|

ادامه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان؛

دانش‌آموزان در اردبیل و ارومیه مسموم شدند/ منتظر معرفی عامل انتشار مسمومیت‌ها هستیم/ گزارش مجلس تا دو هفته دیگر

مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدارس امروز نیز ادامه داشت.

دانش‌آموزان در اردبیل و ارومیه مسموم شدند/ منتظر معرفی عامل انتشار مسمومیت‌ها هستیم/ گزارش مجلس تا دو هفته دیگر

به گزارش شبکه شرق، مسمومیت‌ سریالی دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد. امروز دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی هیات امنایی شهر ارومیه مسموم شدند.

شاهدان حاضر در محل گفتند: بر اثر انتشار گاز در این مدرسه تعدادی از دانش آموزان مسموم شدند که با حضور نیروهای انتظامی و فوریت های پزشکی در مدرسه حادثه در حال بررسی و  پیگیری است.

از تعداد دانش آموزان مسموم شده اطلاعی در دست نیست ولی بنا به گفته شاهدان، تعدادی از دانش آموزان این مدرسه با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

همچنین مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز خبر داد: حدود ۴۰۰ دانش آموز با اورژانس به بیمارستان منتقل شده اند و تحت نظارت پزشکان هستند.

محبوبی‌پور با بیان اینکه حال عمومی بیشتر دانش آموزان خوب و رو به بهبودی است افزود: در پی بروزاین حادثه برخی از دانش آموزان هم دچار ترس و اضطراب شده اند.

وی از اولیای دانش آموزان و هم استانی‌ها خواست خبر‌ها را از منابع موثق پیگیری کنند و به شایعه پراکنی ها توجه نکنند.

پیش از ظهر امروز تعدادی از دانش آموزان مدارس دخترانه دین و دانش، عفاف، معراج، خلبان ذاکر، دادمان، بهاران، سماء و تعدادی دیگر از مدارس اردبیل دچار مسمومیت با علائم تهوع و استفراغ شده بودند.
در پی این حادثه همه مراکز درمانی استان به حالت آماده باش در آمده و در شهر اردبیل همه بیمارستان ها به دانش آموزان خدمات درمانی ارائه می کنند.

دلیل این مسمومیت که پیش از این در برخی مدارس دیگر استان های کشور هم بروز کرده است از طرف دستگاه های امنیتی انتظامی و بهداشتی درمانی در حال رصد و پیگیری است.

 

منتظر معرفی عامل مسمومیت‌ها

جمیله کدیور نیز امروز در یادداشتی نوشت: با توجه به استناد نهادهای مربوطه به نقش «عوامل معاند» در کنار عوامل روانی در ایجاد مسمومیت‌ها یا «بدحالی‌ها» به تعبیر مسئولان و صدا و سیما، طبیعی است مردم منتظرند عاملان اصلی مسمومیت‌ها و تعلق فکری و سیاسی آنها معرفی شوند و این انتظار زیادی نیست.‌

 

ارائه گزارش مسمومیت‌ها تا دو هفته دیگر

روز گذشته نیز رئیس کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان از ارائه گزارشی در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در صحن علنی مجلس تا دو هفته دیگر خبر داد.

سید حمید کاظمی، نماینده مردم پل دختر در مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات کمیته تشکیل شده در مجلس برای بررسی مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس توضیح داد: آموزش و پرورش به منظور رعایت برخی اصول در رابطه با موضوع مسمومیت‌ها، آیین نامه‌ای را تنظیم و به مدیران مدارس ابلاغ کرده است.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها