|

امام جمعه اردبیل: مسمومیت‌ دانش‌آموزان توهم بود

امام‌جمعه اردبیل گفت: در بدو مسمومیت، یک پزشک حاذق و مهم کشور به من گفت من در هر محفل و مناظره علمی حاضرم ثابت کنم که پدیده مسمومیت توهم و تلقین است آزمایشگاه مدرسه را با وایتکس شسته‌اند طبعاً بوی آن در محیط مدرسه متصاعد شده یک دانش‌آموز دختر داد زده حمله شده.

امام جمعه اردبیل: مسمومیت‌ دانش‌آموزان توهم بود

به گزارش شبکه شرق، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد گفت: دو طایفه به ملت ما عذرخواهی بزرگ بدهکارند.

وی افزود: اول، کسانی که در داخل کشور در موضوع مسمومیت دانش آموزان، نظام اسلامی را متهم ساختند و بدترین اهانت را به نظام اسلامی کردند، بی‌مهابا و با تشفی خاطر گفتند مسمومیت کار نظام است و در عرصه بین‌المللی آبروی کشور را بردند! حالا که الحمدالله همه‌چیز روشن شد آیا آن‌ها این حریت را دارند که از ساحت ملت ما عذرخواهی کنند؟ آیا این شجاعت را دارند که بگویند اشتباه کردیم؟

 

آیا این شجاعت را دارند که بگویند اشتباه کردیم؟

امام‌جمعه اردبیل تشریح کرد: در بدو مسمومیت، یک پزشک حاذق و مهم کشور به من گفت من در هر محفل و مناظره علمی حاضرم ثابت کنم که پدیده مسمومیت توهم و تلقین است آزمایشگاه مدرسه را با وایتکس شسته‌اند طبعاً بوی آن در محیط مدرسه متصاعد شده یک دانش‌آموز دختر داد زده حمله شده! بقیه به حیاط ریخته به والدین زنگ‌زده‌اند، که بیایید همه خفه شدیم! والدین با عصبانیت می‌آیند خود والدین به اورژانس اطلاع می‌دهند، آمبولانس می‌آید، در نتیجه نیروهای انتظامی هم حاضر می‌شود آخرسر نتیجه می‌شود هیچ . فقط اهانت چند اولیا به معلمین عزیز و مدیر محترم و حتی کندن موی مدیر محترم!!!

وی اضافه کرد: بخشی دیگر از اسباب مسمومیت در مطایبات و شوخی‌های دانش‌آموزی ریشه داشت یک دخترخانم می‌گوید، من آن زمان نفهمیدم که چرا مسمومیت فقط در کلاس ریاضیات اتفاق می‌افتاد!

 

آن دسته از اولیا که به معلمین و مدیران اهانت کردند حتماً از آن‌ها حلالیت بطلبند

آیت الله عاملی تصریح کرد: انسانی که با ظن، تخمین و بدون دلیل قطعی حکم و اقدام بکند، در قرآن شدیداً مذمت شده است؛ خداوند در قرآن از آن‌ها با عبارت «قتل الخراصون» یادکرده است، یعنی زیرخاک برای آن‌ها بهتر از روی خاک است! من صمیمانه و با احترام تمام از آن دسته از اولیا که از سر عاطفه پدری به معلمین و مدیران اهانت کردند می‌خواهم حتماً، حتماً و حتماً به آن‌ها مراجعه و از آن‌ها حلالیت بطلبند و بدانند که این حلیت در سرای ابدی ممکن نیست‌.

وی تصریح کرد: طایفه دوم، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند؛ آن‌ها اگر حریت دارند مخصوصاً در یک موضوع باید از ایران عذرخواهی کنند، ۱۵ سال بود که دولت بریتانیا به تمام کشورهای هم‌پیمان خود افتخار می‌کرد، که من در ایران جاسوسی دارم که به تمام اسرار و صنعت هسته‌ای ایران و اسرار امنیتی این کشور مسلط است و گران‌قیمت‌ترین اطلاعات درباره فعالیت هسته‌ای ایران و دانشمندان هسته‌ای ایران را به ما می‌رساند و همین جاسوس ماست که مرکز فردو را برای ما کشف کرد و ما از طریق ماهواره بناهای داخل زمین را ملاحظه کردیم!

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: بریتانیا مدام افتخار می‌کرد اما نمی‌گفت که او کیست و هویت او را کشف نمی‌کرد، همین جاسوس، اروپا و آمریکا را قانع کرد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است و آن‌ها را برای تشدید تحریم‌ها قانع ساخت این جاسوس هویت حدود ۱۰۰ دانشمند و مسئول هسته‌ای را در اختیار بریتانیا گذاشت!! که یکی از آن‌ها مرحوم شهید فخری زاده بود، یکی از سران سرویس‌های جاسوسی غرب می‌گوید «ما فردو را از طریق ماهواره تحت نظر داشتیم اما خیال می‌کردیم زاغه مهمات است تا اینکه سرویس بریتانیا از طریق این جاسوس کشف کرد که آنجا محل فراوری اورانیوم است».

وی عنوان کرد: ۱۵سال دولت بریتانیا نفیس‌ترین اطلاعات هسته‌ای ایران را در اختیار آلمان، آمریکا و اسرائیل گذاشت، در این ۱۵ سال دولت بریتانیا به تمام سرویس‌های جاسوسی کشورهای اروپایی و آمریکا فخرفروشی می‌کرد و توان استخباراتی خود را به رخ آن‌ها می‌کشید تا اینکه این هفته روزنامه نیویورک‌تایمز همه را در حیرت فروبرد و کشف سر کرد و گفت جاسوسی که دولت کبیر بریتانیا به آن افتخار می‌کرد همان معاون اسبق وزیر دفاع ایران بود که اخیراً ایران او را کشف و اعدام کرد!!!

 

این جاسوس هویت حدود ۱۰۰ دانشمند و مسئول هسته‌ای را در اختیار بریتانیا گذاشت!!

آیت اله عاملی اضافه کرد: بعد از اعدام او، اروپا و مخصوصاً انگلستان به‌شدت عصبانی شده و هجمه قولی و عملی را علیه ایران شروع و از همان زمان تحریم‌های افراد و شرکت‌ها را تشدید کردند و الان هم ادامه می‌دهند حالا «فشهد شاهد من اهله» یعنی شاهد بر ماجرا  از ایران نیست از خودشان است، آیا عرضه عذرخواهی دارید؟ آیا از خبط بزرگ خودتان حیاء می کنید؟ حیاء و حریت سرآمد تمام فضیلت‌های انسانی است کسی و دولتی که این دو را ندارد قطعاً ترسناک است و دست به هر جنایتی می‌زند.

وی تصریح کرد: بعد از شکست جمال عبدالناصر در جنگ شش‌روزه اعراب با اسرائیل، جمال عبدالناصر در صفحه تلویزیون مصر ظاهر شد و از ملت مصر عذرخواهی کرد و گفت «مرا ببخشید من عامل شکست در این جنگ بودم» آن زمان ملت مصر یکپارچه گریه کرد و بعضی از اینکه رهبرشان این‌گونه خودش را شکست، از شدت ناراحتی صفحه تلویزیون را شکستند و صدالبته شأن جمال عبدالناصر بالاتر رفت من به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که آن خبط بزرگ را کردند می‌گویم به خطای خود اعتراف و عذرخواهی کنید بزرگ می‌شوید.

 

هفت‌سر یعنی اگر یک سرش را خردکنی، سرهای دیگر این اژدها لاشخوری می‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری، به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران اشاره و تأکید کرد: تکرار کلمه اژدهای هفت‌سر درباره فساد توسط مقام معظم رهبری سرافکندگی بزرگی برای مجموعه‌های مسئول در برابر فساد است. مسئولین مربوط حتماً توجه دارند که مقام معظم رهبری درباره‌ کشور خارجی صحبت نمی‌کند بلکه برای چندمین بار از گلوگاه‌های فساد در داخل کشور با تعبیر بسیار تکان‌دهنده اژدهای هفت‌سر خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: کلمه هفت‌سر یعنی اگر یک سرش را خردکنی، سرهای دیگر این اژدها لاشخوری می‌کنند و لاشخوری آن‌ها به‌سادگی تمام نمی‌شود! خداوند در قرآن فرموده آیا وقت آن نرسیده که قلب مؤمنان با شنیدن آیات الهی خشوع پیدا کند ” أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ» ( آیا نوبت آن نرسید که گرویدگان (ظاهری از باطن به خدا بگروند و) دل‌هایشان به یاد خدا خاشع گردد و به آنچه از حق نازل شد بذل‌توجه کنند).

آیت اله عاملی تشریح کرد: من هم می‌گویم آیا با تکرار چندین‌باره جمله اژدهای هفت‌سر توسط مقام معظم رهبری در خصوص فساد، آیا وقت آن نرسیده که دستگاه‌های نظارتی و امنیتی حمله مقدس خود را بر مظاهر بی‌عدالتی و فساد شروع کنند؟

 

نظارت‌ها در مراکز خاص تصمیم‌گیری برای پیش‌گیری از هرگونه فساد احتمالی تشدید شود

وی تصریح کرد: در این خصوص باید مجلس پیش‌قدم شود و محرومیت بزرگ برای خودش درست کند، تا همه یقین کنند که مجلس اراده قدسی و عزم بزرگ برای مبارزه با مظاهر فساد دارد، مجلس نه‌تنها حق خاص و امتیاز خاص برای خود قائل نشود بلکه به کف برخورداری‌ها اکتفا کند و از آن بالاتر با احصا گلوگاه‌های فساد قوانین مناسب با آن را تصویب کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بر لزوم تشدید نظارت‌ها در مراکز خاص تصمیم‌گیری برای پیش‌گیری از هرگونه فساد احتمالی تأکید کرده و افزود: برای مناصب دارای امضا طلایی باید یک جمع متخصص و امین تصمیم بگیرند! نه مجلس به‌تنهایی و نه دولت به‌تنهایی!

وی تشریح کرد: وقتی روی یک سمت مثل ایمیدرو و شستا و مراکز عظیم تولید دولتی، مجلس، دولت و افراد غیردولتی متمرکز بشوند و وزن‌کشی کنند، معلوم می‌شود که آنجا باید حواس مسئولین نظارتی جمع باشند، مناصب بانکی، مراکز مالی، هلدینگ های دولتی، انحصارها، مجوز گمرک‌ها و… باید تحت شدیدترین نظارت‌ها و سختگیری‌ها قرار بگیرند، اگر به این خیرخواهی‌ها عمل بشود، قطعاً یک سیستم هوشمند شکل می‌گیرد و مثل دستگاه لرزه‌نگار تکلیف کوچک‌ترین ارتعاشات مالی را مشخص می‌کند.

آیت اله عاملی تأکید کرد: ما انتظار داریم قوای سه‌گانه فرمایش اخیر مقام معظم رهبری را در محمل جد قرار دهند و سریعاً بدون درنگ به آن لبیک بگویند، بهترین اقدام این است که دولت و مجلس بیانیه ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری را که در سال ۸۰ صادر شد بازخوانی و در دستور کار خود قرار دهد این بیانیه یک منشور جامع و برنامه کامل و خیز بزرگ برای تطهیر جامعه از هرگونه فساد و تبعیض است.

 

من نقش فساد را در نابود کردن همه دستاوردها نقش بسیار خطرناکی می‌بینم

وی افزود: ما در این عرصه یک انتظار بسیار بزرگ از دولت داریم و آن عبارت است از  اخذ نظر از نخبگان جامعه، استفاده از تجربیات بسیار نفیس کشورهای پیشرفته در مبارزه با فساد، توسعه دولت الکترونیک، قطع رابطه ارباب‌رجوع با متصدیان امور و برچیدن تصدی‌گری‌های دولتی این اقدامات قطعاً بسیار کارساز خواهد بود.

امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: همه مسئولین این جمله مقام معظم رهبری را که در سال ۱۳۸۰ بیان کردند، نصب العین خود قرار دهند، بلکه آن را چاپ و در محل کار خود برابر چشمان خود قرار دهند، ایشان در آن سال فرمودند: «من نقش فساد را در نابود کردن همه دستاوردها نقش بسیار خطرناکی می‌بینم».

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها