|

ورزش جهان در ۷ روزی که گذشت؛

از افشای مخفیگاه روس تا رویای بزرگ عربستان در فوتبال

رومن آبراموویچ بعد از فروش باشگاه چلسی مخفی شده و کسی خبر از محل سکوت او ندارد.

از افشای مخفیگاه روس تا رویای بزرگ عربستان در فوتبال
خبرنگار: سپهر خرمی

در هفته‌ای گذشت یک سری اتفاقات جنایی هم رخ داد، درمورد اقامتگاه لاکچری آبراموویچ مالک سابق چلسی خواهیم گفت. از رویای عربستانی‌ها در فوتبال می‌نویسیم و در پایان از برکناری احتمالی فلیک و جانشینی ناگلزمن پرده برداشتیم.

 

مخفیگاه آبراموویچ لو رفت!

 رومن آبراموویچ بعد از فروش باشگاه چلسی مخفی شده و کسی خبر از محل سکوت او ندارد.

نشریه سان به نقل از میرر اما فاش کرده که آبراموویچ در شهر استانبول و در نزدیکی تنگه بسفور در عمارتی به ارزش ۲۷ میلیون پوند زندگی می‌کند.

باتوجه به نقدینگی کم آبراموویچ بعد از واگذاری باشگاه چلسی و نظارنی که نهادهای بین‌المللی روی ورودی و خروجی موجودی حساب او دارند، آبراموویچ این عمارت زیبا در استانبول را به ارزش ماهانه ۴۰ هزار پوند اجاره کرده است. آبراموویچ بعد از واگذاری باشگاه چلسی در هیچ یک از مکان‌های عمومی دیده نشده و حالا مشخص گردیده که عمارتی لوکس را از یک فرد ترکیه‌ای که صرافی‌ای در استانبول دارد اجاره کرده است. میرر نوشته که سکونت آبراموویچ در استانبول کمی عجیب است چرا که رابطه سیاسی ترکیه و دولت ولادیمیر پوتین شکرآب شده و کمی حضور آبراموویچ در کشوری که حتی عضو اتحادیه اروپا نیست حضور دارد.

 

پنجاه ستاره مشهور در لیگ عربستان

به گزارش ESPN، کشور عربستان قصد دارد با ۵۰ فوتبالیست حرفه‌ای و ستاره‌های پنج لیگ بزرگ اروپا (انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا) و لیگ برتر پرتغال برای انتقال به SPL در تابستان امسال مذاکره کند. کاری که فعلا با انتقال رونالدو، بنزما، کانته، روبن نوس و حضور استیون جرارد

وزارت ورزش عربستان سعودی از این طرح حمایت می‌کند و تیم‌های لیگ حرفه‌ای عربستان بازیکنانی را هدف قرار داده‌اند که در تابستان قراردادشان تمام می‌شود. از این رو، بازیکنانی مانند لوکا مودریچ، کریم بنزما، روبرتو فیرمینو، یری مینا و عبدالله دوکور از اورتون، در چند ماه اخیر نامشان با انتقال به خاورمیانه مرتبط بوده است، اگرچه بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند در اروپا به کار خود ادامه دهند، اما عربستان سعودی برای کشاندن این ستاره‌ها به آسیا، هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.

با این حال، تیم‌های این کشور حاشیه خلیج فارس، جدای از بنزما و رونالدو، دستمزدهای نجومی را به سایر ستاره‌های دنیای فوتبال پرداخت نخواهند کرد، زیرا نمی‌خواهند ردپای سوپرلیگ چین را که چند سال پیش به شیوه‌ای مشابه این کار را انجام دادند، دنبال کنند.

رسانه ESPN به نقل از یک منبع آگاه نوشت: "برنامه عربستان، مانند لیگ چین چند سال پیش نخواهد بود. این یک استراتژی بی‌هدف برای خرج کردن مبالغ هنگفت نیست. عربستان سعودی در یک دوره گذار سریع قرار دارد و فوتبال یک ورزش مشارکت جمعی با حجم عظیمی از استعدادها است، همانطور که این موضوع، در جام جهانی قطر نشان داده شد، و جاه طلبی سعودی‌ها این است که لیگ‌حرفه‌ای عربستان را به بهترین لیگ در آسیا و جهان تبدیل کنند."

 

کودتا این‌بار به نفع ناگلزمن؟

بعد از شکست تحقیرآمیز تیم ملی آلمان مقابل لهستان و اوکراین، فدراسیون آلمان تصمیم گرفتند با برگزاری جلسه فوری برکناری هانسی فلیک را رقم بزنند. گزینه اصلی جانشینی فلیک، کسی نیست جز ناگلزمن که چندی پیش به شکل باورنکردنی‌ای از هدایت بایرن برکنار شده بود.

 

به نقل از نشریه بیلد یکی از دلایلی که ناگلزمن پیشنهاد مربیگری پاریس را رد کرد مذاکراتش با فدراسیون فوتبال آلمان بود. هرچند رودی فولر عضو ۵ عضو نفره فدراسیون فوتبال آلمان معتقد است فلیک باید بماند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها