|

محمدحسن آصفری، عضو کمیته حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان:

دستگاه‌های امنیتی سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌ها را به دست نیاورده‌اند

یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان گفت: هنوز دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند سرنخ‌ها و منشاء اصلی مسمومیت دانش آموزان را به دست آورند که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

دستگاه‌های امنیتی سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌ها را به دست نیاورده‌اند

به گزارش شبکه شرق، محمدحسن آصفری با اشاره به جلسه اخیر کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت: این کمیته هفته گذشته جلسه‌ای تشکیل داد اما متاسفانه خروجی در جلسه نداشتیم چون هنوز دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌ها را به دست آورند.

وی ادامه داد: تاکید کمیته بر این است که باید دستگاه‌های امنیتی تلاش بیشتری کنند و این موضوع رها نشود آن هم به صرف این تفکر که این کار با شیطنت تعدادی از دانش آموزان رخ داده است البته که بعد از این اتفاق برخی از دانش آموزان هم به این وضعیت دامن زده‌اند اما این‌که فقط بگوییم عامل مسمومیت بادکنک‌های اسباب بازی بودار بوده قابل قبول هیات نیست.

 

باید وزارت بهداشت نوع مسمومیت دانش آموزان را مشخص کند

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: اولا باید وزارت بهداشت نوع مسمومیت را مشخص کند که هنوز این وزارتخانه برای این کمیته به صورت دقیق نوع مسمومیت را معلوم نکرده است. از نمونه‌هایی همچون نفتالین نام برده می‌شود اما اینها منشاء اصلی نیست.

وی اضافه کرد: در این مسمومیت‌ها افرادی شیطنت کردند اما باید جریان هدفمند را پیدا کرد چون اگر امروز قضیه مدیریت نشود بعید نیست که فردا این اتفاق در مراکز عمومی و جاهای دیگر رخ دهد لذا تاکید ما بر این است که باید دستگاه امنیتی دقت و جدیت بیشتری داشته باشد و عوامل مربوطه را مشخص کند.

 

دو هفته دیگر هم گزارش کمیته آماده نمی‌شود

این عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت که اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند گزارش کمیته تا دو هفته دیگر هم آماده نمی‌شود چون هنوز سرنخ‌های اصلی به دست نیامده است.

وی با اشاره به اطلاعیه وزارت کشور درباره دستگیری وجود 120 نفر گفت: تعدادی از این افراد در اغتشاشات نقش داشتند اما هنوز منشاء اصلی کشف نشده تا جلوی این قضیه گرفته شود.

آصفری در پایان در واکنش به انتشار اخباری درباره مسمومیت دانش آموزان با شروع مدارس بعد از تعطیلات نوروز گفت: متاسفانه موردهای جدیدی داشتیم، موارد دستگیری هم سال گذشته بوده که نمی‌توانیم بگوییم عناصر اصلی هستند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها