|

اپراتورها شرایط رگولاتوری برای افزایش تعرفه را پذیرفتند

​از افزایش ۳۰ درصدی سرعت تا افزایش ۱۰ درصدی سایت‌های نسل 5G

در جلسه‌ای که شب گذشته اپراتورهای ارتباطی با رگولاتوری داشته‌اند آنها شروط این سازمان برای افزایش تعرفه اینترنت را پذیرفته‌اند.

​از افزایش ۳۰ درصدی سرعت تا افزایش ۱۰ درصدی سایت‌های نسل 5G

وزارت ارتباطات در یک هفته اخیر بعد از رسانه‌ای شدن جلسه رگولاتوری با ستاد کل تنظیم بازار و دریافت موافقت این ستاد با افزایش بین ۲۶ تا ۳۰ درصدی تعرفه اینترنت، سعی کرده سکوت اختیار کند. با این حال وقتی مدیران این وزارتخانه در مقابل این سوال خبرنگاران قرار می‌گیرند که جریان افزایش تعرفه اینترنت چیست، آنها توپ را در زمین اپراتورهای ارتباطی می‌اندازند و می‌گویند تا زمانی که آنها کیفیت شبکه را بهبود ندهند خبری از افزایش یا تغییر در تعرفه‌ها نیست.

حالا خبرگزاری ایرنا گزارش داده که شب گذشته (ششم دی) اپراتورهای ارتباطی در جلسه‌ای که با رگولاتوری داشته‌اند شروط این سازمان برای تغییرات در تعرفه را پذیرفته‌اند. طبق گزارش این خبرگزاری مهم‌ترین شروطی که به اپراتورها اعلام شده، افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ و افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده است.

به گزارش «شبکه شرق» روز گذشته در حاشیه جلسه هئیت دولت، عیسی زارع‌پور، در واکنش به سوال خبرنگاران در مورد افزایش تعرفه اینترنت اعلام کرد که هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و تغییرات در این زمینه منوط به پذیرش شرایط برای افزایش کیفیت شبکه توسط اپراتورها شده است.

همچنین عیسی زارع‌پور با اشاره به نامه اخیر اپراتورهای ارتباطی به رئیس جمهوری و درخواست از وی برای افزایش صددرصدی تعرفه اینترنت، تاکید کرد که این درخواست را نمی‌پذیرند، چرا که در شرایط فعلی کشور اجرای چنین درخواستی امکان پذیر نیست. به گفته زارع‌پور اگر تصمیمی در این زمینه گرفته شود حتما در سقف تورمی که در کشور وجود دارد، خواهد بود. همچنین او هم تاکید کرد که اگر اپراتورها کیفیت شبکه خود را بالا ببرند درخصوص درخواست تغییر تعرفه‌ آنها تصمیم‌گیری خواهد شد. 

از سوی دیگر امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری در حاشیه نمایشگاه تلکام در پاسخ به «شبکه شرق» در مورد افزایش تعرفه اینترنتی که به تازگی خبر آن داغ شده است، اعلام کرد که تا زمانی که اپراتورهای اینترنتی و همراه  کیفیت سرویس خود را بالا نبرند، تعرفه تغییر نخواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها