|

در روزهای خانه‌تکانی همدانی‌ها برگزار شد

برگزاری همایش مدیریت مصرف آب در خانواده

همایش بانوی آب با عنوان مدیریت مصرف آب در خانواده به همت دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان برای بانوان خانه‌دار شهر همدان برگزار شد.

برگزاری همایش مدیریت مصرف آب در خانواده
به گزارش شرق، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان اظهار کرد: کاهش منابع آبی دغدغه کل جهان و استان ما است بنابراین مدیریت مصرف آب در شهر ما اهمیت زیادی دارد.
ستاری‌نوید تصریح کرد: تابستان سال ۱۴۰۱ با بحران قطع آب در استان مواجه شدیم و با اتمام پروژه آبرسانی از سد تالوار که چندین سال بر زمین مانده بود این مشکل حل شد.
وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در خانه، عنوان کرد: در مواقع نظافت، شست‌وشو و حتی وضو گرفتن باید در مصرف آب، صرفه‌جویی کنیم.
ستاری نوید ادامه داد: با توجه به اینکه سنت خانه تکانی از رسوم دیرینه ایرانیان است و زنان در این مهم نقش اثرگذاری دارند لذا الگوی رفتاری زنان در نهاد خانواده می‌تواند منجر به اصلاح الگوی مصرف جمعی شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: تبلیغ چهره به چهره ‌و تعیین سفیران مدیریت مصرف آب در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.
سرپرست دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آب، موضوع اول استان همدان است.
حمید عزیزی‌متواضع در این همایش اظهار کرد: ما از کشورهای کم آب دنیا هستیم و تهیه و مدیریت آب، کار دشوار و سختی است.
عزیزی با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا نسل آینده از این نعمت الهی و ضروری بهره‌مند شوند، تصریح کرد: سایر انرژی‌ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امکان بازتولید و تغییر دارند اما ما همیشه به آب نیازمندیم.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت آب روز به روز در کشور بحرانی می‌شود و ما باید به موضوعات فرهنگی در مدیریت مصرف آب توجه داشته باشیم که نقش بانوان در خانواده و در این امر بسیار مهم است.
در پایان این مراسم، سرپرست دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، سوالات بانوان همدانی در حوزه آب را پاسخ داد.
این همایش با توجه به فصل خانه‌تکانی‌ها و لزوم مدیریت مصرف آب در این روزها، برگزار و بانوان خانه‌دار همدانی در آن شرکت کردند.
تغییر الگوی رفتاری زنان خانه دار در هنگام نظافت منازل، ترویج فرهنگ استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب و مدیریت بهنگام مصرف از اهداف برگزاری این همایش بود.
 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها