|

از رکوردشکنی تا سنگی که برگشت

شروین حاجی‌پور رکورد بازدید ویدئوهای فارسی‌زبان اینستاگرام را شکست. شروین حاجی‌پور، خواننده ویدئوی «برای»، ویدئویی با عنوان «آشغال» منتشر کرد که پس از گذشت ۲۴ ساعت از انتشار آن، فقط در صفحه خود او حدود ۳۰ میلیون بار دیده شده است. این میزان بازدید، بیشترین بازدید یک ویدئوی فارسی در اینستاگرام در سال اخیر است و یک رکورد محسوب می‌شود. ویدئوی «برای» او نیز در جریان التهابات سال گذشته نزدیک ۴۰ میلیون بار دیده شد و او از این حیث رکورددار است. میزان بازدید ترانه «آشغال» از این حیث درخور توجه است که در فضای نسبتا آرام این روزها ثبت شده است. برای مقایسه این بازدید، می‌توان آن را با بازدید ویدئوهای صفحه «صادق بوقی» قیاس کرد؛ پربازدیدترین ویدئوی صفحه صادق بوقی ۱۶.۸ میلیون بازدید داشته و حالا ترانه «آشغال» شروین در عرض یک روز به مرز ۳۰ میلیون بازدید رسیده است.

از رکوردشکنی تا سنگی که برگشت

در این مطلب به برخی اخبار تأثیرگذار اشاره می‌کنیم:‌

شروین حاجی‌پور باز هم رکورد شکست

جماران: شروین حاجی‌پور رکورد بازدید ویدئوهای فارسی‌زبان اینستاگرام را شکست. شروین حاجی‌پور، خواننده ویدئوی «برای»، ویدئویی با عنوان «آشغال» منتشر کرد که پس از گذشت ۲۴ ساعت از انتشار آن، فقط در صفحه خود او حدود ۳۰ میلیون بار دیده شده است. این میزان بازدید، بیشترین بازدید یک ویدئوی فارسی در اینستاگرام در سال اخیر است و یک رکورد محسوب می‌شود. ویدئوی «برای» او نیز در جریان التهابات سال گذشته نزدیک ۴۰ میلیون بار دیده شد و او از این حیث رکورددار است. میزان بازدید ترانه «آشغال» از این حیث درخور توجه است که در فضای نسبتا آرام این روزها ثبت شده است. برای مقایسه این بازدید، می‌توان آن را با بازدید ویدئوهای صفحه «صادق بوقی» قیاس کرد؛ پربازدیدترین ویدئوی صفحه صادق بوقی ۱۶.۸ میلیون بازدید داشته و حالا ترانه «آشغال» شروین در عرض یک روز به مرز ۳۰ میلیون بازدید رسیده است.

داوری برای زنان سخت است؟

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره حضورنداشتن خانم‌ها در هیئت انتخاب، سخنان عجیبی را بیان کرد. مجتبی امینی گفت: «این‌قدر کار سخت است که یک ماه باید تمام مسئولیت‌هایشان را کنار بگذارند و بیایند و درگیر کار سخت هیئت انتخاب شوند. قطعا در هیئت داوری از بانوان سینمای ایران دعوت می‌شود».

این سخنان را می‌توان در صدر سخنان عجیبی که مسئولان دولت سیزدهم درباره زنان بیان می‌کنند، قرار داد.

عکس سنگ مزار بیتا فرهی برگشت

ایسنا: مهسا قریشی، دختر بیتا فرهی، خبر داد عکس کتیبه مزار مادرش که طی چند روز گذشته برداشته شده بود، ۲۳ دی‌ماه برگردانده شد. این سنگ مزار با مساعدت مدیرعامل بهشت زهرا‌(س) و روابط‌عمومی آن دوباره نصب شده است.

بیتا فرهی چهارم آذر در ۶۵‌سالگی از دنیا رفت و طبق وصیت خودش در خاک ایران و کنار مادرش در قطعه ۷۹ ردیف ۶۴ شماره ۶۳ بهشت زهرا و در میان مردم به خاک سپرده شد. علیرضا زاکانی،‌ شهردار تهران، چندی پیش اعلام کرده بود‌: «گذاشتن تصویر نامتعارف بر روی مزار ممنوع است و اگر جایی هم این اقدام صورت بگیرد حتما تذکر خواهد گرفت. مزار مرحومین باید دارای رعایت شرعیات باشد». خانواده بیتا فرهی اعلام کردند اگر قرار بود این سنگ برداشته شود، بهتر بود با آنها هماهنگ می‌شد.

«هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون‌بازی»، «خانه‌ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو»، «لامینور»، «ولایت عشق»، «سرزمین مادری» و... از‌جمله آثاری است که بیتا فرهی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

درخت‌ها به خاطر سوسک‌ها خشک شدند

سایت شهر: مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفته که علت خشک‌شدن شماری از درختان در بوستان‌های جنگلی و شهری تهران از‌جمله بوستان جنگلی چیتگر، طغیان آفت سوسک پوست‌‌خوار است. «علی‌محمد مختاری» این حشره را یکی از آفات مهم و ثانویه درختان خوانده و افزوده است این آفت از سال ۱۳۹۵ طی چندین مرحله به جنگل‌ها و بوستان‌های شهر تهران از‌جمله بوستان جنگلی چیتگر حمله کرده و باعث خشک‌شدن تعدادی از درختان شده است. او گفته قبلا این آفت تا حدودی کنترل شده بود، ولی به دلیل گرم‌شدن هوا، خشک‌سالی و کمبود منابع آبی، مجددا طغیان کرده و منجر به خشک‌شدن درختان دیگر شده است. او اولین و مهم‌ترین اقدام را برای کنترل این آفت، قطع درختان خشک و آفت‌زده دانسته است، ولی گفته که صدور مجوز این کار در دست شهرداری نیست، مالکیت اراضی جنگلی با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی است.

800 صندلی خالی

ایرنا‌: دانشجویان پزشکی درست بعد از فارغ‌‌التحصیلی مهاجرت می‌کنند! جعفریان، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تداوم موج‌ مهاجرت کادر پزشکی و درمانی ایران به کشورهای دیگر خبر داد و گفت از‌جمله تبعات آن، خالی‌ماندن ۸۰۰ صندلی در آزمون دستیاری امسال بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها