|

ورزش جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از تقابل دوباره غول‌های NBA تا صدسالگی ومبلی و گران‌ترین مربی دنیا!

یکشنبه شب به وقت تهران، دو بازی در جریان پلی آف NBA برگزار شد.

از تقابل دوباره غول‌های NBA تا صدسالگی ومبلی و گران‌ترین مربی دنیا!

سپهر خرمی- در هفته‌ای که گذشت شاهد دو تولد بودیم؛ یکی سالگرد یکصد سالگی ساخت ورزشگاه ومبلی؛ از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های دنیا و دومی؛ تولد دیگو سیمئونه گران‌ترین مربی دنیای فوتبال که توانست اتلتیکو مادرید را متحول کند و تاریخش را بسازد. همچنین از این موضوع خواهیم گفت که چطور بار دیگر لبران جیمز و استفان کری به یکدیگر برخورد کردند.

 

پادشاه‌های NBA بهم رسیدند

یکشنبه شب به وقت تهران، دو بازی در جریان پلی آف NBA برگزار شد. ابتدا شاگردان اریک اسپولسترا در میامی هیت موفق شدند در مدیسون اسکوئر گاردن مقابل میزبانشان نیویورک نیکس یک پیروزی خارج از خانه ارزشمند به دست بیاورند و پس از آن نوبت به آتش بازی استفن کری در بازی هفتم وریرز - کینگز رسید. 

در مسابقه یک‌چهارم پایانی کنفرانس غرب؛ گلدن استیت توانست با حساب ۱۲۰ به ۱۰۰ در دیدار هفتم به برتری برسد تا ساکرامنتو از گردونه رقابت‌ها کنار برود. در این مسابقه یک رکورد ویژه شکسته شد. برای اولین بار در تاریخ لیگ NBA، یک بازیکن در بازی هفتم یک سری 50 امتیاز گرفت و نام او استفن کری است.

حالا گلدن استیت باید در نیمه نهایی کنفرانس غرب به مصاف لس‌آنجلس لیکرزی برود که لبران جیمز را در اختیار دارد. در تقابل‌های مستقیم جیمز و کری؛ ۱۵ برد سهم لبران جیمز و فقط ۷ برد سهم استف کری بوده است.

 

یکصد سالگی ورزشگاه تاریخی ومبلی

هفته گذشته سالروز تولد مهم‌ترین ورزشگاه فوتبال انگلیس بود، صحبت از ورزشگاه ومبلی است. این ورزشگاه در سال ۱۹۲۳ تأسیس و در سال ۲۰۰۳ برای ساخت مجدد تخریب شد. ورزشگاه ومبلی میزبان مسابقات مهمی همچون فینال‌های جام حذفی فوتبال انگلستان، چهار فینال لیگ قهرمانان اروپا مثل فینال ۲۰۱۳ که با قهرمانی بایرن مونیخ همراه شده بود، بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۴۸، فینال جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶، فینال جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶ و فینال لیگ ملت‌ها که ایتالیا شکست اسپانیا بوده‌است. 

اولین مسابقه برگزار شده در این ورزشگاه مابین دو تیم وستهام‌یونایتد و بولتون در فینال جام حذفی فوتبال انگلستان ۱۹۲۳ (۲۸ آوریل ۱۹۲۳) برگزار شده‌ است. در این مسابقه نزدیک به ۱۲۷۰۰۰ نفر از روی سکوها و ۲۴۰ هزار  تا ۳۰۰ هزار  نفر از کنار زمین و از روی تراس‌ها در ورزشگاه این مسابقه را تماشا کردند.

 

تولد گران‌ترین مربی دنیا

شنبه شب تولد ۵۳ سالگی مربی آرژانتینی بود. مردی که باشگاه اتلتیکو را به تیمی خطرناک در اروپا و اسپانیا مطرح کرد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، گران‌قیمت‌ترین مربی دنیا دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید است که دو نایب قهرمانی چمپیونزلیگ و دو قهرمانی لالیگا را برای تیم دوم مادرید به ارمغان آورده، تنها مربی شاغل در این چهار لیگ است که درآمد ماهیانه‌اش از دو میلیون یورو بالاتر می‌رود. ال چولو ماهیانه ۳.۳ میلیون یورو از باشگاه محبوبش دریافت می‌کند تا بیشترین دستمزد ماهیانه را در بین تمامی مربیان شاغل در اروپا به خودش اختصاص داده باشد. بعد از سیمئونه، آنچلوتی سرمربی رئال قرار دارد که درآمد ماهیانه‌اش ۹۰۰ هزار یورو است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها