|

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 75 درصدی تصفیه خانه فاضلاب کرفس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی پروژه ساخت تصفیه خانه فاضلاب در شهر جدید کرفس خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 75 درصدی تصفیه خانه فاضلاب کرفس

به گزارش شرق، فرهاد بختیاری‌فر پیرامون تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید «کرفس» از توابع شهرستان درگزین، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به ساخت این پروژه، هفت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و این پروژه در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بختیاری‌فر تصریح کرد: ‌حدود شش میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است و اگر اعتبارات در زمان معین به پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرفس اختصاص پیدا کند، این تصفیه‌خانه سال 1403 بهره برداری می‌شود.

وی دررابطه با جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در این روستا، چهار هزار و 155 نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان دررابطه با کاربرد این پساب‌ها، توضیح داد: قسمت عمده پساب‌ها از آب تشکیل شده و می‌تواند قسمتی و یا کلیه نیاز آبی گیاهان زراعی و غیرزراعی را تأمین کند همچنین می‌توان آب مورد نیاز پارک‌های شهری و جنگلی و جنگل کاری حاشیه شهرها جهت کاهش آلودگی هوا و تلطیف هوای شهری را با این روش، تأمین کرد. پساب‌ها و مواد لجنی حاصل از فاضلاب‌ها، محتوی عناصر غذایی گیاهی از قبیل ازت و فسفر و عناصر کم جذب مانند؛ مس، روی و منگنز است و این عناصر به تدریج در حین تجزیه شدن مواد، در خاک رها شده و مورد استفاده گیاه قرار می گیرند .

بختیاری‌فر در پایان، بیان کرد: دو تصفیه خانه فاضلاب روستایی «ارزانفود» و «سیمین» در استان فعال هستند و در حال ساخت و تکمیل پنج تصفیه خانه دیگر در روستاهای «ابرو» در شهرستان همدان، «حسین آباد ناظم» در شهرستان ملایر، «کرفس» در شهرستان درگزین، «آبرومند» در شهرستان بهار و «یلفان» در شهرستان همدان هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها