|

ورزش جهان در یک هفته ابتدایی سال ۱۴۰۲

از رقبای عجیب تیم‌ملی ایران تا تحقق رویای امباپه به کمک مادر

یولیان ناگلزمن بعد از شکست بایرن‌مونیخ مقابل بایر لورکوزن؛ بدون اطلاع قبلی از سمت خود اخراج و توماس توخل جانشین او شد. این اتفاق مهم در دنیای فوتبال طی کمتر از ۲۴ ساعت تصمیم‌گیری و اجرایی شد.

از رقبای عجیب تیم‌ملی ایران تا تحقق رویای امباپه به کمک مادر

سپهر خرمی- از حریفان عجیب و غریب دوستانه تیم‌ملی ایران، کودتای دوباره در بایرن‌مونیخ علیه سرمربی و ثروت وحشتناک امباپه که توسط مادرش اداره می‌شود.

 

رقبای عجیب غریب دوستانه برای تیم‌ملی ایران

تیم فوتبال روسیه که از سوی فیفا با محرومیت سنگینی روبه‌رو است و نمیتواند با تیم‌های مطرح اروپایی دیدار دوستانه داشته باشد و از تمامی رقابت‌های بین‌المللی نیز محروم شده؛ هفته گذشته در دیداری دوستانه با تساوی یک یک مقابل ایران متوقف شد. نکته جالب اینکه بجز ایران فقط تیم‌های قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان حاضر به برگزاری  دیدار دوستانه با روسیه شده بودند!

«نیکلای کوملیچنکو» مهاجم تیم ملی روسیه اما بعد از این دیدار از کیفیت غذای هتل و وضعیت نامناسب اینترنت در ایران بشدت گلایه کرد.

همچنین دیگر حریف تدارکاتی شاگردان قلعه نویی یعنی "کنیا" بعد دز پشت سر گذاشتن تعلیق کل فوتبال‌شان به ایران سفر کرده‌اند. فوتبال کنیا تا همین ماه گذشته بیش از ۵۰۰ روز در تحریم فیفا قرار داشت اما سرانجام این تعلیق برداشته شد تا اولین رقیب آنها؛ تیم ملی ایران باشد! درواقع بازیکنان کنیا بعد از ۵۰۰ روز دورهم جمع شدند تا مقابل تیم ملی ایران صف آرایی کنند!

 

کودتا در بایرن!

یولیان ناگلزمن بعد از شکست بایرن‌مونیخ مقابل بایر لورکوزن؛ بدون اطلاع قبلی از سمت خود اخراج و توماس توخل جانشین او شد. این اتفاق مهم در دنیای فوتبال طی کمتر از ۲۴ ساعت تصمیم‌گیری و اجرایی شد. هواداران بایرن و حتی بسیاری از بازیکنان این تیم مثل یوشوا کیمیش و لئون گورتزکا بشدت از رفتار مدیریت انتقاد کردند و آنها را زیر سوال بردند.

با این حال با اخراج آنتونیو کونته از سمت مربیگری تاتنهام؛ حالا ناگلزمن علاوه بر اینکه گزینه جدی برای هدایت رئال‌مادرید است؛ در تیر راس مدیریت باشگاه تاتنهام نیز قرار گرفته است.

 

امباپه و ثروتی که از ۱۹ سالگی آغاز شد!

بسیاری تصور می‌کنند مسی و رونالدو پردرآمدترین بازیکنان سال گذشته بودند اما اینطور نیست. کیلین امباپه ۲۵ ساله توانست کلاه پادشاهی را از مسی و رونالدو بگیرد. او مدیریت مالی‌اش را در اختیار خانواده‌اش گذاشته تا برای او ثروت‌اندوزی کنند. امباپه از پدری کامرونی و مادری الجزایری در فرانسه بدنیا آمد؛ همان سالی که فرانسوی‌ها با درخشش زیدان در جام‌جهانی ۹۸ به قهرمانی جهان رسیدند.

امباپه از همان اول رویاپرداز بود؛ در سال ۲۰۱۴ زمانی که فقط ۱۵ سال داشت عکس خودش را روی مجله تایمز با فتوشاپ منتشر کرد اما فقط ۴ سال بعد نشریه تایمز عکس او را روی جلد یک برد.

مادر امباپه شرکتی را با درآمد امباپه تاسیس کرد که اگر برندی بخواهد از عکس یا تصویر امباپه استفاده کند باید با این شرکت قرارداد امضا کند. طی ۳ سال اخیر بیش از ۲۰۰۰ برند سراغ این شرکت آمدند تا با عقد قراردادی بتوانند از تصاویر امباپه بهره ببرند.

بعد از قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ بیش از ۲۰۰ برند معتبر دنیا درخواست کردند تا از امباپه در تبلیغاتشان استفاده کنند اما مادر او ۱۹۹ درخواست تبلیغاتی را رد و فقط یکی را پذیرفت! آنها به دنبال پول درآوردن به هر قیمتی نیستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها