|

رگولاتوری در اطلاعیه‌ای اپراتورها را افزایش بیش از ۳۰ درصدی قیمت بسته اینترنت منع کرد

​افزایش ۳۴ درصدی بسته‌های اینترنت موبایل شروع شد

در حالی که رگولاتوری مجوز افزایش ۳۰ درصدی اینترنت را به اپراتورهای ارتباطی داده است، بررسی‌های «شبکه شرق» نشان می‌دهد که اپراتورهای تلفن‌همراه بسته‌های اینترنتی خود را ۳۴ درصد گران کرده‌اند.

​افزایش ۳۴ درصدی بسته‌های اینترنت موبایل شروع شد

امروز (هشتم دی) رگولاتوری خبر افزایش در حدود ۳۰درصدی بسته‌های اینترنتی را تایید و مجوز افزایش تعرفه را به اپراتورهای ارتباطی داد. با این حال بررسی‌های«شبکه شرق» نشان می‌دهد، این افزایش تعرفه روی بسته‌های اینترنتی تلفن همراه در برخی بسته‌های بیش از ۳۰ درصد بوده است. به عنوان مثال بسته یک گیگابایت ( یک ماهه) در ایرانسل و همراه اول از ۱۰۵۰۰ تومان به ۱۴۱۰۰ تومان رسیده و ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته است.

این افزایش در حالی است که پیش از این اپراتورها در نامه‌ درخواست افزایش تعرفه خود به رئیس جمهوری نوشته بودند که به دلیل استفاده بالای مردم از بسته‌های دو گیگ، این نوع بسته‌ها نیاز به تغییر ندارند. 

بررسی «شبکه شرق» نشان می‌دهد که بسته‌ اینترنت پنج گیگابایت (یک ماهه) ایرانسل نیز از ۲۳۶۰۰ به ۳۷۱۰۰ تومان رسیده که این رقم نیز افزایش حدود ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.  از سوی دیگر بسته‌های بسته ۱۵ گیگابایت همراه اول و ایرانسل برای چهار ماه که ۶۲ هزار تومان قیمت داشت حالا به ۱۱۸ هزار تومان رسیده است. این تغییر افزایش بیش از  ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق بررسی «شبکه شرق» بسته‌های بلندمدت به سبد محصولات اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بازگشته‌‌اند و این اپراتورها بسته‌های شش ماهه را با قیمت بین ۱۵۰ تا حدود ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

بررسی‌های «شبکه شرق» نشان می‌دهد در حالی که رایتل هیچ تغییری در بسته‌‌های خود اعمال نکرده، ایرانسل این تغییرات را از روی فروشگاه ایرانسل من خود شروع کرده، ولی هنوز قیمت روی سایت این اپراتور مانند سابق است. از سوی دیگر همراه اول قیمت بسته‌های خود را از طریق همه درگاه‌های فروش خود تغییر داده است. 

رگولاتوری اطلاعیه داد

به دنبال افزایش بیش از ۳۴ درصدی در برخی بسته‌های اینترنتی همراه اول و ایرانسل، رگولاتوری در پیامی که روی یکی از شبکه‌های بومی منتشر کرده، نوشته است که اپراتورها حق افزایش بیش از ۳۰ درصد را روی بسته‌های اینترنتی خود ندارند. 

photo_2023-12-29_16-42-14

رگولاتوری تاکید کرده هیچ بسته‌ی موجودی، مجوز حذف شدن ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته‌ها حدود ۳۰ درصد است.رگولاتوری تایید کرده همچنین اپراتورها باید بسته‌های جدید و بلند مدت را در اختیار عموم مردم قرار دهند و به فوریت جدول مقایسه قیمت قبل و بعد بروزرسانی بسته‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها