰۱۲ حادثه تیراندازی در مدرسه سندی هوک را با ۲۶ کشته پشت سر گذاشته بود و حالا دوباره خاطرات تلخ و مرگ‌بار را تکرار کرده است.

 

یواس‌ای تودی

واکسن فایزر برای کودکان زیر ۵ سال بی‌خطر است

سرانجام نتیجه یکی از مطالعات واکسیناسیون کودکان ۶ ماهه تا زیر ۵ سال در آمریکا منتشر شد. 

در این تحقیق مشخص شده است واکسن ضد کرونای فایزر نه تنها برای کودکان زیر ۵ سال بی‌خطر بوده و عوارض بسیار خفیفی داشته که تا حدودی موثر هم بوده است. 

مطالعه تاثیر واکسن روی کودکان زیر ۵ سال برای آمریکا بسیار مهم است. آنها زیر فشار خانواده‌ها بودند که کودکان این رده سنی را هم واکسینه کنند. خانواده‌ها می‌گفتند در مهدکودک‌ها باز شده و کودکان بدون واکسن مانده اند. 

به نظر می‌رسد گام بلند دیگری در ایمنی‌سازی کودکان آمریکایی در تقابل با ویروس کرونا برداشته شده است.

 

نشنال

مبارزه با تغییرات آب و هوایی را فراموش نکنید!

جان کری سفیر مبارزه با تغییرات آب و هوایی ایالات متحده از شرکت‌کنندگان در اجلاس داووس سوئیس است. او با هشدار دوباره درباره این موضوع در این نشست شرکت کرده است. 

وزیر خارجه سابق آمریکا به شرکت‌کنندگان در اجلاس داووس هشدار می‌دهد متاثر از جنگ اوکراین، مبارزه با تغییرات آب و هوایی را فراموش نکنند. 

او به وضوح گفته جنگ اوکراین و بحران انرژی که پیامد این جنگ بوده است، نباید بهانه‌ای به دست دولت‌ها باشد برای روآوردن به سوخت‌های فسیلی. 

جان کری توصیه معتقد است قدرتها سالها وقت و انرژی صرف زیرساختهای انرژی‌های پاک کرده اند و جنگ اوکراین نباید باعث فراموشی آنها شود.

 

عرب نیوز

رابطه عربستان و اسرائیل تغییر نکرده است

شاهزاده فیصل، وزیر خارجه عربستان هم در کنار دیگر مقامات این کشور در اجلاس داووس سوئیس شرکت کرده است. 

او در گفت و گو با اهالی رسانه در حاشیه این نشست یک بار دیگر بر مواضع دولت سعودی در تقابل با دولت اسرائیل تاکید کرده و گفته عادی‌سازی روابط نتیجه نهایی یک مسیر است، اما چیزی تا کنون تغییر نکرده است. 

او معتقد است عادی‌سازی رابطه میان عربستان و اسرائیل موضوعی است که همواره مورد توجه بوده است و خواهد بود و این وضعیت در نهایت به نفع خاورمیانه و منطقه می‌شود. اما وقوع چنین اتفاقی بدون توجه به فلسطین امکان‌پذیر نیست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها