|

برای طراحی سایت از وردپرس استفاده کنیم یا کدنویسی؟

این که شما از چه روشی برای طراحی سایت خود استفاده کنید، مسئله مهمی است. اینجاست که مقایسه طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی انجام می‌شود. در حالت کلی برای طراحی سایت دو روش وجود دارد. یکی اینکه از کدنویسی استفاده نمایید یکی دیگر اینکه از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا استفاده کنید

برای طراحی سایت از وردپرس استفاده کنیم یا کدنویسی؟

این که شما از چه روشی برای طراحی سایت خود استفاده کنید، مسئله مهمی است. اینجاست که مقایسه طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی انجام می‌شود. در حالت کلی برای طراحی سایت دو روش وجود دارد. یکی اینکه از کدنویسی استفاده نمایید یکی دیگر اینکه از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا استفاده کنید.

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای افرادی که تصمیم به استفاده از خدمات شرکت طراحی سایت دارند این است که سایت خود با کمک وردپرس طراحی کنند یا از کدنویسی استفاده نمایند. طبیعتا هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که با دانستن آن‌ها می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

 

به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم تا مقایسه طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی را بیان کرده و پاسخ این چالش را یک بار برای همیشه بدهیم.

طراحی سایت وردپرسی بهتر است یا با کدنویسی؟

همانطور که گفتیم به صورت کلی دو روش برای طراحی سایت وجود دارد. قبل از اینکه cmsهایی مانند وردپرس رایج شده و امکانات پیشرفته امروزی را پیدا کنند، تنها راهی که شما برای طراحی سایت داشتید، برنامه نویسی بود.

ولی امروزه شرایط متفاوت شده و امکانات وردپرس به قدری پیشرفت کردند که مقایسه طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی به میان می‌آید. به صورت کلی وردپرس یا هر cms دیگری نیز از کد تشکیل شده است ولی در وردپرس کدهای بک اند و فرانت اند به صورت آماده بوده و کاربر می‌تواند به راحتی از آن استفاده نماید.

در ادامه با بیان ویژگی‌های هر کدام از این دو روش، آن‌ها را مقایسه کرده و شما را از سردرگمی نجات خواهیم داد.

طراحی سایت با کدنویسی

شما به کمک کدهای مختلف می‌توانید هر ویژگی را در سایت خود پیاده سازی کنید. می‌دانید که سایت به دو بخش فرانت اند و بک اند تقسیم بندی می‌شود. فرانت اند به کدهایی گفته می‌شود که ظاهر سایت مانند رنگ‌های هر بخش را می‌سازند. در کنار آن، بک اند به کدهایی گفته می‌شود که ویژگی‌های سایت را ایجاد می‌کنند.

طبیعتا در مقایسه طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی، می‌توان به این نکته اشاره کرد که سایت کدنوسی اولین روش طراحی سایت بوده و از این نظر کاربران اطمینان بیشتری به آن دارند. طبیعتا در سایت کدنویسی شما هیچ محدودیتی برای ایجاد ویژگی نداشته و هر آن چیزی که در ذهن دارید را می‌توانید پیاده سازی کنید. البته این در صورتی ممکن است که با برنامه نویسی حرفه‌ای کار کنید.

طراحی سایت با کدنویسی

مورد بعدی که در طراحی سایت کدنویسی وجود دارد، مدت زمانی است که طراح برای پیاده سازی یک سایت به صورت کامل نیاز دارد. این کار زمان خیلی زیادی خواهد برد چرا که هر المان و ویژگی باید به صورت جداگانه کدنویسی شده و طبیعتا زمان بر خواهد بود. طراحی یک سایت ساده به روش کدنویسی ممکن است 2 یا 3 ماه طول بکشد.

هزینه‌ای که باید برای این سایت پرداخت کنید نیز زیاد خواهد بود. برنامه نویسان کمی پیدا خواهند شد که به کدهای فرانت اند و بک اند به صورت همزمان تسلط داشته باشند. به همین دلیل شاید نیاز باشد که با دو نفر همکاری کنید. این کار به دلیل تخصص بالایی که نیاز دارد، طبیعتا هزینه خیلی بالایی نیز خواهد داشت.

در این میان باید به یکی از مزایای طراحی سایت کدنویسی اشاره کنیم. اگر طراح سایت شما به صورت اصولی کار کرده و بتواند کدهایی بهینه تحویل دهد، سرعت بارگذاری سایت خیلی عالی خواهد بود. همانطور که می‌دانید فاکتور سرعت سایت از اصلی‌ترین آپدیت‌های اخیر گوگل است که به وضوح تاثیر آن در پیشرفت پروژه‌های سئو در مشهد احساس می‌شود.

معمولا کدنویسان با ui و ux آشنایی خیلی زیادی نداشته و نیاز است قبل از آغاز کار با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید تا طرح مناسب را به کدنویس تحویل دهد. این کار زمان اتمام پروژه را افزایش داده و همچنین قیمت را بالاتر می‌برد.

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

برای اینکه به صورت کامل بتوانید مقایسه طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی را متوجه شوید، باید با ویژگی‌های وردپرس نیز آشنا شوید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به شما این امکان را می‌دهد تا هر سایتی را با راحت‌ترین روش موجود داشته باشید.

در این cms تمامی کدها به صورت آماده قرار داشته و شما تنها باید از آن‌ها در جای مناسب خود استفاده کنید. به کمک افزونه می‌توانید ویژگی مورد نظر را اضافه کرده و با کمک قالب می‌توانید ظاهر سایت را شخصی سازی نمایید.

شاید با خود فکر کنید که در وردپرس برای ایجاد ویژگی‌های مختلف محدودیت دارید ولی باید این را بگوییم که امروزه وردپرس به قدری پیشرفته شده است که می‌توانید هر افزونه‌ای را برای هر ویژگی پیدا کنید. اگر افزونه دلخواه شما پیدا نشد، می‌‎توانید آن را کدنویسی کنید. به این صورت هیچ گونه محدودیتی نخواهید داشت.

هر نوع سایتی را در کمترین زمان ممکن با وردپرس طراحی خواهد شد. طراح نیاز نیست تا هر بخش را به صورت کامل کدنویسی کند و این می‌تواند به افزایش سرعت او کمک زیادی کند. می‌توانید پیشرفته‌ترین سایت را نهایتا 1 ماهه تحویل بگیرید.

همچنین هزینه طراحی سایت با وردپرس بسیار کمتر بوده و این یکی از مهم‌‎ترین گزینه‌ها در مقایسه طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی است. حتی برای سایتی با فول امکانات نیز هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

در وردپرس حجم کدها زیاد بوده و این می‌تواند باعث کاهش سرعت لود سایت شود(آشنایی با 5 ابزار تست سرعت سایت) ولی این مشکلی نیست که قابل حل نباشد. می‌توانید کدها را بهینه کنید تا سرعت لود سایت را افزایش دهید.

تعداد قالب‌های آماده در وردپرس بسیار زیاد است. به همین دلیل طراح سایت می‌تواند به کمک آن‌‌ها ایده پردازی کرده و نیازی به متخصص ui و ux نداشته باشید.

در حالت کلی زمانی که به مقایسه طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی می‌پردازیم به این نتیجه می‌رسیم که می‌توان هر سایتی با هر ویژگی را به کمک وردپرس طراحی کرد. این خیلی مهم است که در دنیای پیشرفته امروزی سایت داشته باشیم تا بتوانیم همراه با تکنولوژی پیشرفت نماییم. این کار به کمک وردپرس ساده خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها